E-komerce v Evropě v roce 2014 vzrostla o 14,3 %

22. 6. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Evropská e-komerce má za sebou další úspěšný rok. V roce 2014 dosáhly obraty prodejů po internetu 423,8 miliardy eur, což představuje meziroční nárůst o více než 14 %. Státy EU dosáhly obratu 368,7 miliardy eur, z toho Česká republika přibližně 3,1 miliardy eur.
Foto: Freeimages.com

Údaje vycházejí z výzkumu evropské asociace Ecommerce Europe ve spolupráci s národními asociacemi a agenturou GfK. Za ČR se do přípravy European B2C E-commerce Report 2015 zapojila Asociace pro elektronickou komerci (APEK).

Prodej zboží a služeb po internetu i nadále celosvětově roste. V roce 2014 dosáhl na vyšší celkové obraty než Evropa pouze region Asie – Pacific, a to především díky obrovskému úspěchu e-komerce v Číně,“ řekl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška. V České Republice rostly online prodeje přibližně o 16 %. Podle údajů APEK a nákupního rádce Heureka.cz si u nás v roce 2014 spotřebitelé koupili zboží po síti v hodnotě 67 miliard korun. Dalších téměř 20 miliard přinesl prodej služeb.

Zatímco v roce 2009 se e-komerce podílela na celoevropském HDP z 1,27 %, v roce 2014 se jednalo již o 2,45 %. Vzhledem k dalšímu očekávanému růstu a za podpory Evropské komise by v roce 2020 mohl internetový prodej dosáhnout až na šest procent evropského HDP. V současné době e-komerce přímo a nepřímo dává zaměstnání téměř 2,5 milionu Evropanům.

Je zřejmé, že prodej po internetu stále ani zdaleka nedosáhl svého stropu. Podle informací z prvního čtvrtletí v ČR se zdá, že růst u nás dosáhne ještě vyšších hodnot, než se původně očekávalo. Oproti roku 2014 evidujeme asi 18 % nárůst!“ uvedl Jan Vetyška a dodal: „Česká e-komerce se svým objemem nemůže rovnat největším trhům, jako jsou Velká Británie, Německo a Francie. Díky stále lepším možnostem prodeje do zahraničí však věříme v další velký růst našich e-shopů.

Štítky: 

Podobné články

Češi chtějí QR kódy. Více než polovina je vyhledává i při nakupování na internetu

5. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayU)
Online nakupování je pro Čechy samozřejmostí a stále častěji od něj očekávají maximálně pohodlný, rychlý a transparentní způsob platby. Výsledky aktuálního průzkumu agentury Perfect Crowd pro společnost PayU* ukazují, že platby pomocí QR kódu patří mezi metody, o které mají zákazníci skutečný zájem. Celkem 63 % z nich uvedlo, že by je využívalo častěji, pokud by k tomu měli příležitost. Čtěte více

DPD díky portálu myDPD for business zjednoduší proces doručování pro firemní zákazníky

20. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD spouští pro registrované firemní zákazníky nový flexibilní portál s transparentním a jednoduchým přístupem k procesu doručování balíků. Na jednom místě tak odesílatelé naleznou seznam všech sledovaných zásilek a mohou si kdykoliv ověřit, zda a kdy byly doručeny příjemci. Čtěte více

Čtyři důvody, proč by e-shopy měly implementovat e-mailová schémata

16. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
V době, kdy Google, Yahoo, Microsoft nebo iCloud zpřísňují pravidla doručování, hledají marketéři e-shopů způsoby, jak zajistit, že jejich sdělení skutečně dorazí do schránky příjemce. Jedním z nejefektivnějších, ale často přehlížených řešení, jsou e-mailová schémata. Čtěte více

DPD začíná doručovat do OX Point boxů

12. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
DPD rozšiřuje svou síť DPD Pickup o více než 300 OX Point boxů. Pro zákazníky DPD to znamená rozšíření možností, kde si mohou své balíčky z e-shopů vyzvednout. Po této integraci mohou využít již kolem 8 000 výdejních míst Pickup a boxů po celém Česku a více než 128 000 míst v celé Evropě. Čtěte více