E-shopy letos v prvním pololetí zlevňovaly hlavně mobily a paměťové karty

27. 8. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Karsa Technologies)
Cena mobilních telefonů prodávaných v tuzemských e-shopech klesla letos v prvním pololetí o 9 % na průměrných 6 390 korun. Lidem, kteří nákup mobilu odložili, se tak čekání vyplatilo. Letos v prvním pololetí stabilně klesaly i ceny paměťových karet.

Cena mobilních telefonů padala zejména v lednu a únoru, tedy v době povánočních slev. Klesající trend však bylo možné registrovat v průběhu celého pololetí. Červnová průměrná cena byla o 616 korun nižší oproti lednové, která byla po vánočních svátcích ještě na hodnotě převyšující 7 000 korun.

Stabilní pokles cen panoval v e-shopech také u paměťových karet. Oproti lednovým cenám, které v průměru činily 3 685 korun, klesly ceny paměťových karet v červnu až na 2 703 korun. „Pokud si zákazník počkal, znamenalo to pro něj úsporu bezmála tisíc korun. V procentuálním vyjádření to znamená 27 %,“ uvedl Michal Ježek, ředitel společnosti Karsa Technologies, která nabízí provozovatelům e-shopů moderní cloudový nástroj Karsa Monitor pro analýzu cen produktů v reálném čase.

Zatímco ceny paměťových karet a mobilů v českých e-shopech klesaly v prvním pololetí letošního roku prakticky rovnoměrně, výkyvy cen bylo možné registrovat v případě tabletů a notebooků. V této kategorii byla v lednu průměrná cena 15 972 korun. „Cena tohoto zboží ale dosáhla svého maxima v květnu, kdy se vyšplhala na 16 152 korun. Pak ale ceny začaly prudce klesat, až se ustálily na průměrných 15 000 korunách. Lidé tak mohli při správném nákupu ušetřit i 1 150 korun,“ uvedl Ježek.

Podle analytika společnosti Akcenta Miroslava Nováka je spotřební elektronika dlouhodobě zbožím, kde vyšší kvalita a lepší technologie výrazně předbíhají cenu. „Navíc je mezi výrobci velká konkurence, a nelze se proto divit, že v elektronice panuje dlouhodobá deflace, kdy za nižší cenu lze koupit kvalitnější výrobek,“ uvedl Novák.

V první polovině letošního roku se do cen elektroniky podle odborníků sice promítl silný kurz amerického dolaru, ale ani to nestačilo k tomu, aby elektronika pro spotřebitele zdražila. „Ceny v první polovině roku mírně vzrostly u výrobců počítačů a elektronických a optických přístrojů. Naopak v případě výrobců elektronických součástek a komunikačních zařízení ceny v první polovině roku mírně poklesly,“ uvedl Novák. Podobný cenový vývoj podle něj lze v případě elektroniky očekávat i ve druhé polovině letošního roku. „Elektronika tahounem inflace tak rozhodně nebude,“ dodal Novák.

Podobné články

Český zákazník začíná být opět loajální, o to složitější ale je si jeho důvěru získat

2. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Česká e-commerce se po dvou letech červených čísel opět nadechuje. Zákazníci ovšem byli nuceni přizpůsobit zdivočelé inflaci své rozpočty a nákupní zvyklosti – a řadu nových návyků si uchovají i letos, i když očekávají reálný růst mezd. Čtěte více

Úspěšný prodejce potřebuje propojenou komunikační síť

19. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Konecta )
Digitální technologie transformovaly způsob, jakým zákazníci interagují s prodejci. Studie odhalují, že většina klientů dnes při nákupu využije hned několik online i offline komunikačních kanálů. To zvyšuje tlak na prodejce, kteří jsou nuceni poskytovat plynulé a konzistentní služby napříč všemi platformami. V ten moment přichází na scénu strategie omnichannel. Čtěte více

Česká e-commerce zakončila první kvartál roku se 4% růstem

18. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
První čtvrtletí roku 2024 přineslo pokračující vzestup v oblasti e-commerce. Podle dat společnosti Heureka Group se po úspěšném závěru předchozího roku podařilo udržet pozitivní trend a první kvartál roku skončil s celkovým růstem tržeb o 4 % ve srovnání s předchozím rokem. Mírně se také zvýšila průměrná hodnota objednávky na 1 512 Kč. Čtěte více

Češi se nebojí zkoušet nové e-shopy a svoji ekonomickou situaci vnímají lépe

17. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Loajalita zákazníků v on-line prostředí je každým rokem silnější a pro e-shopy důležitá. I tak mají nadále nové kvalitní internetové obchody slibnou šanci na trhu uspět. Jak totiž ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), čtyři z deseti internetových nakupujících jen v letošním prvním čtvrtletí vybrali pro svůj nákup z jejich pohledu dosud nevyzkoušený e-shop. Čtěte více