Ježíšek i letos „přijde z internetu“

3. 12. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Shoptet.cz)
Až 90 % dotázaných letos nakoupí část dárků pro své blízké na internetu. Z toho více jak třetina zde pak pořídí více než 75 % dárků a utratí přes 8 000 korun. Online obchod volí z důvodu většího výběru (31 %) a možnosti nakoupit z pohodlí svého domova (24 %). Rychlost doručení a cena jsou těmi rozhodujícími faktory, proč lidé nakoupí v daném e-shopu. Při vánočních nákupech se pak lidé nejvíce obávají poškozeného zboží a pozdního doručení.
Foto: Freeimages.com

Vánoční nákupy jsou pro maloobchodníky hlavní sezónou, a to jak pro kamenné prodejny, tak i e-shopy, které získávají na populárnosti. Letos bude přes internet nakupovat 90 % dotázaných a 35 % lidí pořídí více než 75 % dárků on-line, dalších třetina 50 - 75 %. Za vánoční nadílku se chystá utratit 38 % lidí více než 8 000 Kč a mezi 4 000 až 8000 Kč pak 27 %. Obliba internetových obchodů rok od roku roste. Pro mnohé je to právě větší výběr a možnost nakoupit z domova bez nutnosti se někde tlačit s ostatními. Dalším důvodem je čas (17 %) a v neposlední řadě i cena (12 %). „Při výběru e-shopu stále přetrvává jistá nedůvěra, proto většina (69 %) nakupuje v ověřených nebo doporučených obchodech,“ uvedl Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.

Před prvním nákupem v novém e-shopu rozhoduje více faktorů. Rychlost doručení (32 %), cena (26 %) a předchozí dobrá zkušenost (22 %) jsou těmi hlavními. „Před prvním nákupem v daném internetovém obchodě čtou lidé recenze ostatních, a pokud získají pocit, že je něco v nepořádku, pak raději jdou jinam. „Internetová komunita je nesmlouvavá, a pokud není zákazník spokojený, pak o své zkušenosti rád informuje ostatní. V Čechách je mezi e-shopy veliká konkurence a čeští klienti jsou nároční, řekl bych, až rozmazlení,“ okomentoval Miroslav Uďan.

V souvislosti s nákupem vánočních dárků na internetu se letos lidé nejvíce obávají poškozeného zboží (34 %) a pozdního doručení (32 %). Rychlost je právě jednou z věcí, kterou zákazníci ocení. Většina chce mít doručené zboží do tří dnů.

„Pro letošní vánoční nákupy v e-shopech využívají letos lidé více i mobilní zařízení, jako jsou mobilní telefony a tablety. Dárky tak vybírají a nakupují ve volných chvílích, například v MHD apod. Oproti minulému roku došlo k nárůstu o cca 20 % a domnívám se, že s blížícím se Štědrým dnem, bude i počet lidí, kteří nakoupí přes mobil, stoupat,“ doplnil Miroslav Uďan.

Podobné články

Na internetu nakupuje 69 % Čechů, pravidelně nakupující objedná online více než čtyři balíky měsíčně

13. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD zveřejnila nejnovější e-commerce průzkum E-shopper barometer, který každoročně analyzuje nákupní chování zákazníků napříč Evropou. Průzkum ukázal, že lidé, kteří nakupují na e-shopech pravidelně, jsou zodpovědní za 88 % všech nákupů. Na jednoho nakupujícího pak připadá 4,1 balíku za měsíc. Čtěte více

Bezpečnostní rizika při online nákupech v éře (zahraničních) e-commerce gigantů

8. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zoe.ai)
Do české e-commerce dorazilo hned několik online prodejců gigantických rozměrů, a přestože jejich vstup na tuzemský trh může znamenat pro českého zákazníka nový, třeba i širší výběr velice dostupného zboží, v mnohých vzbuzuje také obavy ohledně bezpečnosti osobních údajů. Čtěte více

Česká e-commerce v lednu 2024? Na e-shopech nakoupilo 83 % on-line zákazníků

16. 2. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Alespoň jednu objednávku zboží v lednu podle organizace APEK uskutečnilo 83 % on-line nakupujících. Tedy těch, kteří v e-shopech objednají balíček alespoň jednou ročně. Nejvíce zákazníků nakupujících zboží přitom bylo ve věku 35 až 44 let (nejméně jednou objednalo zboží 92 % spotřebitelů z této věkové kategorie). Čtěte více

Češi nakupují víc, ale tuzemská e-commerce se dál trápí. Jak mohou obchodníci získat zákazníky zpět?

8. 2. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Vánoční sezona i následné výprodeje jsou za námi, zázrak však nepřišel. Dle očekávání skončila v roce 2023 česká e-commerce opět v propadu. A leden zatím nenaznačuje, že by došlo k nějaké výrazné změně. Češi přitom neutráceli méně, ba naopak, i po započtení inflace útrata mírně vzrostla. Kam se poděly peníze Čechů a co s tím mohou dělat obchodníci? Čtěte více