Návštěvnost e-shopů na Black Friday překonala rekord, online prodeje velkých kamenných hráčů však klesly

30. 11. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: vshosting~)
Česko má za sebou Black Friday. Během uplynulého týdne Češi v počtu kliků v online obchodech opět překonali rekord. Jejich průměrný počet za vteřinu od pondělí 22. 11. do neděle 28. 11. dosáhl čísla 417. E-shopy velkých kamenných hráčů, které celý loňský rok v prodejích meziročně rostly, si však oproti loňskému Black Friday pohoršily asi o 30 %.

Asi všichni obchodníci byli zvědaví, jak letos oblíbený svátek slev dopadne. Najdou lidé peníze na utrácení? Bude dostatek zboží? Nezavřou opět kamenné prodejny a nebude se celá republika bát přetížených logistických služeb? Nikoliv. Black Friday proběhl bez větších omezení a sféra e-commerce si zapisuje, i když v porovnání s předchozími lety mírnější, úspěch.

Jak Češi letos přes celý slevový týden klikali?

Průměrná hodnota kliků za vteřinu (návštěvnost) dosáhla hodnoty 417, což představuje oproti loňským 365 nárůst o 14,2 %. Z hlediska náporu na české servery šlo o rekord. „Toto zjištění neznamená, že čísla rostla všem e-shopům, jsou mezi nimi velké rozdíly. Některým návštěvnost oproti loňskému extrémnímu nárůstu klesla, jiné vystřelily na více než dvojnásobek,” uvedl David Lintimer, obchodní ředitel společnosti vshosting~, a doplnil: „Poukazuje to na fakt, že za poslední rok, kdy došlo k masivnímu přesunu do online prostředí, dochází k tříbení a konsolidaci trhu. Šikovným e-shopům se disproporčně daří, postupně vytlačují ty méně úspěšné. Řada elektronických obchodů se také během roku 2021 spojila.”

Black Friday letos u většiny e-shopů velkých kamenných hráčů nebyl tak silný

Tržby elektronických obchodů velkých kamenných hráčů za rok 2020 vzrostly meziročně na dvojnásobek. Z pohledu akce Black Friday si ale letos v porovnání s loňským svátkem slev pohoršily asi o 30 %. Důvodů, proč tomu tak letos je, může být mnoho. Mezi již dobře známé patří vysoká míra inflace a s tím související spoření u Čechů. Lidé letos nakupují relativně více v kamenných prodejnách. Vloni touto dobou totiž kvůli uzavření většiny z nich jednoduše nemohli. Obchodníci však zoufat rozhodně nemusí. „Při pohledu na celkové dosavadní tržby za rok 2021je zřejmé, že e-shopy velkých kamenných hráčů si meziročně opět polepší,” řekl Matěj Kapošváry, provozní ředitel společnosti Shopsys, a vysvětlil: „Pro zmíněný segment vyplývá, že v porovnání s loňským rokem důležitost Black Friday poklesla. Vysvětlení může být několik, tím nejčastějším však je právě skutečnost, že se lidé částečně vrátili k nákupům v kamenných obchodech.“

Statistiky vyplývají z analýzy poskytovatele hostingových služeb vshosting~, který provozuje více než 60 % českých a slovenských e-shopů, a firmy Shopsys zabývající se tvorbou e-shopů pro největší hráče na trhu v ČR.

Podobné články

Česká e-commerce v roce 2021 vzrostla o 14 %

5. 1. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Jízda na horské dráze, příměr, který perfektně vystihuje meziroční vývoj české e-commerce za uplynulý rok. Období až dvojnásobných meziročních tržeb vystřídalo na konci roku vystřízlivění v podobě mírného meziročního poklesu. I přesto se nakonec vyšplhal meziroční obrat e-shopů ve srovnání s rokem 2020 o 14 % na 223 miliard korun. Čtěte více

Moderní doručovací boxy OX Point se vyrábějí na Vysočině. Desítky z nich se už objevují po celém Česku

29. 12. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: CONTEG )
V pelhřimovském závodě společnosti CONTEG vznikají doručovací boxy OX Point. Při použití nejmodernějších technologií tak roste za pochodu síť doručovacích boxů, která chce zásadním způsobem ovlivnit situaci na českém trhu. Čtěte více

Češi a nakupování v e-shopech: S podvodem se setkalo už osm procent z nás

22. 12. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Eset)
Téměř všichni již nakupujeme online a stále větší počet z nás využívá k nákupům v e-shopech své chytré telefony. Kromě českých e-shopů nadále nakupujeme hlavně v Číně. Při výběru e-shopu se řídíme především předchozí osobní zkušeností a atraktivitou značky, nejnižší cena nerozhoduje. Čtěte více

Vánoční nákupy vrcholí – Češi utratí v e-shopech denně až miliardu a půl

16. 12. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoční objednávky přicházejí do e-shopů jedna za druhou a internetové obchody zažívají vrchol letošní sezony. Jak ukazují data Asociace pro elektronickou komerci (APEK), sahají obraty on-line obchodů v těchto dnech až k jedné a půl miliardě korun denně. Celkově utratí před Vánoci Češi na internetu více než 77 miliard korun. Čtěte více