DODO

Vzestup a pád Quick Commerce. Proč samotná rychlost nestačí?

4. 6. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DODO)
Honba za bleskovým doručením potravin, ale i dalších druhů „supermarketového“ zboží se okolo roku 2020 stala velkým hitem. Z tzv. Quick Commerce (q-commerce) se stalo jedno z nejostřeji sledovaných odvětví, do kterého VC investoři nalévali miliony dolarů. Jak to ale někdy bývá, lákává myšlenka začala rychle narážet na limity ekonomické reality. Čtěte více

Doručování v přesnou hodinu je čím dál oblíbenější

2. 1. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DODO)
V prostředí dnešní e-commerce již v boji o zákazníky nestačí pouze pestrá nabídka zboží s co nejnižší cenovkou a efektivní marketing, ale stále častěji je kladen důraz na kvalitu logistiky. Podle odborníků z technologicko-logistické společnosti DODO je jednou z čím dál prosazovanějších inovací doručování v konkrétních časových intervalech. Čtěte více

Jak zvládnout nápor objednávek během Black Friday a neztratit hlavu?

6. 11. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: DODO)
Black Friday se stal nákupním fenoménem a e-shopy díky němu zaznamenávají prudký nárůst online návštěvnosti a prodejů. Přes značný obchodní potenciál úspěch závisí na strategii, načasování a zákaznické spokojenosti v mnoha oblastech. Na co se zaměřit, aby váš e-shop uspokojil zákazníky i během nákupního šílenství? Čtěte více

DODO prodejcům umožní optimalizovat cenu dopravy a úroveň poptávky v reálném čase

13. 10. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: DODO)
Služba DODO do logistiky poslední míle přináší koncept dynamické cenotvorby, čímž reaguje na zvyšující se tlak zákazníků na rychlé doručení za co nejnižší ceny. Zavedení dynamického nacenění umožňuje optimalizovat cenu dopravy podle aktuální celkové poptávky v daném městě a tím koncovým zákazníkům poskytnout možnost využít rychlé doručení v den objednání zboží za atraktivnější ceny než kdy dříve. Čtěte více

Pro 75 % zákazníků je důležitá rychlost doručení, udržitelnost tolik netáhne

25. 9. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: DODO)
Zákazníci e-shopů se při rozhodování o nákupu čím dál častěji rozhodují nejen na základě ceny a parametrů zboží, ale také dle rychlosti a kvality doručení. Až 37 % nakupujících opouští e-shop, pokud jim není nabídnuto dostatečně rychlé doručení, a 75 % dotázaných deklaruje, že je pro ně rychlost doručení důležitým parametrem při rozhodování o nákupu. Čtěte více

Třetina nakupujících chce objednávku z e-shopu doručit v den objednání

8. 6. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: DODO)
Rychlost doručení zůstává jedním z hlavních argumentů pro výběr e-shopu, kde zákazník nakoupí. Očekávání nakupujících jsou přitom stále daleko před realitou trhu. Zatímco o doručení zboží v den objednání (same-day) by stála takřka třetina nakupujících, jen u 15 % nákupů je tato potřeba naplněna. Které další trendy můžeme v současné e-commerce sledovat? Čtěte více

Trendy v logistice jsou formovány daty – díky chytrému plánování bude doručení rychlejší, přesnější a udržitelnější

12. 1. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: DODO)
Logistika je nedílnou součástí nákupního procesu a zákazníci začínají její význam čím dál jasněji pociťovat, protože na internetu dnes pořizují takřka vše. Nakupování online se postupně stalo mainstreamem a úroveň logistických služeb je proto stále více pod lupou. Kterých pět trendů bude v následujících letech formovat logistiku a skrze ni i e-commerce? Čtěte více