Dvanáct maličkostí, které nadchnou vaše zákazníky
Odlišit se od konkurence není náročné. Klíčem k úspěchu je starat se kromě důležitých a velkých věcí také o maličkosti. Následujících dvanáct strategií vám pomůže odlišit vaši firmu od ostatních a ukázat zákazníkům, že o ně máte skutečný zájem.
- 22. 8. 2013
- 3 min
1. Dodržujte své sliby
Jestliže zákazníkovi slíbíte, že mu odpoledne zavoláte, udělejte to. I kdybyste mu měli říci, že se musíte dnes zabývat něčím jiným a tu slíbenou kalkulaci mu dodáte až zítra. Budujete tak v zákazníkovi pocit, že se na vás může spolehnout. A i když se přihodí něco nepředvídatelného, budete schopni situaci vyřešit.
2. Nepřepojujte zákazníky od čerta k ďáblu
Když zavolá zákazník a chce mluvit s kolegou, který tam zrovna není, snažte se vyřešit jeho žádost sami a hned. Pokud musí volat znovu nebo na jiné číslo, zbytečně mu tak dáváte příležitost si celou věc rozmyslet a zavolat ke konkurenci.
3. Udělejte pro zákazníky něco navíc
Překonejte jejich očekávání. Když vidíte, že mají problém s nakládáním zboží do auta, nabídněte, že jim pomůžete. Jestliže pochopíte, že spěchají, nabídněte, že administrativu doděláte až příště.
4. Poděkujte zákazníkům
V případě, že si u vás zákazník koupí něco nadstandardního, pošlete mu krátký dopis s poděkováním.
5. Zatelefonujte zákazníkům pár dnů poté, co si od vás koupili technicky náročnější výrobek, a zeptejte se, zda je vše v pořádku
Pokud tomu tak není, nabídněte, že problém okamžitě na náklady firmy odstraníte.
6. Nakupujte a používejte produkty a služby svých zákazníků
Zákazníci tak budou mít další důvod, proč obchodovat s vámi, a ne s konkurencí.
7. Doporučujte produkty vašich zákazníků svým známým, přátelům a obchodním partnerům
Nakloníte si tak zákazníka a on začne třeba dělat totéž s vašimi produkty.
8. Pamatujte si jména zákazníků a používejte je
Zvuk vlastního jména je pro každého člověka tím nejpříjemnějším, co může poslouchat. A když přijde zákazník po dvou měsících do vaší kanceláře nebo dílny a vy jej už ve dveřích pozdravíte jeho jménem, bude se cítit jako nejdůležitější člověk na světě.
9. Buďte pozitivní
Jestliže na vás zákazníci vidí, že jste unavení, že se vám nechce a že zrovna nemáte dobrou náladu, jednou to snesou, ale příště budou zvažovat, zda jim takový pohled stojí za to.
10. Vyvarujte se hádkám
Hádka se zákazníkem je prohraná hádka. Nemusíte zákazníkům odkývat každou hloupost, ale když se s ním pustíte do hádky a vyhrajete, budete mít sice dobrý pocit, ale zákazník odejde, aniž si něco koupí.
11. Nesnažte se udělat na zákazníka dojem
Nechejte jej, aby udělal dojem na vás. Lidé, kteří si se zaujetím vyslechnou, co jim říkáme, jsou nám mnohem sympatičtější, než lidé, kteří v jednom kuse povídají sami o sobě a nepustí nás ke slovu.
12. Naučte se mít rádi sami sebe
Ostatní na vás budou reagovat stejně, jak na sebe reagujete vy sami.
Autor: Pavel Řehulka