Hlavní slovo v oblasti zákaznické zkušenosti přebírá umělá inteligence a analýza dat

4. 4. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: SAS)
Z nedávného výzkumu pro společnost SAS vyplývá, že téměř 50 % podniků ze sektorů finančních služeb, maloobchodu a IT a telekomunikací plánuje během příštích dvou let zvýšit své investice do technologií monitorujících a podporujících zákaznické zkušenosti o více než 25 %. Přibližně 10 % firem plánuje zvýšit své investice o více než 75 % a některé dokonce plánují investice zdvojnásobit.

„Prudký rozvoj digitalizace mění pravidla hry. Zákazníci vyžadují neustálý přístup k informacím a transakčním možnostem, 24 hodin denně, sedm dní v týdnu. Pokud se společnost těmto požadavkům nepřizpůsobí, neváhají klienti přecházet ke konkurenci. Loajalita se stává mimořádně cennou hodnotou, do které je nezbytné efektivně investovat. Bez analýzy dat a umělé inteligence se dnes už nikdo úspěšný neobejde,“ uvedl Petr Šlajchrt, country director společnosti SAS Institute pro Českou republiku.

Některé nástroje pro-zákaznické zkušenosti budou během příštích dvou let téměř všudypřítomné. Na základě výsledků průzkumu lze očekávat, že 86 % firem bude používat technologii personalizace, 84 % bude sbírat data v reálném čase, 81 % společností si osvojí chatboty s umělou inteligencí a 72 % bude využívat omnichannel řešení.

„Výsledky výzkumu také přinášejí varování před ‚nahodilými závěry technologie‘. Hodnota pro firmu se vytváří pouze tehdy, když technologie pomáhá naplnit očekávání zákazníků. V dnešním světě to znamená přidat technologie, které společnostem umožňují zachytit digitální aktivitu na úrovni zákazníků a dynamicky spravovat identity a začlenit analytiku a umělou inteligenci do rozhodování v reálném čase,“ doplnil Petr Šlajchrt.

Průzkumu se zúčastnilo 2 670 společností.

Podobné články

Agentní AI firmám nepomůže sama. CIO ji musí vést s jasným cílem

4. 8. 2025. (redaktor: Reseller Magazine OnLine, zdroj: Salesforce)
Agentní AI přináší firmám nový typ digitálních kolegů. Jde o samostatné systémy, které zvládnou řešit úkoly, rozhodovat a dosahovat výsledků bez neustálého dohledu člověka. Pokud ji firmy dokáží správně uchopit, může jim agentní AI výrazně zrychlit provoz, zlepšit zákaznickou zkušenost a ušetřit náklady. Čtěte více

Globální výdaje koncových uživatelů na modely GenAI letos dosáhnou 14,2 miliardy USD

28. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Gartner)
Celosvětové výdaje koncových uživatelů na generativní modely AI (GenAI) v roce 2025 podle Gartneru letos vyšplhají na 14,2 miliardy dolarů. Výdaje na specializované modely GenAI, specifické pro konkrétní oblasti, letos dosáhnou 1,1 miliardy dolarů. Čtěte více
Martina Vlčková, CCO v SWS

Martina Vlčková (ALSO/SWS): Naše nabídka se výrazně rozšířila

2. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing a ALSO/SWS)
S Martinou Vlčkovou, CCO v SWS, jsme při příležitosti letošního ALSO Cloud Summitu v Hradci Králové hovořili o aktuálním dění v této společnosti. Z rozhovoru se třeba dozvíte, jak se firmě aktuálně daří, jaké má plány do budoucna, kam by se chtěla posouvat a jak by se chtěla profilovat směrem k resellerům. Čtěte více
Ředitel společnosti Konecta pro Českou republiku Jan Nedělník

Konecta: Globální hráč s technologickým přesahem

4. 6. 2025. (redaktor: Reseller Magazine OnLine, zdroj: Konecta )
Jak dnes vypadá moderní outsourcing zákaznické péče? O proměnách oboru, přínosech automatizace i výzvách více uvedl ředitel společnosti Konecta pro Českou republiku Jan Nedělník. Čtěte více