E-komerce v Evropě v roce 2014 vzrostla o 14,3 %

22. 6. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Evropská e-komerce má za sebou další úspěšný rok. V roce 2014 dosáhly obraty prodejů po internetu 423,8 miliardy eur, což představuje meziroční nárůst o více než 14 %. Státy EU dosáhly obratu 368,7 miliardy eur, z toho Česká republika přibližně 3,1 miliardy eur.
Foto: Freeimages.com

Údaje vycházejí z výzkumu evropské asociace Ecommerce Europe ve spolupráci s národními asociacemi a agenturou GfK. Za ČR se do přípravy European B2C E-commerce Report 2015 zapojila Asociace pro elektronickou komerci (APEK).

Prodej zboží a služeb po internetu i nadále celosvětově roste. V roce 2014 dosáhl na vyšší celkové obraty než Evropa pouze region Asie – Pacific, a to především díky obrovskému úspěchu e-komerce v Číně,“ řekl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška. V České Republice rostly online prodeje přibližně o 16 %. Podle údajů APEK a nákupního rádce Heureka.cz si u nás v roce 2014 spotřebitelé koupili zboží po síti v hodnotě 67 miliard korun. Dalších téměř 20 miliard přinesl prodej služeb.

Zatímco v roce 2009 se e-komerce podílela na celoevropském HDP z 1,27 %, v roce 2014 se jednalo již o 2,45 %. Vzhledem k dalšímu očekávanému růstu a za podpory Evropské komise by v roce 2020 mohl internetový prodej dosáhnout až na šest procent evropského HDP. V současné době e-komerce přímo a nepřímo dává zaměstnání téměř 2,5 milionu Evropanům.

Je zřejmé, že prodej po internetu stále ani zdaleka nedosáhl svého stropu. Podle informací z prvního čtvrtletí v ČR se zdá, že růst u nás dosáhne ještě vyšších hodnot, než se původně očekávalo. Oproti roku 2014 evidujeme asi 18 % nárůst!“ uvedl Jan Vetyška a dodal: „Česká e-komerce se svým objemem nemůže rovnat největším trhům, jako jsou Velká Británie, Německo a Francie. Díky stále lepším možnostem prodeje do zahraničí však věříme v další velký růst našich e-shopů.

Štítky: 

Podobné články

E-shopy a dopravci o Vánocích zrychlily – balíčky byly u zákazníků za dva dny

29. 1. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Rychlost a kvalita doručení objednávek je pro internetové obchody a jejich zákazníky jedním z klíčových bodů. Také Vánoce 2019 byly pro e-shoy a dopravce velkou výzvou. Jak ale ukazují data i ohlasy zákazníků, dodání vánočních dárků tentokrát proběhlo bez větších problémů a včas. Čtěte více

Alza vloni dosáhla obratu téměř 30 miliard korun

29. 1. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Alza)
Alza podle předběžných výsledků dosáhla v roce 2019 obratu 29,3 miliardy korun bez DPH (1,14 miliardy eur). Rekordní rok přinesl 12,3 milionu objednávek, přes 37 milionů prodaných kusů zboží a báze unikátních zákazníků překročila hranici čtyř milionů. Čtěte více

Odložené platby raketově mění chování zákazníků na českých e-shopech

28. 1. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Reshoper)
Zhruba 60 - 70 % započatých objednávek zákazníků na českých e-shopech dnes končí opuštěním košíku. Při obratu necelých 160 miliard korun, kterého loni dosáhla česká e-commerce, hovoříme o potenciální „ztrátě“ až 240 miliard korun. Důvodem jsou podle analýzy společnosti MALL Pay špatně zvolené platební metody, nevhodně odkomunikovaná cena za dopravu nebo povinná registrace. Čtěte více

E-commerce v roce 2020: Umělá inteligence, personalizace, mobilní platby i nové způsoby doručování

17. 1. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Reshoper)
Česko je e-shopovou velmocí s nejvyšším podílem on-line obchodů na počet obyvatel v Evropě. Některé zdroje předpokládají, že do dvou let jich bude přes 50 000 a Česko se tak stane nejrychleji rostoucím trhem v celé Evropě. Signalizují tato data přibližující se nástup marketplace ekonomiky a konsolidace e-shopové scény? Čtěte více