Infografika: Kdy Češi nejvíc nakupují na internetu?

31. 5. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: RTB House)
Pravděpodobnost, že lidé kliknou na banner a zakoupí promované zboží, je mnohem větší během pracovního týdne. Nejvyšší míry konverzí je dosaženo v úterý a ve středu. Nejvyšší nárůsty prodejů byly zaznamenány mezi 14.00 a 16.00 a poté v čase od 20.00 do 23.00.
Foto: Pixabay.com

Nakupování na internetu už není pouze víkendovou kratochvílí. Zákazníci si nyní prohlížejí webové stránky e-shopů mnohem častěji v průběhu pracovního týdne a nikoli o víkendu. Data agregovaná z desítek trhů v Evropě, Latinské Americe, Asii a Tichomoří a na Blízkém východě a v Africe ukazují, že počet kliků a konverzí narůstá zejména v úterý. Tento den se na kampaně kliká až o 37 % více a míra konverzí je vyšší o 43 %. Nejhorším dnem pro e-commerce je z tohoto pohledu sobota, kdy počet kliknutí na reklamu klesá na úroveň 11 % celkových týdenních výsledků.

Také uživatelé v České republice nejvíce klikali a dokončovali nákupy v úterý, kdy počet konverzí byl o 84 % vyšší než v sobotu. Počet kliků byl ve srovnání se sobotou o 35 % vyšší (sobota je nejhorším dnem z pohledu nákupů). Největší aktivita byla zaznamenána mezi 20:00 a 22:00 (25 % všech konverzí).

„Před deseti lety lidé na internetu nakupovali především ve svém volném čase. V dnešní době díky neustálému online připojení, chytrým telefonům a tabletům mohou zákazníci dokončit své nákupy kdykoli a kdekoli i v pracovní době,” popsal Vladimír Houba, regionální ředitel v RTB House.

S rostoucím množstvím dat o nákupním chování a s měnícími se nákupními trendy v důsledku technologického rozvoje potřebují marketéři v porovnání s minulostí vědět víc o lidech, které se snaží zasáhnout. Čím dříve dokážou reagovat na nákupní trendy a doručí přesnější personalizovanou reklamu v nejlepších možných časech, tím je to lepší.

„Toto je přesně bod, kdy do hry vstupuje umělá inteligence,” řekl Vladimír Houba.„Algoritmy schopné samostatného učení využívané v personalizovaném retargetingu (využívající technologii hloubkového učení) napodobují činnost neuronů v našem mozku. Se získanými daty mohou analyzovat trhy 24 hodin denně, sedm dní v týdnu a mohou reagovat na jakoukoli změnu ve vnějším prostředí. Reklamní aktivity tak mohou být upravovány v horizontu dní, hodin a dokonce i minut a umožňují tak využít nejvyšší možný nákupní potenciál způsobem, který byl dříve nemyslitelný,” dodal Houba.

Studie je založena na datech z více než 1 000 kampaní zajišťovaných s pomocí RTB modelu. (RTB je online reklamní technologie, která umožňuje nákup a prodej reklamních impresí v reálném čase).

Podobné články

DPD a GLS si v Česku vzájemně otevírají sítě svých výdejních boxů

22. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnosti DPD a GLS se domluvily na sdílení svých sítí zhruba 2 100 výdejních boxů. Zákazníkům obou společností tak přibyde mnohem více možností, kde si své balíčky mohou vyzvedávat 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Jde o první spolupráci tohoto typu na českém trhu – dosavadní doručování do partnerských sítí probíhá vždy jednostranně. Čtěte více

Zásilkovna už má v Česku 6 000 Z-BOXů. Ten jubilejní spustila ve Vsetíně

15. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Packeta)
Zásilkovna, logistická technologická firma ze skupiny Packeta, dosáhla významného milníku. V České republice provozuje už 6 000 výdejních boxů a má tak zdaleka nejširší a nejhustší síť v zemi. Jubilejní Z-BOX začal fungovat ve Vsetíně. Od instalace prvního boxu uplynulo pět let a tato metoda doručování se stala nejrozšířenějším způsobem vyzvedávání zásilek. Čtěte více

Reagovat na zákaznický e-mail trvá e-shopům v průměru přes 21 hodin

14. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zebra systems)
Podle zjištění společnosti GFI Software čekají zákazníci na odpověď na svůj e-mailový dotaz směřovaný na e-shop v průměru 21,5 hodiny. Kromě pomalé reakce na zákaznické dotazy navíc řeší většina dnešních e-shopů nedostatečnou kvalitu odpovědí a nesprávně nastavené priority, čímž přicházejí o nemalé peníze. Čtěte více

Jak umělá inteligence změní nakupování a celou e-commerce?

25. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: ASPEN.PR )
Ve světě online nakupování se rodí proměna, kterou lze přirovnat k posunu od psacích strojů k počítači. Umělá inteligence (AI) má potenciál změnit samotnou podstatu, jak lidé nakupují, jak značky soutěží a jak budou fungovat e-shopy budoucnosti. Čtěte více