Jakou má ta investice návratnost?
Ti z nás, kdo mají v bankách uloženy peníze, vědí, že rozdíl mezi úrokovou sazbou běžného účtu a termínovaného vkladu může dělat i několik procent. Přebytečné peníze proto z běžného účtu přesouváme na termínovaný vklad, u kterého nám banka připíše vyšší výnos. Co to má společného se zvyšováním prodeje?
Podobnou „návratnost investice“ můžeme přitom sledovat i u našich obchodních aktivit.
Udělejte si seznam činností, které dnes děláte pro to, abyste prodali vaše produkty:
• telefonujete zákazníkům;
• domlouváte si schůzky;
• jezdíte na osobní jednání;
• účastníte se výběrových řízení;
• berete obchodní partnery na oběd;
• pořádáte pro odběratele dny otevřených dveří;
• rozesíláte poštou katalogy;
• posíláte dopisy s akčními nabídkami;
• žádáte stávající dodavatele, aby vám přivedli další;
• nabízíme provize lidem, kteří vám mohou dohodit nějakou zakázku, atd.
a zkuste si u každé z těchto činností procenty označit, jak velký podíl na tržbách a zisku přinášejí.
U některých to víte přesně, u jiných to ale musíte odhadnout.
Právě toto srovnání nám ale připomíná, čím se máme během dne prioritně zabývat (tj. co nám přináší největší prodejní úspěchy). A jakou aktivitu naopak zrušit úplně nebo ji delegovat někomu jinému.
Jak v následujících sedmi dnech zkontrolujete, které prodejní aktivity vám přináší největší návratnost investice a jak se za ně zaměříte?
Autor: Pavel Řehulka