Doručování v přesnou hodinu je čím dál oblíbenější

2. 1. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DODO)
V prostředí dnešní e-commerce již v boji o zákazníky nestačí pouze pestrá nabídka zboží s co nejnižší cenovkou a efektivní marketing, ale stále častěji je kladen důraz na kvalitu logistiky. Podle odborníků z technologicko-logistické společnosti DODO je jednou z čím dál prosazovanějších inovací doručování v konkrétních časových intervalech.

Přesné doručování v časovém okně dle preferencí zákazníka totiž snižuje pravděpodobnost neúspěšných nebo zmeškaných dodávek z e-shopů a prokazatelně zvyšuje celkovou spokojenost zákazníků s daným obchodem.

Letošní průzkum výzkumné agentury Behavio ukázal, že 37 % nakupujících opouští e-shop, pokud jim není nabídnuto dostatečně rychlé doručení, a 75 % dotázaných deklaruje, že je pro ně rychlost doručení důležitým parametrem při rozhodování o nákupu. Doručování v časových intervalech umožňuje zákazníkům plánovat si svůj harmonogram, aniž by museli na kurýra čekat celý den, a nabízí tak úroveň flexibility a předvídatelnosti, kterou většina zákazníků ocení, zvláště pak například v nadcházejícím období předvánočních nákupů. Slotový přístup k doručování navíc logistickým společnostem pomáhá uspokojit různorodé potřeby retailových klientů, od restaurací, které vyžadují rychlé dodání do 30 minut od objednání, až po řetězce drogerií, parfumerií či lékáren, které nabízejí hodinová dodací okna.

„Doručování v časových slotech umožňuje zákazníkům zvolit co nejpohodlnější formu dodání zboží dle jejich aktuálních časových možností, a zároveň pomáhá efektivně zvládat nárůst objemu objednávek samotným prodejcům, čímž snižuje riziko zpoždění doručení a šetří jejich náklady. To může být klíčové například v případě blížící se sezóny předvánočních nákupů, během které lidé často nakupují na posledních chvíli, nebo kvůli své pracovní době nebývají často k zastižení. Maloobchodníci, kteří nabídnou možnost doručení v konkrétních časových oknech tak získají mezi 50 000 českými e-shopy velkou konkurenční výhodu,“ řeklPeter Menky, komerční ředitel technologicko-logistické společnosti DODO.

Zefektivnění provozu

Z doručování v časových intervalech mohou navíc těžit i samotné logistické společnosti, protože jim slotová logistika umožňuje optimalizovat přepravní trasy a lépe řídit zdroje. Výsledkem jsou nižší provozní náklady, kratší dodací lhůty a efektivnější využití přepravních kapacit. Ke koordinaci rychlého a přesného doručování DODO využívá vlastní logistickou platformu GAIA, která i s pomocí umělé inteligence analyzuje obrovské množství dat a maximalizuje kapacitu vozového parku. Optimalizované přepravní trasy a zkrácení čekací doby vedou ke snižování spotřeby paliva a emisí, což je přínosné jak pro životní prostředí, tak i pro celkovou kvalitu života ve městech.

Zlepšení komunikace a investice do technologických řešení

Aby bylo možné dodržet kratší dodací lhůty je nezbytný efektivní systém přepravy a plánování, který optimalizuje trasy a zároveň dodržuje termíny dodávek. Logistické společnosti by také měly mít přehled o své flotile v reálném čase, ale také třeba monitorovat dopravní a povětrnostní podmínky, aby mohly v případě potřeby upravit trasy a harmonogramy.

Nezbytné jsou také spolehlivé komunikační kanály se zákazníky, kteří musí být informováni o termínu dodání nebo jakýchkoli změnách prostřednictvím e-mailu, SMS nebo mobilních aplikací. Dosažení těchto podmínek jde ruku v ruce s investicemi do technologických řešení, jako jsou systémy řízení vozového parku, sledování v reálném čase či automatizace, aby logistické společnosti dokázaly zvýšit svou produktivitu a snížily pravděpodobnost vzniku chyb.

„Doručování v přesných časových oknech přináší do logistického odvětví zásadní revoluci a představuje řešení výhodné jak pro koncové zákazníky, tak i obchodníky a přepravní společnosti. Jako přední poskytovatel logistických služeb poslední míle v Evropě děláme maximum, abychom tento přístup k logistice postupně prosazovali napříč segmenty a neustále posouvali nejen zákaznickou zkušenost, ale i udržitelnost celé e-commerce,“ shrnul Ivo Velíšek, CEO DODO pro Česko a Slovensko.

Podobné články

České e-commerce se daří, průměrná měsíční útrata na zákazníka v e-shopech opět rostla

16. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak ukázal pravidelný měsíční výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK) mezi spotřebiteli, chuť Čechů nakupovat na internetu stále roste. Průměrná měsíční útrata jednoho on-line nakupujícího dosáhla téměř 5 000 korun, což je o necelých 300 více než v roce 2024. Nejvíce přitom utráceli spotřebitelé v kategorii 25 – 34 let. Čtěte více

Skip Pay se na Slovensku integroval do platebních bran GoPay a Comgate

15. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Skip Pay, fintech ČSOB, na Slovensku potvrzuje, že chytré financování má i za hranicemi Česka své místo. Vedle úspěšné integrace do platebních bran GoPay a Comgate rozšířil fintech své služby také do kamenných poboček cestovní agentury Invia a navázal spolupráci s novými e-shopy. Slovenští zákazníci si také oblíbili nákup na Třetinu. Čtěte více

Mobilní aplikace mění pravidla hry - Češi přesouvají nákupy do telefonu

15. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Datart)
Zkušenosti s online nákupem elektroniky a IT techniky dnes deklaruje zhruba 66 % Čechů. Mění se však způsob, jakým lidé k online nákupům přistupují. Zatímco dříve dominoval počítač, dnes více než polovina objednávek probíhá přes mobilní telefony, často přímo v aplikacích konkrétních prodejců. Nadále si však důležitost drží i kamenné prodejny. Čtěte více

Heureka upravuje model služby „Ověřeno zákazníky“

13. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Skupina Heureka oznámila změny u své klíčové služby „Ověřeno zákazníky“, který vstoupí v platnost v září 2025 pro Česko a Slovensko. Zavedení nového, odstupňovaného modelu je strategickým rozhodnutím, jehož cílem je zajistit dlouhodobou udržitelnost této funkce. Čtěte více