Geopost začne poskytovat přesnější informace o doručování mezinárodních zásilek

15. 9. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Přepravní síť Geopost, jejíž součástí je i česká DPD, přináší službu pro mezinárodní doručování Day Definite, která poskytuje významné zpřesnění doby mezinárodního doručení i českým zákazníkům.

Doba doručení není při využití Day Definite stanovena pouze na základě zemí odeslání a doručení, ale je zpřesněna na konkrétní den až na úroveň poštovních směrovacích čísel místa odeslání a doručení. Cílem je nejen podpořit evropské e-shopy a firmy, ale také nabídnout lepší službu koncovým zákazníkům.

Day Definite nabízí:

  • Online kalkulačku dodací lhůty pro zásilky mezi libovolnými dvěma PSČ ve většině zemí Evropy. Je k dispozici ZDE.
  • Detailní interaktivní mapu s přehledem dodacích lhůt ode dveří ke dveřím.
  • Další digitální nástroje a zákaznické aplikace, které pomáhají firmám předvídat a lépe optimalizovat doručování na místě a podporují rozhodování spotřebitelů o nákupu.

První testovací fáze (deset zemí) byla spuštěna již v únoru 2023, po úspěšném startu se nyní služba rozšiřuje do celé sítě Geopost. Day Definite je inovací původní služby mezinárodního doručování, kterou zákazníci v Česku znají pod názvem DPD Classic.

Mezinárodní doručování do celé Evropy je dlouhodobě naší silnou stránkou, jsme součástí největší evropské doručovací sítě Geopost, dříve DPDgroup. Narozdíl od některých přepravců si zákazníci DPD mohou být jisti, že v naprosté většině případů bude balík po celou dobu až na cílovou adresu doručován pod jednou značkou. To znamená, že kvalita služby se po cestě nemění a v případě komplikací je za něj zodpovědná jedna firma. Díky Day Definite se dostáváme navíc o další významný krok kupředu díky zpřesnění doby doručení do a ze zahraničí až na poštovní směrovací čísla,” vysvětlil Miloš Malaník, generální ředitel DPD.

Odesílat s Day Definite lze z 24 zemí:

Belgie, Bulharsko Česká republika, Estonsko, Francie, Chorvatsko, Irsko, Itálie, Litva, Lotyšsko, Lucembursko, Maďarsko, Německo, Polsko, Portugalsko, Rakousko, Rumunsko, Řecko, Slovensko, Slovinsko, Španělsko, Švýcarsko, Nizozemsko, Velká Británie.

Do 30 zemí:

Belgie, Bulharsko, Česká republika, Estonsko, Francie, Chorvatsko, Irsko, Itálie, Litva, Lotyšsko, Lucembursko, Maďarsko, Německo, Polsko, Portugalsko, Rakousko, Rumunsko, Řecko, Slovensko, Slovinsko, Španělsko, Švýcarsko, Nizozemsko, Velká Británie, Bosna, Srbsko, Norsko, Dánsko, Švédsko a Finsko.

Podobné články

České e-shopy využívají internetová tržiště ve velkém, tržby zde ale často nepřesáhnou ani 10 %

6. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Seyfor)
Více než polovina českých a slovenských e-shopů prodává své zboží přes některý marketplace, který působí na lokálním trhu. A další se na to chystají. Jenže zkušenosti těch, kteří tuto cestu už vyzkoušeli, jsou velmi rozpačité. Čtěte více

Česká e-commerce ve druhém čtvrtletí vzrostla o 8 %, nejsilnějším měsícem byl červen

30. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Po slabším dubnu zažila tuzemská e-commerce scéna v květnu oživení, které vyvrcholilo silným červnovým růstem. Ten byl poháněn především nákupy spojenými s příchodem letní sezóny a dovolených. Stabilní zůstává průměrná výše objednávky i vysoká míra spokojenosti zákazníků. Čtěte více

Češi jsou při nákupech impulsivnější, radost z utrácení se ale nevrací a trh deformují slevy

28. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Jak se vyvíjí běžný zákazník českých e-shopů? A co si z toho mají odnést obchodníci? Nová sonda Skip Pay ukazuje, že po letech přestáváme být při nakupování ve vleku ekonomické situace a vracíme se k impulsivnějším nákupům. Zároveň ale překvapivě klesá loajalita a také důvěra v obchodníky. A hlavně – radost z nakupování a utrácení se stále nevrací tam, kde byla před inflační vlnou. Čtěte více

Průměrná měsíční on-line útrata na e-shopech v červnu rostla. Muži utráceli víc než ženy

25. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak utráceli Češi v červnu v e-shopech? Na to se opět ve svém pravidelném výzkumu mezi spotřebiteli ptala Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Jak ukázaly odpovědi on-line zákazníků, bylo to v meziročním srovnání opět víc než vloni. I nadále tak pokračuje pozitivní trend letošních e-commerce prodejů. Čtěte více