Ježíšek i letos „přijde z internetu“

3. 12. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Shoptet.cz)
Až 90 % dotázaných letos nakoupí část dárků pro své blízké na internetu. Z toho více jak třetina zde pak pořídí více než 75 % dárků a utratí přes 8 000 korun. Online obchod volí z důvodu většího výběru (31 %) a možnosti nakoupit z pohodlí svého domova (24 %). Rychlost doručení a cena jsou těmi rozhodujícími faktory, proč lidé nakoupí v daném e-shopu. Při vánočních nákupech se pak lidé nejvíce obávají poškozeného zboží a pozdního doručení.
Foto: Freeimages.com

Vánoční nákupy jsou pro maloobchodníky hlavní sezónou, a to jak pro kamenné prodejny, tak i e-shopy, které získávají na populárnosti. Letos bude přes internet nakupovat 90 % dotázaných a 35 % lidí pořídí více než 75 % dárků on-line, dalších třetina 50 - 75 %. Za vánoční nadílku se chystá utratit 38 % lidí více než 8 000 Kč a mezi 4 000 až 8000 Kč pak 27 %. Obliba internetových obchodů rok od roku roste. Pro mnohé je to právě větší výběr a možnost nakoupit z domova bez nutnosti se někde tlačit s ostatními. Dalším důvodem je čas (17 %) a v neposlední řadě i cena (12 %). „Při výběru e-shopu stále přetrvává jistá nedůvěra, proto většina (69 %) nakupuje v ověřených nebo doporučených obchodech,“ uvedl Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.

Před prvním nákupem v novém e-shopu rozhoduje více faktorů. Rychlost doručení (32 %), cena (26 %) a předchozí dobrá zkušenost (22 %) jsou těmi hlavními. „Před prvním nákupem v daném internetovém obchodě čtou lidé recenze ostatních, a pokud získají pocit, že je něco v nepořádku, pak raději jdou jinam. „Internetová komunita je nesmlouvavá, a pokud není zákazník spokojený, pak o své zkušenosti rád informuje ostatní. V Čechách je mezi e-shopy veliká konkurence a čeští klienti jsou nároční, řekl bych, až rozmazlení,“ okomentoval Miroslav Uďan.

V souvislosti s nákupem vánočních dárků na internetu se letos lidé nejvíce obávají poškozeného zboží (34 %) a pozdního doručení (32 %). Rychlost je právě jednou z věcí, kterou zákazníci ocení. Většina chce mít doručené zboží do tří dnů.

„Pro letošní vánoční nákupy v e-shopech využívají letos lidé více i mobilní zařízení, jako jsou mobilní telefony a tablety. Dárky tak vybírají a nakupují ve volných chvílích, například v MHD apod. Oproti minulému roku došlo k nárůstu o cca 20 % a domnívám se, že s blížícím se Štědrým dnem, bude i počet lidí, kteří nakoupí přes mobil, stoupat,“ doplnil Miroslav Uďan.

Podobné články

Nová podoba odložených plateb: Skip Pay zavádí balíčky služeb, zvyšuje limity i úroveň zabezpečení

26. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Nízká loajalita zákazníků, aktuální odliv zhruba šesti procent obratů od českých zákazníků do zahraničí, ale také rostoucí tlak na bezpečnost a nechuť platit předem za zboží v zabalené krabici. Česká e-commerce se probírá do „nové reality“, v níž by mohla výrazně větší roli hrát i tzv. odložená platba. Čtěte více

Češi v únoru nakupovali v e-shopech obdobně jako v lednu, šetřili ale na on-line službách

20. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
V únoru nakoupilo na internetu zboží více než 80 % on-line spotřebitelů, průměrná objednávka činila necelé čtyři tisíce korun. Češi tak nakupovali v e-shopech obdobně jako v předchozím měsíci. Na on-line službách naopak více šetřili, průměrná útrata poklesla z necelých sedmi tisíc na čtyři tisíce korun. Čtěte více

Allegro přichází na Slovensko

20. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Allegro)
Po úspěšném spuštění tržiště allegro.cz přichází největší nákupní platforma evropského původu také na Slovensko. Nabízí přitom i zboží od tisíců českých obchodníků, kteří tak získávají přístup na nový trh s dosahem na téměř 5,5 milionu potenciálních zákazníků. Čtěte více

Na internetu nakupuje 69 % Čechů, pravidelně nakupující objedná online více než čtyři balíky měsíčně

13. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD zveřejnila nejnovější e-commerce průzkum E-shopper barometer, který každoročně analyzuje nákupní chování zákazníků napříč Evropou. Průzkum ukázal, že lidé, kteří nakupují na e-shopech pravidelně, jsou zodpovědní za 88 % všech nákupů. Na jednoho nakupujícího pak připadá 4,1 balíku za měsíc. Čtěte více