E-komerce v Evropě v roce 2014 vzrostla o 14,3 %

22. 6. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Evropská e-komerce má za sebou další úspěšný rok. V roce 2014 dosáhly obraty prodejů po internetu 423,8 miliardy eur, což představuje meziroční nárůst o více než 14 %. Státy EU dosáhly obratu 368,7 miliardy eur, z toho Česká republika přibližně 3,1 miliardy eur.
Foto: Freeimages.com

Údaje vycházejí z výzkumu evropské asociace Ecommerce Europe ve spolupráci s národními asociacemi a agenturou GfK. Za ČR se do přípravy European B2C E-commerce Report 2015 zapojila Asociace pro elektronickou komerci (APEK).

Prodej zboží a služeb po internetu i nadále celosvětově roste. V roce 2014 dosáhl na vyšší celkové obraty než Evropa pouze region Asie – Pacific, a to především díky obrovskému úspěchu e-komerce v Číně,“ řekl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška. V České Republice rostly online prodeje přibližně o 16 %. Podle údajů APEK a nákupního rádce Heureka.cz si u nás v roce 2014 spotřebitelé koupili zboží po síti v hodnotě 67 miliard korun. Dalších téměř 20 miliard přinesl prodej služeb.

Zatímco v roce 2009 se e-komerce podílela na celoevropském HDP z 1,27 %, v roce 2014 se jednalo již o 2,45 %. Vzhledem k dalšímu očekávanému růstu a za podpory Evropské komise by v roce 2020 mohl internetový prodej dosáhnout až na šest procent evropského HDP. V současné době e-komerce přímo a nepřímo dává zaměstnání téměř 2,5 milionu Evropanům.

Je zřejmé, že prodej po internetu stále ani zdaleka nedosáhl svého stropu. Podle informací z prvního čtvrtletí v ČR se zdá, že růst u nás dosáhne ještě vyšších hodnot, než se původně očekávalo. Oproti roku 2014 evidujeme asi 18 % nárůst!“ uvedl Jan Vetyška a dodal: „Česká e-komerce se svým objemem nemůže rovnat největším trhům, jako jsou Velká Británie, Německo a Francie. Díky stále lepším možnostem prodeje do zahraničí však věříme v další velký růst našich e-shopů.

Štítky: 

Podobné články

Česká e-commerce by letos mohla růst až o 18 %, koronavirus může paradoxně pomoci

31. 3. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: PackWay)
Tuzemská e-commerce scéna loni meziročně rostla o 15 %. V letošním roce odborníci odhadují růst až o 18 %. K ještě vyšším číslům může segmentu pomoci i aktuální dění kolem pandemie koronaviru. Vyšší prodeje vedle potravin totiž hlásí také další prodejci například ze segmentu potřeb pro domácnost. Nárůst tržeb lze očekávat i v segmentu firem, které pro oblast e-commerce poskytují logistické a další služby. Čtěte více

E-shopy jsou v plném provozu a dopravci minimalizují osobní kontakt se zákazníky

23. 3. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Zatímco řada kamenných obchodů musela v současné době na základě vyhlášeného nouzového stavu svůj provoz přerušit, e-shopy dodávají zboží zákazníkům dál. A je na ně, stejně jako na dopravce, kladena nečekaná zátěž. V některých segmentech přesahují prodeje předvánoční úroveň, přitom musí on-line obchody i doručovatelé dbát na přísná hygienická pravidla. Čtěte více

ShopRoku 2019: Lidl-shop, Spokojenýpes.cz a další

13. 3. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Heureka.cz už pojedenácté vyhlásila výsledky soutěže ShopRoku. Nejkvalitnějším e-shopem na českém trhu (Absolutní vítěz Ceny kvality) se stal e-shop Spokojenýpes.cz, který po třech letech vystřídal na první příčce tuzemského giganta s parfémy e-shop Notino.cz. V Ceně popularity udělili letos zákazníci 180 000 hlasů, „zlatý hattrick“ získal e-shop ONLINESHOP.cz. Jak si vedly další obchody? Čtěte více
Marcin Glogowski, generální ředitel PayPal pro střední a východní Evropu

Jak revoluce v e-commerce ovlivnila spotřebitelská práva?

12. 3. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayPal)
Práva spotřebitelů, která byla formulována před více než půlstoletím, zůstávají dodnes platná, avšak v 21. století jejich zavedení získává zcela nový rozměr. K jejich nové interpretaci přispěly moderní technologická řešení, zejména e-commerce a m-commerce, a společnosti se tak překonávají v reakci na měnící se očekávání spotřebitelů. Čtěte více