CZC.cz v roce 2015 s tržbami téměř tři miliardy korun

19. 2. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: CZC.cz)
Prodejce počítačů a elektroniky CZC.cz zaznamenal v uplynulém roce nárůst tržeb o 21 % na 2,9 miliardy korun (bez DPH). Kontinuálně navyšovat tržby dvouciferným tempem se CZC.cz daří již pátým rokem v řadě. Firma zároveň obhájila ocenění MasterCard Obchodník s elektronikou 2015.

Údaje o tržbách vyplývají z předběžných hospodářských výsledků před auditem finančních výkazů za rok 2015. „Vedle růstu tržeb se nám v uplynulém roce dařilo navyšovat také tržní podíly, a to ve všech měřených kategoriích. V porovnání s našimi konkurenty v příslušném prodejním kanálu jsme v IT rostli více než čtyřikrát rychleji, přičemž internetový trh jako celek v hodnotě dokonce klesal,“ uvedla na základě statistik GfK Jitka Dvořáková, generální ředitelka CZC.cz.

Největší podíl na tržbách minulého roku mají již tradičně mobilní telefony, notebooky, televize, tablety a grafické karty. „Skokanem roku 2015 se stala nositelná elektronika. Prodeje fitness náramků, chytrých hodinek a dalších zařízení, která pomáhají lidem udržet krok se zdravým životním stylem, vzrostly o více než 200 %,“ sdělil Tomáš Pilský, obchodní ředitel CZC.cz. Nejsilnějším měsícem roku se stal prosinec, samotným vrcholem vánoční nákupní horečky pak čtvrtek 17. 12. 2015.

Největší investice do logistiky v historii CZC.cz

Největší investice v minulém roce společnost vložila do logistiky. „Ze skladu o velikosti 1700 m2 jsme se přestěhovali do logistických prostor o velikosti 5 000 m2, které nám umožňují zákazníkům nabídnout širší portfolio zboží k okamžitému dodání,“ uvedl ke stěhování Pilský. Letos chce CZC.cz zahájit pilotní testování služby doručení v den objednání.

Celkem společnost za rok 2015 vyexpedovala téměř 1 800 000 kusů zboží a vyřídila přes 900 000 objednávek. Většinu z nich si zákazníci vyzvedli osobně. „Možnost bezplatného osobního odběru na jedné z 66 poboček po celé České republice stabilně využívá přibližně 80 % zákazníků CZC.cz,“ sdělil Kamil Demuth, marketingový ředitel CZC.cz.

Každý pátý zákazník přijde z mobilu nebo tabletu

Web CZC.cz za minulý rok v průměru zaznamenal více než 100 000 návštěv denně. Každý pátý zákazník přitom přišel z chytrého telefonu nebo tabletu, pro které e-shop CZC.cz v minulém roce přizpůsobil svůj web nasazením responsivního designu. Vzhled a uspořádání stránek se tak automaticky přizpůsobuje velikosti obrazovky.

„Nakupování prostřednictvím mobilního telefonu nebo tabletu je pro zákazníky stále přirozenější, počet přístupů z těchto zařízení v minulém roce meziročně vzrostl o 80 %. Svůj podíl na tom nese nejen zvyšující se penetrace mobilních zařízení na českém trhu, ale také rostoucí počet telefonů s velkými úhlopříčkami a nasazení responsivní podoby webu, díky které je nakupování výrazně pohodlnější,“ vysvětlil Demuth.

Podobné články

České e-commerce se daří, průměrná měsíční útrata na zákazníka v e-shopech opět rostla

16. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak ukázal pravidelný měsíční výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK) mezi spotřebiteli, chuť Čechů nakupovat na internetu stále roste. Průměrná měsíční útrata jednoho on-line nakupujícího dosáhla téměř 5 000 korun, což je o necelých 300 více než v roce 2024. Nejvíce přitom utráceli spotřebitelé v kategorii 25 – 34 let. Čtěte více

Skip Pay se na Slovensku integroval do platebních bran GoPay a Comgate

15. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Skip Pay, fintech ČSOB, na Slovensku potvrzuje, že chytré financování má i za hranicemi Česka své místo. Vedle úspěšné integrace do platebních bran GoPay a Comgate rozšířil fintech své služby také do kamenných poboček cestovní agentury Invia a navázal spolupráci s novými e-shopy. Slovenští zákazníci si také oblíbili nákup na Třetinu. Čtěte více

Mobilní aplikace mění pravidla hry - Češi přesouvají nákupy do telefonu

15. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Datart)
Zkušenosti s online nákupem elektroniky a IT techniky dnes deklaruje zhruba 66 % Čechů. Mění se však způsob, jakým lidé k online nákupům přistupují. Zatímco dříve dominoval počítač, dnes více než polovina objednávek probíhá přes mobilní telefony, často přímo v aplikacích konkrétních prodejců. Nadále si však důležitost drží i kamenné prodejny. Čtěte více

Heureka upravuje model služby „Ověřeno zákazníky“

13. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Skupina Heureka oznámila změny u své klíčové služby „Ověřeno zákazníky“, který vstoupí v platnost v září 2025 pro Česko a Slovensko. Zavedení nového, odstupňovaného modelu je strategickým rozhodnutím, jehož cílem je zajistit dlouhodobou udržitelnost této funkce. Čtěte více