Infografika: Kdy Češi nejvíc nakupují na internetu?

31. 5. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: RTB House)
Pravděpodobnost, že lidé kliknou na banner a zakoupí promované zboží, je mnohem větší během pracovního týdne. Nejvyšší míry konverzí je dosaženo v úterý a ve středu. Nejvyšší nárůsty prodejů byly zaznamenány mezi 14.00 a 16.00 a poté v čase od 20.00 do 23.00.
Foto: Pixabay.com

Nakupování na internetu už není pouze víkendovou kratochvílí. Zákazníci si nyní prohlížejí webové stránky e-shopů mnohem častěji v průběhu pracovního týdne a nikoli o víkendu. Data agregovaná z desítek trhů v Evropě, Latinské Americe, Asii a Tichomoří a na Blízkém východě a v Africe ukazují, že počet kliků a konverzí narůstá zejména v úterý. Tento den se na kampaně kliká až o 37 % více a míra konverzí je vyšší o 43 %. Nejhorším dnem pro e-commerce je z tohoto pohledu sobota, kdy počet kliknutí na reklamu klesá na úroveň 11 % celkových týdenních výsledků.

Také uživatelé v České republice nejvíce klikali a dokončovali nákupy v úterý, kdy počet konverzí byl o 84 % vyšší než v sobotu. Počet kliků byl ve srovnání se sobotou o 35 % vyšší (sobota je nejhorším dnem z pohledu nákupů). Největší aktivita byla zaznamenána mezi 20:00 a 22:00 (25 % všech konverzí).

„Před deseti lety lidé na internetu nakupovali především ve svém volném čase. V dnešní době díky neustálému online připojení, chytrým telefonům a tabletům mohou zákazníci dokončit své nákupy kdykoli a kdekoli i v pracovní době,” popsal Vladimír Houba, regionální ředitel v RTB House.

S rostoucím množstvím dat o nákupním chování a s měnícími se nákupními trendy v důsledku technologického rozvoje potřebují marketéři v porovnání s minulostí vědět víc o lidech, které se snaží zasáhnout. Čím dříve dokážou reagovat na nákupní trendy a doručí přesnější personalizovanou reklamu v nejlepších možných časech, tím je to lepší.

„Toto je přesně bod, kdy do hry vstupuje umělá inteligence,” řekl Vladimír Houba.„Algoritmy schopné samostatného učení využívané v personalizovaném retargetingu (využívající technologii hloubkového učení) napodobují činnost neuronů v našem mozku. Se získanými daty mohou analyzovat trhy 24 hodin denně, sedm dní v týdnu a mohou reagovat na jakoukoli změnu ve vnějším prostředí. Reklamní aktivity tak mohou být upravovány v horizontu dní, hodin a dokonce i minut a umožňují tak využít nejvyšší možný nákupní potenciál způsobem, který byl dříve nemyslitelný,” dodal Houba.

Studie je založena na datech z více než 1 000 kampaní zajišťovaných s pomocí RTB modelu. (RTB je online reklamní technologie, která umožňuje nákup a prodej reklamních impresí v reálném čase).

Podobné články

České e-commerce se daří, průměrná měsíční útrata na zákazníka v e-shopech opět rostla

16. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak ukázal pravidelný měsíční výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK) mezi spotřebiteli, chuť Čechů nakupovat na internetu stále roste. Průměrná měsíční útrata jednoho on-line nakupujícího dosáhla téměř 5 000 korun, což je o necelých 300 více než v roce 2024. Nejvíce přitom utráceli spotřebitelé v kategorii 25 – 34 let. Čtěte více

Skip Pay se na Slovensku integroval do platebních bran GoPay a Comgate

15. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Skip Pay, fintech ČSOB, na Slovensku potvrzuje, že chytré financování má i za hranicemi Česka své místo. Vedle úspěšné integrace do platebních bran GoPay a Comgate rozšířil fintech své služby také do kamenných poboček cestovní agentury Invia a navázal spolupráci s novými e-shopy. Slovenští zákazníci si také oblíbili nákup na Třetinu. Čtěte více

Mobilní aplikace mění pravidla hry - Češi přesouvají nákupy do telefonu

15. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Datart)
Zkušenosti s online nákupem elektroniky a IT techniky dnes deklaruje zhruba 66 % Čechů. Mění se však způsob, jakým lidé k online nákupům přistupují. Zatímco dříve dominoval počítač, dnes více než polovina objednávek probíhá přes mobilní telefony, často přímo v aplikacích konkrétních prodejců. Nadále si však důležitost drží i kamenné prodejny. Čtěte více

Heureka upravuje model služby „Ověřeno zákazníky“

13. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Skupina Heureka oznámila změny u své klíčové služby „Ověřeno zákazníky“, který vstoupí v platnost v září 2025 pro Česko a Slovensko. Zavedení nového, odstupňovaného modelu je strategickým rozhodnutím, jehož cílem je zajistit dlouhodobou udržitelnost této funkce. Čtěte více