CZC.cz v roce 2015 s tržbami téměř tři miliardy korun

19. 2. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: CZC.cz)
Prodejce počítačů a elektroniky CZC.cz zaznamenal v uplynulém roce nárůst tržeb o 21 % na 2,9 miliardy korun (bez DPH). Kontinuálně navyšovat tržby dvouciferným tempem se CZC.cz daří již pátým rokem v řadě. Firma zároveň obhájila ocenění MasterCard Obchodník s elektronikou 2015.

Údaje o tržbách vyplývají z předběžných hospodářských výsledků před auditem finančních výkazů za rok 2015. „Vedle růstu tržeb se nám v uplynulém roce dařilo navyšovat také tržní podíly, a to ve všech měřených kategoriích. V porovnání s našimi konkurenty v příslušném prodejním kanálu jsme v IT rostli více než čtyřikrát rychleji, přičemž internetový trh jako celek v hodnotě dokonce klesal,“ uvedla na základě statistik GfK Jitka Dvořáková, generální ředitelka CZC.cz.

Největší podíl na tržbách minulého roku mají již tradičně mobilní telefony, notebooky, televize, tablety a grafické karty. „Skokanem roku 2015 se stala nositelná elektronika. Prodeje fitness náramků, chytrých hodinek a dalších zařízení, která pomáhají lidem udržet krok se zdravým životním stylem, vzrostly o více než 200 %,“ sdělil Tomáš Pilský, obchodní ředitel CZC.cz. Nejsilnějším měsícem roku se stal prosinec, samotným vrcholem vánoční nákupní horečky pak čtvrtek 17. 12. 2015.

Největší investice do logistiky v historii CZC.cz

Největší investice v minulém roce společnost vložila do logistiky. „Ze skladu o velikosti 1700 m2 jsme se přestěhovali do logistických prostor o velikosti 5 000 m2, které nám umožňují zákazníkům nabídnout širší portfolio zboží k okamžitému dodání,“ uvedl ke stěhování Pilský. Letos chce CZC.cz zahájit pilotní testování služby doručení v den objednání.

Celkem společnost za rok 2015 vyexpedovala téměř 1 800 000 kusů zboží a vyřídila přes 900 000 objednávek. Většinu z nich si zákazníci vyzvedli osobně. „Možnost bezplatného osobního odběru na jedné z 66 poboček po celé České republice stabilně využívá přibližně 80 % zákazníků CZC.cz,“ sdělil Kamil Demuth, marketingový ředitel CZC.cz.

Každý pátý zákazník přijde z mobilu nebo tabletu

Web CZC.cz za minulý rok v průměru zaznamenal více než 100 000 návštěv denně. Každý pátý zákazník přitom přišel z chytrého telefonu nebo tabletu, pro které e-shop CZC.cz v minulém roce přizpůsobil svůj web nasazením responsivního designu. Vzhled a uspořádání stránek se tak automaticky přizpůsobuje velikosti obrazovky.

„Nakupování prostřednictvím mobilního telefonu nebo tabletu je pro zákazníky stále přirozenější, počet přístupů z těchto zařízení v minulém roce meziročně vzrostl o 80 %. Svůj podíl na tom nese nejen zvyšující se penetrace mobilních zařízení na českém trhu, ale také rostoucí počet telefonů s velkými úhlopříčkami a nasazení responsivní podoby webu, díky které je nakupování výrazně pohodlnější,“ vysvětlil Demuth.

Podobné články

Češi chtějí QR kódy. Více než polovina je vyhledává i při nakupování na internetu

5. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayU)
Online nakupování je pro Čechy samozřejmostí a stále častěji od něj očekávají maximálně pohodlný, rychlý a transparentní způsob platby. Výsledky aktuálního průzkumu agentury Perfect Crowd pro společnost PayU* ukazují, že platby pomocí QR kódu patří mezi metody, o které mají zákazníci skutečný zájem. Celkem 63 % z nich uvedlo, že by je využívalo častěji, pokud by k tomu měli příležitost. Čtěte více

DPD díky portálu myDPD for business zjednoduší proces doručování pro firemní zákazníky

20. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD spouští pro registrované firemní zákazníky nový flexibilní portál s transparentním a jednoduchým přístupem k procesu doručování balíků. Na jednom místě tak odesílatelé naleznou seznam všech sledovaných zásilek a mohou si kdykoliv ověřit, zda a kdy byly doručeny příjemci. Čtěte více

Čtyři důvody, proč by e-shopy měly implementovat e-mailová schémata

16. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
V době, kdy Google, Yahoo, Microsoft nebo iCloud zpřísňují pravidla doručování, hledají marketéři e-shopů způsoby, jak zajistit, že jejich sdělení skutečně dorazí do schránky příjemce. Jedním z nejefektivnějších, ale často přehlížených řešení, jsou e-mailová schémata. Čtěte více

DPD začíná doručovat do OX Point boxů

12. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
DPD rozšiřuje svou síť DPD Pickup o více než 300 OX Point boxů. Pro zákazníky DPD to znamená rozšíření možností, kde si mohou své balíčky z e-shopů vyzvednout. Po této integraci mohou využít již kolem 8 000 výdejních míst Pickup a boxů po celém Česku a více než 128 000 míst v celé Evropě. Čtěte více