Infografika: Kdy Češi nejvíc nakupují na internetu?

31. 5. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: RTB House)
Pravděpodobnost, že lidé kliknou na banner a zakoupí promované zboží, je mnohem větší během pracovního týdne. Nejvyšší míry konverzí je dosaženo v úterý a ve středu. Nejvyšší nárůsty prodejů byly zaznamenány mezi 14.00 a 16.00 a poté v čase od 20.00 do 23.00.
Foto: Pixabay.com

Nakupování na internetu už není pouze víkendovou kratochvílí. Zákazníci si nyní prohlížejí webové stránky e-shopů mnohem častěji v průběhu pracovního týdne a nikoli o víkendu. Data agregovaná z desítek trhů v Evropě, Latinské Americe, Asii a Tichomoří a na Blízkém východě a v Africe ukazují, že počet kliků a konverzí narůstá zejména v úterý. Tento den se na kampaně kliká až o 37 % více a míra konverzí je vyšší o 43 %. Nejhorším dnem pro e-commerce je z tohoto pohledu sobota, kdy počet kliknutí na reklamu klesá na úroveň 11 % celkových týdenních výsledků.

Také uživatelé v České republice nejvíce klikali a dokončovali nákupy v úterý, kdy počet konverzí byl o 84 % vyšší než v sobotu. Počet kliků byl ve srovnání se sobotou o 35 % vyšší (sobota je nejhorším dnem z pohledu nákupů). Největší aktivita byla zaznamenána mezi 20:00 a 22:00 (25 % všech konverzí).

„Před deseti lety lidé na internetu nakupovali především ve svém volném čase. V dnešní době díky neustálému online připojení, chytrým telefonům a tabletům mohou zákazníci dokončit své nákupy kdykoli a kdekoli i v pracovní době,” popsal Vladimír Houba, regionální ředitel v RTB House.

S rostoucím množstvím dat o nákupním chování a s měnícími se nákupními trendy v důsledku technologického rozvoje potřebují marketéři v porovnání s minulostí vědět víc o lidech, které se snaží zasáhnout. Čím dříve dokážou reagovat na nákupní trendy a doručí přesnější personalizovanou reklamu v nejlepších možných časech, tím je to lepší.

„Toto je přesně bod, kdy do hry vstupuje umělá inteligence,” řekl Vladimír Houba.„Algoritmy schopné samostatného učení využívané v personalizovaném retargetingu (využívající technologii hloubkového učení) napodobují činnost neuronů v našem mozku. Se získanými daty mohou analyzovat trhy 24 hodin denně, sedm dní v týdnu a mohou reagovat na jakoukoli změnu ve vnějším prostředí. Reklamní aktivity tak mohou být upravovány v horizontu dní, hodin a dokonce i minut a umožňují tak využít nejvyšší možný nákupní potenciál způsobem, který byl dříve nemyslitelný,” dodal Houba.

Studie je založena na datech z více než 1 000 kampaní zajišťovaných s pomocí RTB modelu. (RTB je online reklamní technologie, která umožňuje nákup a prodej reklamních impresí v reálném čase).

Podobné články

Česká e-commerce ve druhém čtvrtletí vzrostla o 8 %, nejsilnějším měsícem byl červen

30. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Po slabším dubnu zažila tuzemská e-commerce scéna v květnu oživení, které vyvrcholilo silným červnovým růstem. Ten byl poháněn především nákupy spojenými s příchodem letní sezóny a dovolených. Stabilní zůstává průměrná výše objednávky i vysoká míra spokojenosti zákazníků. Čtěte více

Češi jsou při nákupech impulsivnější, radost z utrácení se ale nevrací a trh deformují slevy

28. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Jak se vyvíjí běžný zákazník českých e-shopů? A co si z toho mají odnést obchodníci? Nová sonda Skip Pay ukazuje, že po letech přestáváme být při nakupování ve vleku ekonomické situace a vracíme se k impulsivnějším nákupům. Zároveň ale překvapivě klesá loajalita a také důvěra v obchodníky. A hlavně – radost z nakupování a utrácení se stále nevrací tam, kde byla před inflační vlnou. Čtěte více

Průměrná měsíční on-line útrata na e-shopech v červnu rostla. Muži utráceli víc než ženy

25. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak utráceli Češi v červnu v e-shopech? Na to se opět ve svém pravidelném výzkumu mezi spotřebiteli ptala Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Jak ukázaly odpovědi on-line zákazníků, bylo to v meziročním srovnání opět víc než vloni. I nadále tak pokračuje pozitivní trend letošních e-commerce prodejů. Čtěte více

Skip Pay zavádí možnost rozesplátkovat vyúčtování

22. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Skip Pay, fintech od ČSOB, rozšiřuje možnosti svých odložených plateb. Přibyla nabídka rozložit si vyúčtování na splátky po dobu 4–⁠⁠⁠⁠⁠⁠37 měsíců. Je určena především pro nečekané výdaje, které nejdou jednoduše pokrýt z běžného rozpočtu – například stěhování nebo nákladné opravy. Na rozdíl od klasických splátkových produktů na e-shopech zákazník získává větší volnost. Čtěte více