Co způsobí sleva?
Sleva! Zvýhodnění cen! Cenový krach! Takto na zákazníky křičí výlohy, letáky a nabídky dodavatelů. Snaží se lákat na snížené ceny a očekávají proto, že prodají více. Že zkrátka vydělají více peněz na objemu, kterého tak dosáhnou. Jenže...
Co se stane, když zákazník nakoupí produkt, který se normálně prodává za 1 000 korun, ve slevě za 500 korun?
Od této chvíle začneme hodnotu produktu považovat za 500 korun. A se zaplacením tisícikoruny už bude mít od této chvíle problém („Kdy zase budete mít nějakou akci?“),nebo pokud produkt koupit skutečně musí, bude od této chvíle považovat dodavatele za nenasytné („Tolik? Vždyť jsem to u vás minule koupil jen za 500?!“)
Ano, slevy mají v podnikání své místo.
Ale třeba tam, kde měníme sortiment, kde máme jen posledních pár kusů ve výprodeji nebo tam, kde je produkt nahrazen novým modelem. Tedy tam, kde produkt nebudeme za původní cenu již prodávat.
Plošnou slevou u běžných produktů si totiž místo výdělku jen sami ničíme trh. Zřídka totiž prodáme o tolik více, aby se náš celkový zisk udržel na původní hladině.
Jak omezíte v následujících sedmi dnech slevy, jejichž poskytováním si pouze sami ničíte trh?
Autor: Pavel Řehulka