SAS

Etické využívání dat je předpokladem rozvoje umělé inteligence
Novinky

Etické využívání dat je předpokladem rozvoje umělé inteligence

Trh s generativní umělou inteligencí (GAI) poroste podle odhadu společnosti SAS meziročně o 34 %. Do roku 2030 dosáhne objemu 110 miliard dolarů. Generativní umělá inteligence je označení, které se používá k popisu jakéhokoli typu umělé inteligence (AI), kterou lze použít k vytvoření textu, obrázků, videa, zvuku, kódu nebo syntetických dat.

Přečíst celý článek
Rok 2023 podle SAS: AI na míru, syntetická data a cloudová analytika
Novinky

Rok 2023 podle SAS: AI na míru, syntetická data a cloudová analytika

Globální výkyvy podnítily dynamický rozvoj inovací v oblasti analytiky a umělé inteligence (AI). V roce 2023 lze očekávat pokračování obchodní transformace řízené tržními a technologickými změnami. Obory jako blockchain, e-sporty nebo simulace přimějí i tradiční odvětví změnit svou tvář. Na druhou stranu bude mít vývoj některých technologií stále větší dopad na podniky i celou společnost.

Přečíst celý článek
SAS zjednodušuje dostupnost datových analýz, strojového učení i umělá inteligence
Novinky

SAS zjednodušuje dostupnost datových analýz, strojového učení i umělá inteligence

Systém SAS Viya na Microsoft Azure poskytuje zákazníkům okamžitý přístup k nástrojům pro analýzu dat a strojové učení. Je k dispozici v mnoha jazykových verzích a zahrnuje také rozsáhlé výukové centrum.

Přečíst celý článek
České firmy se propadají ve využívání umělé inteligence
Novinky

České firmy se propadají ve využívání umělé inteligence

Aktuální data Eurostatu přinesla pro českou ekonomiku další nepříjemnou zprávu. Umělá inteligence, která se stává jedním z hlavních nástrojů v rozvoji a zvyšování konkurenceschopnosti ve firemním sektoru, je u českých firem na pokraji zájmu. Podíl tuzemských společností, které tuto technologii využívají, je hluboko pod průměrem Evropské unie.

Přečíst celý článek
Hlavní slovo v oblasti zákaznické zkušenosti přebírá umělá inteligence a analýza dat
Novinky

Hlavní slovo v oblasti zákaznické zkušenosti přebírá umělá inteligence a analýza dat

Z nedávného výzkumu pro společnost SAS vyplývá, že téměř 50 % podniků ze sektorů finančních služeb, maloobchodu a IT a telekomunikací plánuje během příštích dvou let zvýšit své investice do technologií monitorujících a podporujících zákaznické zkušenosti o více než 25 %. Přibližně 10 % firem plánuje zvýšit své investice o více než 75 % a některé dokonce plánují investice zdvojnásobit.

Přečíst celý článek
Trendy v oblasti umělé inteligence a analýzy dat pro rok 2022
Novinky

Trendy v oblasti umělé inteligence a analýzy dat pro rok 2022

Jak to lidstvo běžně dělá, začíná si zvykat na koronavirus a podivný nový normál. S přijetím této skutečnosti se ale vrací původní starosti – klimatické změny, počítačové viry, energetická krize, bezpečnostní situace. Co přinese rok 2022? Vymyslí lidstvo řešení těchto problémů?

Přečíst celý článek
Česko mezi státy EU dominuje v zavádění umělé inteligence
Novinky

Česko mezi státy EU dominuje v zavádění umělé inteligence

Podle výsledků Indexu digitální ekonomiky a společnosti Digital Economy and Society Index (DESI) za rok 2021 se Česko mezi 27 členskými státy EU řadí na 18. místo, a tedy oproti roku 2020 si o jedno místo pohoršilo. Lépe si ČR vede v integraci digitálních technologií, kde zaujímá 15. příčku. Dominuje ale v oblasti AI, kde s přehledem obsadila první pozici.

Přečíst celý článek
České firmy zaostávají ve využívání umělé inteligence
Novinky

České firmy zaostávají ve využívání umělé inteligence

Využívá umělé inteligence u českých firem je pod průměrem Evropské unie. Podle aktuálních dat Eurostatu využívá umělou inteligenci v České republice šest procent firem s více než deseti zaměstnanci. Evropský průměr je sedm procent. Přitom intenzivnější nasazování technologií AI podporuje nejen ekonomický růst, ale i konkurenceschopnost podniků.

Přečíst celý článek
Osm předpovědí společnosti SAS: Digitalizace je a bude klíčem
Novinky

Osm předpovědí společnosti SAS: Digitalizace je a bude klíčem

Digitalizace je a bude hybatelem k řešení jakýchkoli ekonomických, zdravotních, ekologických nebo sociálních výzev. V tomto procesu není návratu. Jaké trendy tedy můžeme v roce 2021 očekávat? S čím počítat a na co se připravit?

Přečíst celý článek
Zákazníci chyby neodpouštějí
Novinky

Zákazníci chyby neodpouštějí

Mezinárodní průzkum společnosti SAS na vzorku 10 tisíc zákazníků odhalil některé zajímavosti v chování při nákupu produktů a služeb během současné epidemie covid-19. Klíčová je při nárůstu digitálního nakupování zejména zákaznická zkušenost. Například třetina zákazníků (34 %) „skončí“ se svým obchodníkem hned po první negativní zkušenosti.

Přečíst celý článek