Online prodejní kanál v 1. čtvrtletí 2013 vzrostl o 36 %

29. 4. 2013. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Icecat )
Počet připojených partnerů v prodejním kanálu vzrostl o 36 % ve srovnání se stejným obdobím loňského roku. Za první letošní čtvrtletí Icecat zaznamenal na 339 milionů stažení produktových listů k produktům 6 143 značek, a to z 80 zemí světa.
Foto: SXC.hu

Počet monitorovaných značek stoupl za toto období o 15 % a počet sledovaných kategorií narostl o 21 %. Díky zvýšené efektivitě stahovacích rozhraní zůstal celkový počet stažení víceméně stabilní, a to i při zvýšené aktivitě.

V meziročním srovnání nárůstu online stahování dosáhlo Finsko navýšení 88 %, a stalo se tak zemí s jedním z nejrychleji rostoucích e-kanálů, následované Itálií (+74 %), USA (+59 %) a Ruskem (+54 %). Mezi důvody, proč v některých zemích výrazně narůstá počet připojení, patří především rozšíření otevřeného produktového katalogu v e-kanálu v dané zemi a konkrétní fáze vývoje tohoto e-kanálu v dané zemi.

 Q1-2013Q1-2012Meziroční změna
Počet připojených partnerů27 33320 13836%
Počet značek6 1435 35915%
Počet kategorií1 5441 28121%
Počet připojených platforem2 6102 03528%
Počet zemí806229%

StarTech poskočil výše

První desítka značek v online kanálu se pozměnila v souvislosti s tím, jak vysoko vyskočila značka StarTech.com. Tento výrobce kabelů a doplňků významně zvýšil svou viditelnost v katalozích webshopů (+530 %). Dále stojí za pozornost relativní postup společnosti Philips (+35 %) na pozici číslo dvě, který byl zapříčiněn zvýšeným stahováním produktových listů z oblastí spotřební elektroniky, elektrospotřebičů a osvětlení.

Bitspower nejrychleji rostoucí značkou

První desítka nejrychleji rostoucích značek zahrnuje několik typických kancelářských značek jako Kangaro (+ 6 768 %), Pilot (+ 3 852 %), Schneider (+ 3 800 %), Clairefontaine (+ 3 670 %), Stabilo (+ 2 045 %), Edding (+ 1 440 %) a Esselte (+ 1 285 %). To jen podtrhuje skutečnost, že prodejní kanály kancelářských potřeb a IT konvergují. Nárůst značek specializovaných na chlazení jako EK Water Blocks (+ 14 276 %) a Koolance (+ 52 198 %) ukazuje, že tuning počítačů je stále důležitým segmentem trhu – rovněž zmiňovaný šampion Bitspower je aktivní právě v tomto segmentu jako dodavatel příslušenství a rozváděčů.

Firmy z kancelářského segmentu jsou v e-kanálu na vzestupu

V souladu s nárůstem popularity kancelářských značek expandovaly též kategorie kancelářského spotřebního materiálu. PC jsou ze strukturálního pohledu klesající kategorií, nicméně notebooky jsou stále číslem jedna, kdy ultrabooky tuto kategorii dále oživují, neboť užitečnost tabletů je přece jenom omezená.

Dále je možné si všimnout, že investice do hostingu stoupají – kategorie jako co-location, rozváděče, server barebones a další síťové příslušenství dominují první desítce nejrychleji rostoucích kategorií prvního kvartálu letošního roku. Vzestup LED TV a tabletů pokračuje, což bylo ostatně již trendem v loňském roce.

Obrazová galerie:
Štítky: 

Podobné články

Foto: Sxc.hu

Top – nejrychleji rostoucí firmy v IT

18. 2. 2013. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Icecat)
Online prodejní kanál za celý rok 2012 vzrostl ve srovnání s rokem 2011 o 26 %. Tablety jsou nejrychleji rostoucí kategorií a Intel se stal nejrychleji rostoucí značkou e-commerce kanálu. Čtěte více
Foto: SXC.hu

Online prodejní kanál ve třetím čtvrtletí vzrostl o 41 %

22. 10. 2012. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Icecat)
Online prodejní kanál vzrostl ve třetím čtvrtletí 2012 ve srovnání se stejným obdobím loňského roku o 41 %. Výrobky splňující ekologické certifikace (např. EnergyStar) jsou o 33 % populárnější než podobné produkty bez tohoto označení. Čtěte více
Foto: SXC.hu

Online prodejní kanál ve druhém čtvrtletí vzrostl o 50 %

27. 8. 2012. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Icecat)
Online prodejní kanál vzrostl ve druhém čtvrtletí 2012 ve srovnání se stejným obdobím loňského roku o 50 %. Philips těžil ze stoupající poptávky po LED televizích v období fotbalového Eura a před olympiádou. Výrobce síťových zařízení Oncore se stal nejrychleji rostoucí značkou druhého čtvrtletí. Notebooky a stolní počítače jsou pod tlakem ze strany tabletů. Čtěte více
Foto: Sxc.hu

Online prodejní kanál v 1. čtvrtletí vzrostl o 96 procent

16. 5. 2012. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Icecat)
Online prodejní kanál vzrostl v 1. čtvrtletí 2012 ve srovnání se stejným obdobím loňského roku o 96 procent. Nejrychleji rostoucí kategorií jsou tablety a nejrychleji rostoucí značkou Konica Minolta. Čtěte více