CZC.cz v roce 2015 s tržbami téměř tři miliardy korun

19. 2. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: CZC.cz)
Prodejce počítačů a elektroniky CZC.cz zaznamenal v uplynulém roce nárůst tržeb o 21 % na 2,9 miliardy korun (bez DPH). Kontinuálně navyšovat tržby dvouciferným tempem se CZC.cz daří již pátým rokem v řadě. Firma zároveň obhájila ocenění MasterCard Obchodník s elektronikou 2015.

Údaje o tržbách vyplývají z předběžných hospodářských výsledků před auditem finančních výkazů za rok 2015. „Vedle růstu tržeb se nám v uplynulém roce dařilo navyšovat také tržní podíly, a to ve všech měřených kategoriích. V porovnání s našimi konkurenty v příslušném prodejním kanálu jsme v IT rostli více než čtyřikrát rychleji, přičemž internetový trh jako celek v hodnotě dokonce klesal,“ uvedla na základě statistik GfK Jitka Dvořáková, generální ředitelka CZC.cz.

Největší podíl na tržbách minulého roku mají již tradičně mobilní telefony, notebooky, televize, tablety a grafické karty. „Skokanem roku 2015 se stala nositelná elektronika. Prodeje fitness náramků, chytrých hodinek a dalších zařízení, která pomáhají lidem udržet krok se zdravým životním stylem, vzrostly o více než 200 %,“ sdělil Tomáš Pilský, obchodní ředitel CZC.cz. Nejsilnějším měsícem roku se stal prosinec, samotným vrcholem vánoční nákupní horečky pak čtvrtek 17. 12. 2015.

Největší investice do logistiky v historii CZC.cz

Největší investice v minulém roce společnost vložila do logistiky. „Ze skladu o velikosti 1700 m2 jsme se přestěhovali do logistických prostor o velikosti 5 000 m2, které nám umožňují zákazníkům nabídnout širší portfolio zboží k okamžitému dodání,“ uvedl ke stěhování Pilský. Letos chce CZC.cz zahájit pilotní testování služby doručení v den objednání.

Celkem společnost za rok 2015 vyexpedovala téměř 1 800 000 kusů zboží a vyřídila přes 900 000 objednávek. Většinu z nich si zákazníci vyzvedli osobně. „Možnost bezplatného osobního odběru na jedné z 66 poboček po celé České republice stabilně využívá přibližně 80 % zákazníků CZC.cz,“ sdělil Kamil Demuth, marketingový ředitel CZC.cz.

Každý pátý zákazník přijde z mobilu nebo tabletu

Web CZC.cz za minulý rok v průměru zaznamenal více než 100 000 návštěv denně. Každý pátý zákazník přitom přišel z chytrého telefonu nebo tabletu, pro které e-shop CZC.cz v minulém roce přizpůsobil svůj web nasazením responsivního designu. Vzhled a uspořádání stránek se tak automaticky přizpůsobuje velikosti obrazovky.

„Nakupování prostřednictvím mobilního telefonu nebo tabletu je pro zákazníky stále přirozenější, počet přístupů z těchto zařízení v minulém roce meziročně vzrostl o 80 %. Svůj podíl na tom nese nejen zvyšující se penetrace mobilních zařízení na českém trhu, ale také rostoucí počet telefonů s velkými úhlopříčkami a nasazení responsivní podoby webu, díky které je nakupování výrazně pohodlnější,“ vysvětlil Demuth.

Podobné články

České e-shopy využívají internetová tržiště ve velkém, tržby zde ale často nepřesáhnou ani 10 %

6. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Seyfor)
Více než polovina českých a slovenských e-shopů prodává své zboží přes některý marketplace, který působí na lokálním trhu. A další se na to chystají. Jenže zkušenosti těch, kteří tuto cestu už vyzkoušeli, jsou velmi rozpačité. Čtěte více

Česká e-commerce ve druhém čtvrtletí vzrostla o 8 %, nejsilnějším měsícem byl červen

30. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Po slabším dubnu zažila tuzemská e-commerce scéna v květnu oživení, které vyvrcholilo silným červnovým růstem. Ten byl poháněn především nákupy spojenými s příchodem letní sezóny a dovolených. Stabilní zůstává průměrná výše objednávky i vysoká míra spokojenosti zákazníků. Čtěte více

Češi jsou při nákupech impulsivnější, radost z utrácení se ale nevrací a trh deformují slevy

28. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Jak se vyvíjí běžný zákazník českých e-shopů? A co si z toho mají odnést obchodníci? Nová sonda Skip Pay ukazuje, že po letech přestáváme být při nakupování ve vleku ekonomické situace a vracíme se k impulsivnějším nákupům. Zároveň ale překvapivě klesá loajalita a také důvěra v obchodníky. A hlavně – radost z nakupování a utrácení se stále nevrací tam, kde byla před inflační vlnou. Čtěte více

Průměrná měsíční on-line útrata na e-shopech v červnu rostla. Muži utráceli víc než ženy

25. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak utráceli Češi v červnu v e-shopech? Na to se opět ve svém pravidelném výzkumu mezi spotřebiteli ptala Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Jak ukázaly odpovědi on-line zákazníků, bylo to v meziročním srovnání opět víc než vloni. I nadále tak pokračuje pozitivní trend letošních e-commerce prodejů. Čtěte více