Nejvíce obchodních sdělení míří na Seznam.cz

12. 12. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: SmartEmailing)
Tuzemské e-shopy a další podniky směřují na své zákazníky i obchodní partnery desítky tisíc e-mailů denně. Na vzorku více než 1 700 účtů se v aplikaci SmartEmailing podívali, na které domény obchodní sdělení nejčastěji míří.

Více než polovina unikátních adres – přes 2,45 milionu – se nacházela na doméně Seznam.cz. Jejich počet je přitom oproti druhé nejčastější doméně Gmail.com více než dvojnásobný.

„Jako zkoumaný vzorek jsme vybrali 1 783 účtů v aplikaci SmartEmailing, které svým zákazníkům a partnerům pravidelně zasílají obchodní sdělení. Vybraný vzorek našich klientů jsme sledovali po dobu 30 dnů, během nichž někteří z klientů odeslali i více samostatných kampaní. V potaz jsme přitom brali jen ty kampaně, které měly více než 200 adresátů,“ popsala Kateřina Fišerová, manažerka aplikace SmartEmailing.

Kampaně, jež během sledovaných třiceti dnů z vybraného vzorku účtů odešly, směřovaly na celkem 5 714 300 unikátních e-mailových adres. Nejvíce z nich využívalo doménu Seznam.cz, jednalo se o celkem 2 455 481 adresátů. Potvrdila se tak dlouholetá oblíbenost e-mailových schránek na této doméně. Dalších 274 891 e-mailových adres poté připadlo na doménu E-mail.cz a 56 199 adres na doménu Post.cz, které obě pod společnost Seznam též patří.

„Druhou nejčastější doménou, na kterou obchodní sdělení ve sledovaném období putovala, byl Gmail.com. S 1 205 071 unikátních schránek šlo vzhledem ke konkurenčnímu Seznamu o necelých padesát procent. Po započtení domén E-mail.cz a Post.cz by tento podíl byl navíc ještě menší,“ sdělila Kateřina Fišerová.

Třetí příčku mezi nejčastějšími doménami pak obsadilo Centrum.cz s 286 665 unikátními adresami. Doména patří do portfolia společnosti Economia stejně jako domény Atlas.cz či Volny.cz. Ty si z pomyslného koláče unikátních adres ukously 86 958 a 43 393 schránek. Na dříve velmi oblíbené doméně Yahoo.com se ze zmíněných více než 5,7 milionu schránek nacházelo 52 691 e-mailů, na Hotmail.com jich pak připadlo 37 699.

„Zastoupení na horních příčkách statistik měly i slovenské domény. Azet.sk obsadila pátou pozici celkového srovnání s 116 540 e-mailovými schránkami, na Centrum.sk a Zoznam.sk pak připadlo 78 481 a 29 549 adres. Nad deset tisíc schránek, konkrétně 16 033 jsme zaznamenali na doméně Post.sk,“ dodala manažerka aplikace.

Nižší čísla, zpravidla v řádech jednotek tisíc e-mailových schránek, pak připadly na domény různých firem a bank, v případě některých kampaní pak e-maily směřovaly například i na adresy tuzemských mediálních domů a vydavatelství.

Podobné články

Spamové pasti i GDPR zabraly. Obchodníci dělají e-mailing zodpovědněji

26. 7. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: SmartEmailing)
Hrozby blokací kvůli „trefování“ spamových pastí, GDPR i přísnější požadavky poskytovatelů e-mailingových řešení přispěly k tomu, že obchodníci začali v posledních měsících přistupovat k rozesílání obchodních sdělení zodpovědněji. Více než na kvantitu odeslaných zpráv hledí na kvalitu databází a správný postup pro získávání kontaktů. Čtěte více

Vánoce vrátily množství marketingových sdělení do stavu před GDPR

29. 3. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: SmartEmailing)
Podle některých znamenalo datum 25. května 2018, tedy nástup GDPR, konec e-mail marketingu. Aktuální čísla ale ukazují, že nové nařízení mělo vliv zejména na čistotu databází, na něž komerční sdělení obchodníci posílají. Množství odesílaných e-mailů je přitom po deseti měsících jeho platnosti již zpět na loňské úrovni. Čtěte více

Více než 42 % firem řeší GDPR interně, dalších 30 % zatím ale nedělá nic

15. 3. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: SmartEmailing)
Už jen dva měsíce mají firmy, které nakládají s osobními údaji svých zákazníků nebo uživatelů, na to, aby se připravily na nové nařízení Evropské unie o jejich ochraně. Podle průzkumu, který provedla aplikace SmartEmailing, se na GDPR chystá již bezmála 60 % dotázaných. Čtěte více
Foto: Pixabay.com

Obchodní sdělení a GDPR: Pozor na nová pravidla pro práci s kontakty

8. 1. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: SmartEmailing)
Pro e-shopy a další obchodníky zavedení GDPR znamená také nová pravidla ve sběru a nakládání s e-mailovými adresami. Novinka se v tomto ohledu totiž dotkne zasílání reklamních e-mailů, newsletterů a jiných obchodních sdělení, jež jsou nedílnou součástí i řady z vás. Čtěte více