Datart
Zájem o odložené platby meziročně vzrostl o 300 procent, překonávají i spotřebitelské úvěry
Ekonomická situace i rychlý technologický vývoj mění nákupní zvyklosti českých spotřebitelů. Spotřebitelé stále častěji dávají přednost moderním formám plateb, které kombinují komfort, rychlost a větší kontrolu nad financemi. Podle společnosti DATART v posledních měsících nejrychleji rostou odložené a rozložené platby (BNPL), jejichž obliba dokonce překonává klasické spotřebitelské úvěry.
Přečíst celý článekMobilní aplikace mění pravidla hry - Češi přesouvají nákupy do telefonu
Zkušenosti s online nákupem elektroniky a IT techniky dnes deklaruje zhruba 66 % Čechů. Mění se však způsob, jakým lidé k online nákupům přistupují. Zatímco dříve dominoval počítač, dnes více než polovina objednávek probíhá přes mobilní telefony, často přímo v aplikacích konkrétních prodejců. Nadále si však důležitost drží i kamenné prodejny.
Přečíst celý článekČeši se učí recyklovat staré spotřebiče. V DATARTu jich meziročně vrátili o 17 % více
V uplynulém roce opět došlo k navýšení množství odevzdaných odpadních recyklovatelných elektrospotřebičů. Oproti roku 2023 stoupl jejich celkový objem v ve svozových službách prodejce DATART o 17 % na 6 783 tun. Ze 12,6 tun použitých baterií odevzdaných ke zpětnému odběru bylo recyklací získáno 9 481 kilogramů druhotných surovin, meziročně o 28 % více.
Přečíst celý článekProdeje televizí loni vzrostly o šest procent, poptávku táhl streaming
Televize si i nadále udržují své pevné místo v českých domácnostech. Podle údajů z trhu došlo v uplynulém roce k meziročnímu nárůstu prodejů televizí o 6 % na 606 tisíc kusů. Klíčovým hybatelem trhu s televizemi je rozmach streamovacích platforem, který urychluje potřebu výměny zastaralých televizorů za nové chytré televize s připojením k internetu.
Přečíst celý článekČeši si měří plnění novoročních předsevzetí. Prodeje chytrých hodinek v lednu stouply o 40 %
Po svátcích přichází na začátku nového roku tradiční návrat k realitě a snaha věnovat se zdravějšímu životnímu stylu. Podle nákupních trendů zákazníků maloobchodního řetězce DATART využívají Češi při plnění svých novoročních předsevzetí stále častěji moderní technologie. Prodeje chytrých hodinek na začátku nového roku vzrostly oproti loňskému průměru o 40 % a DATART prodal rekordních počet kusů.
Přečíst celý článekZ Electro Worldu se od září stal DATART
Od 1. září došlo v České republice k transformaci řetězce Electro World na DATART. Tato změna představuje strategický krok k vytvoření jednoho z nejkomplexnějších prodejců elektroniky a domácích spotřebičů na trhu. DATART nabídne zákazníkům ještě hustší síť moderních prodejen, díky které bude mít každý z nich prodejnu DATARTU v dostupnosti do 30 minut jízdy.
Přečíst celý článekNetradiční platební metody táhnou
Proměňující se nákupní chování Čechů se promítá i do obliby různých platebních metod. Podle statistik maloobchodního prodejce elektroniky DATART výrazně roste popularita možnosti odložení nebo rozložení platby. Před začátkem prázdnin – v květnu a červnu – dosahovaly meziměsíční nárůsty nákupů využívajících jednu z těchto plateb téměř 90 %, v červenci pak vzrostl jejich počet meziročně o 150 %.
Přečíst celý článekČeši v létě za fotoaparáty a kamery utratí 300 milionů. Trendem jsou bezzrcadlovky
V období letních dovolených stoupá podle společnosti DATART zájem Čechů o fotoaparáty, kamery a další přístroje určené pro zaznamenávání zážitků. Dříve populární zrcadlovky a klasické kompaktní fotoaparáty jsou na trhu rychle nahrazované bezzrcadlovými fotoaparáty a akčními kamerami.
Přečíst celý článekElectro World se mění na DATART
Po schválení spojení zlínské skupiny HP TRONIC (DATART) a NAY (Electro World) soutěžními úřady v České republice i na Slovensku začíná plánovaná integrace. Prodejny v České republice budou postupně sjednoceny pod značku DATART, na Slovensku pod značku NAY. Aktuálně probíhá komunikace změn směrem k zákazníkům.
Přečíst celý článekChytré hodinky lámou rekordy. Nositelnou elektroniku u nás používá každý druhý
V Česku nadále pokračuje boom nositelné elektroniky. Z dat Eurostatu vyplývá, že produkty, jako jsou chytré hodinky nebo fitness náramky, už používá téměř polovina Čechů. V porovnání se zbytkem EU nás to řadí na třetí příčku za Nizozemsko a Irsko.
Přečíst celý článek