Kasa: Pod stromek tablet či smartphone

5. 11. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Kasa.cz)
Téměř polovina dotázaných Čechů by si na Vánoce přála elektroniku, třetina oblečení, kosmetiku nebo sportovní vybavení a necelá čtvrtina knihu nebo jiný kulturní zážitek. Pouze zhruba 1 % obdarovaných potěší coby vánoční dárek potraviny a nápoje.
Foto: Freeimages.com

Vyplývá to z průzkumu, který v říjnu provedla Kasa.cz a dále z něj vyplynulo, že oproti loňsku klesl počet Čechů, kteří hodlají platit za dárky hotově. Zatímco každý třetí Slovák má v úmyslu nechat nákup dárků až na prosinec, z Čechů to má v plánu pouze pětina.

Osm z deseti dotázaných předpokládá, že jejich Vánoce budou tento rok na dárky stejně bohaté jako loni. Bohatší nadílku v porovnání s loňskem očekává pouze necelých sedm procent Čechů, na Slovensku je to o 3 % respondentů více. V objemech financí to pak znamená, že méně než dva tisíce korun má v úmyslu utratit za nákup vánočních dárků necelá 4 % lidí v České republice, částku 2-5 tisíc korun do svých nejbližších investuje přibližně 36 % našich spoluobčanů a 5-10 tisíc je na nákupy odhodlána použít bezmála polovina všech dotazovaných. 15 % respondentů pak nakoupí dárky za 10 a více tisíc.

Za nákupy se většina účastníků průzkumu plánuje vydat stejně jako minulý rok v listopadu. V Čechách, na Moravě a ve Slezsku to má v úmyslu více než 60 % zákazníků, na Slovensku přibližně o 5 % méně. Každý třetí Slovák však hodlá nechat nákup dárků až na prosinec, z Čechů chce v prosinci nakupovat pouze pětina. Nákup na poslední chvíli bude riskovat asi 5 % Čechů a 7 % lidí na Slovensku. Zhruba 16 % Čechů, resp. 18 % Slováků pak plánuje počkat s nákupem až na povánoční výprodeje. Valná většina zákazníků (70 % Čechů a 62 % Slováků) přitom plánuje nakupovat vánoční dárky on-line, přičemž preferuje osobní odběr před doručením kurýrní službou či Českou poštou.

„Oproti loňskému roku klesl počet Čechů, kteří chtějí platit za nákup hotově - loni to bylo více než 40 % respondentů, letos sotva třetina,“ uvedla Andrea Čižmářová, ředitelka Kasa.cz a dodala: „Souvisí to bezpochyby s větší důvěrou zákazníků směrem k e-shopu i k novým způsobům plateb.“ Na splátky plánuje vánoční zboží pořídit jen asi 1,5 % Čechů a 2 % Slováků.

Z průzkumu také vyplývá, že zhruba 10 % Čechů a 14 % Slováků zohledňuje při nákupu dárku především cenu. Mnohem důležitější je pro ně přání obdarovaného, jeho případné překvapení či praktičnost daru.

Štítky: 

Podobné články

Češi letos utratí za dárky téměř osm tisíc

15. 12. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Allegro)
Nadcházející vánoční období je pro mnoho českých spotřebitelů nákupním vrcholem celého roku. Jak vyplývá z průzkumu agentury Perfect Crowd pro allegro.cz, až 94 % Čechů kupuje na Vánoce alespoň jeden dárek. Drtivá většina přitom ideální dárek pro své blízké nevybírá naslepo, ale raději se zeptá. Čtěte více

Kolik dají Češi za dárky na internetu a o co mají největší zájem?

11. 12. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
S blížícím se Štědrým dnem čeká české e-shopy druhý vrchol vánočních prodejů. Tím je po Black Friday pondělí 11. prosince a celý následující týden. Jak potvrdil výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), alespoň část dárků přitom u nás objedná on-line téměř 80 % uživatelů internetu. Kolik plánují utratit a o jaké zboží bude největší zájem? Čtěte více

Češi a nakupování vánočních dárků podle CZC.CZ

7. 12. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: CZC.cz)
Největší nákupní horečka právě začala, protože Češi nemají ještě nakoupeno na Vánoce. Tedy aspoň více než polovina z nich. Podle průzkumu CZC.CZ bude mezi dárky letos hodně elektroniky, nejčastěji pak mobilní telefony, chytré hodinky, sluchátka a herní příslušenství. Čtěte více

První vrchol prodejů v e-shopech se blíží. Výhodných nabídek chce využít až 80 % zákazníků

16. 11. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoční prodeje se v e-shopech rozjíždí naplno a jeden z obchodních vrcholů celého roku je za dveřmi. Na vlnu především v USA populárního Black Friday, se kterým jsou spojené výrazné slevy zboží, naskočily české obchody již před několika lety. A zákazníci na ně slyší… Čtěte více