Objem rozesílaných e-mailů narostl o desítky procent. Co dělat, pokud je musíte posílat také?

26. 3. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
Společnost Mailkit, která stojí za stejnojmenným nástrojem pro marketingovou automatizaci, pozorně sleduje, jaký dopad má aktuální situace týkající se koronavirové nákazy na to, jakým způsobem firmy po celém světě rozesílají e-mailingové kampaně. Co odborníci vysledovali a co vám radí?

Mailkit vypozoroval následující trendy, které charakterizují aktuální situaci na poli rozesílek e-mailů.

Nárůst objemu odeslaných e-mailů

Objem rozeslaných e-mailů narostl o více než 30 % v porovnání s průměrnými hodnotami typickými pro toto období, které je díky Valentýnu a blížícím se velikonočním svátkům vždy nadprůměrné. Množství celosvětově rozesílaných e-mailů se aktuálně přibližuje (a místy i překračuje) každoročním pomyslným vrcholům, které nastávají v období Black Friday a Vánoc.

Všechny firmy informují o koronaviru

Všechny společnosti se snaží rozesílat e-maily o koronavirové nákaze, 99 % z nich však obsahuje pouze irelevantní ujištění s nulovou přidanou hodnotou pro koncového příjemce. Toto chování je charakteristické nejen pro Českou republiku, ale pro celý svět.

Odesílatelé posílají zprávy na všechny kontakty

Ve většině případů odesílatelé panikaří a e-maily posílají na všechny příjemce v jejich databázích včetně těch, kterým poslední měsíce nebo roky vůbec nic neposílali.

Narostl objem spamu

Mezi 13. a 17. březnem zaznamenal Mailkit ve spamových pastech nárůst počtu těchto zpráv v řádu stovek procent. Nárůst poukazuje na to, že marketéři začali používat zastaralé databáze kontaktů, na které ještě navíc posílali irelevantní zprávy.

Nejvíce spamových zpráv obsahovalo tipy na rychlé zbohatnutí prací z domova. Druhým nejrozšířenějším obsahem zpráv, které končily ve spamu, byly nabídky na půjčky.

V době aktuální krize by se proto firmy, které chtějí rozesílat e-mailingové kampaně, měly řídit těmito doporučeními:

Pokud to není opravdu nezbytné, neměla by firma rozesílat e-maily ohledně koronaviru. Nikdo nepotřebuje číst o tom, že vaše firma dělá to nejlepší k ochraně zdraví vašich zaměstnanců a zákazníků. To byste měli ostatně dělat i běžně po celý rok. Máte-li potřebu takto informovat, zkuste využít sociální sítě.

Nastane-li situace, ve které opravdu musíte rozesílat, pamatujte na segmentaci. Nikdy neposílejte vaši zprávu na všechny kontakty, které máte k dispozici. E-maily posílejte pouze těm příjemcům, kteří reagovali na některou z vašich zpráv, kterou jste jim odeslali během posledních jednoho až tří měsíců.

Neodesílejte výrazně větší množství zpráv, než kolik posíláte běžně. Jakékoliv dramatické nárůsty v objemu rozeslaných e-mailů povedou k poškození vaší reputace.

Pokud vaše firma podniká ve zdravotnictví, musíte začít jednat co nejdříve. Spojte se s vaším poskytovatelem, který pro vás zajišťuje rozesílku e-mailingových kampaní. Ten má možnosti kontaktovat největší poskytovatele e-mailových schránek a dohodnout s nimi navýšení objemu e-mailových zpráv, které budou do jejich schránek doručovány.

Pečlivě zvažte, zda je e-mail opravdu vhodným komunikačním kanálem. Zvláště v segmentu B2B je výrazně účinnější využít komunikaci pomocí SMS.

Zamyslete se pečlivě nad obsahem vaší zprávy. Odpovězte si na otázku nakolik je přínosné pro vaše zákazníky, pokud jim napíšete, že „Jsme v tom spolu”. Nezapomínejte na to, že podobných zpráv každý příjemce může dostat i desítky a rozhodně to vašemu jménu neprospěje. Toto není příležitost pro to, aby se kdokoliv snažil svézt na vlně koronaviru.

Podobné články

E-shopy se špatnou optimalizací vyhledávání připravují až o 40 % zisků

26. 11. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Luigi’s Box)
České internetové obchody se připravují na předvánoční nákupy. Vedle marketingových kampaní a plných skladových zásob však často zapomínají na optimalizaci vyhledávání zboží. Čtěte více

ATC spustilo tradiční Pyrománii

2. 11. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: AT Computers)
Společnost AT Computers spustila k 1. 11. tradiční megaakci Pyrománie, ve které svým zákazníkům rozdá 2 222 ohňostrojů. Akce platí pro Českou republiku i Slovensko. Čtěte více

Samsung nabízí letní bonus až 3 000 Kč

10. 7. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Samsung)
Zákazníci, kteří si pořídí vybrané modely smartphonů, tabletů nebo chytrých hodinek od společnosti Samsung, mají možnost získat zpět až 3 000 Kč. Nabídka platí od 3. do 27. července 2020 nebo do vyčerpání registrací. Čtěte více

Úspěšnost vašeho online marketingu závisí i na vaší reputaci

10. 7. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
V době, kdy se velká část obchodu přesunula na internet, závisí úspěšnost podnikatelů na úspěšnosti jejich online marketingu. Společnosti investují do získávání nových zákazníků skrze placenou reklamu, PPC a SEO, ale z pohledu návratnosti investic a dlouhodobého růstu podnikání je zcela zásadní e-mailový marketing. Čtěte více