Co čeká internetovou inzerci v roce 2016

29. 1. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Internet Billboard)
Neočekávejme, že by se snad v roce 2016 zastavil růst investic do internetové reklamy a marketingu. Stále bude platit, že reklama na internetu poroste rychleji než reklama klasická (tištěná, televizní). Pro řadu firem přinese rok 2016 navýšení marketingových rozpočtů a úměrné navýšení peněz, které dávají do reklamy.

Mezi devět hlavních trendů, které můžeme pro rok 2016 očekávat, patří:

#1 Zaměření na návratnost investic

Jestli kdy inzerenty bude hodně zajímat do čeho a proč vkládají peníze, tak rok 2016 bude tím, kdy se investice do marketingu a reklamy ještě více zaměří na návratnost. Výkonnostní reklama, možnost vše změřit a lépe poznat, budou nadále získávat na důležitosti především u těch, kteří si nemohou dovolit obsadit více mediálních kanálů najednou.

#2 Sociální média budou jedním z digitálních kanálů

Vedle nikdy nekončící nutnosti podpory a péče o zákazníky na sociálních sítích bude více a více podstatné umět v pravý čas platit za ty správné způsoby reklamy. Sociální sítě, nejen Facebook, v roce 2016 ještě více přitlačí a budou chtít, aby firmy platily.

#3 Větší zásah znamená více digitálních kanálů

Potřeba zasáhnout nové zákazníky a rozšíření cílových skupin bude znamenat nutnost využívat více digitálních kanálů. Tradiční kanály v podobě display inzerce, PPC a RTB budou stále nenahraditelné, retargeting a remarketing se stane klíčovým pro efektivní využití informací o zákaznících či návštěvnících. Kdo nebude v roce 2016 schopen inzerovat na více platformách, ten na to doplatí. V sociálních sítích už Facebook prostě nestačí, musíte přidat další kanály, které lidé více a více užívají.

#4 Personalizace a přesnější cílení

Vracející se téma, rok co rok a bude se vracet ještě dlouho. Pokud budou inzerenti chtít opravdu lépe a efektivně oslovovat své zákazníky, potenciální zákazníky i zcela nové cílové skupiny, bude nutné se snažit co nejlépe cílit. Detailní znalost toho, koho inzerátem oslovíte, se může zásadně vyplatit oproti běžně používanému “střílení naslepo”. Ovšem významnou roli bude hrát cena takových dat, která tuto efektivitu může i potopit.

Zásadní roli budou hrát i snahy o propojení více druhů zdrojů dat a jejich výsledná synergie. Zde budou mít výhodu velké digitální ekosystémy, které mají následně i mnoho různých možností, jak data využívat.

#5 Blokování inzerce

Blokování inzerce nebude v roce 2016 znamenat zásadní problém, stále zůstane někde v minoritní části uživatelů inzerce. Přispěje ale ke zkultivování inzertního prostoru. Média a služby pochopí, že obalovat stránky inzeráty donekonečna není vhodné, že je důležité, aby inzerce fungovala, přinášela výsledky. Blokování inzerce přispěje i ke snahám myslet více na potřeby zákazníků i jejich technické možnosti. Ale také na inzerenty a na to, že jejich inzeráty by měly fungovat a mít výsledky. Média budou blokování inzerce řešit zaváděním nových formátů, včetně nativní inzerce. Ale také blokováním uživatelů adbloků, což povede k válce, ve které nebude vítěze.

#6 Mobilní inzerce

Díky stoupajícímu trendu užívání mobilních zařízení je zřejmé, že média budou stále více přizpůsobovat své webové prezentace právě těmto zařízením. Reklamní formáty pak nutně nemusí být radikálně odlišné od verzí pro stolní počítače, protože rozlišení i schopnosti mobilních zařízení se jim přibližují. Mobilní formáty reklamy mající vyšší stupeň „agresivity“ mohou více nahrávat zastáncům adbloků. Velkou výzvou pro inzertní trh bude nutnost najít cestu do uzavřeného systému aplikací.

#7 Růst komunikace v reálném čase

Stovky milionů uživatelů Messengeru či WhatsApp přinesou stále větší důraz na komunikaci v reálném čase, úzce provázanou i s inzertními aktivitami v reálném čase a založenými na programované inzerci.

#8 Video a video reklama

Stále rostoucí zájem o video, souboj mezi YouTube a Facebookem, nástup live streamingových platforem (Periscope, Meerkat), to vše znamená další rozšíření inzertního prostoru. A to jak o nové formáty reklamy (video), tak o klasickou reklamu zprostředkovanou při sledování videa.

#9 Interaktivní obsah

Snaha o zapojení uživatele, získání jeho pozornosti, vyvolání reakce, přispějí k vývoji nových inzertních formátů využívajících interaktivní obsah. Patřit sem budou i věci jako je 360 stupňové video, virtuální realita a inzerce, která bude reagovat na reagujícího uživatele. Můžeme zde sledovat i již startující reklamní aktivity v oblasti HbbTV.

Podobné články

Nové signage zobrazovače od Philipsu se obejdou bez elektřiny

16. 2. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: PPDS)
Společnost PPDS, která dodává na trh profesionální zobrazovače značky Philips Professional Displays and Solutions, představila zcela novou produktovou řadu Tableaux. Produkty z této série využívají technologii barevného digitálního papíru (ePaper), jsou vhodné pro provoz 24/7 a drtivou většinu času se obejdou bez napájení. Čtěte více

Kam se bude ubírat digital signage?

5. 9. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
Digital signage je perspektivní segment nabízející celou řadu příležitostí. S různými reklamními, informačními, zábavními, prezentačními či telekomunikačními audio-vizuálními přístroji se setkáváme takřka na každém kroku a možností pro nasazení digital signage obrazovek či projektorů bude rychle přibývat. Jak toho můžete využít pro rozvoj svého byznysu? Čtěte více

Mobilní marketing předstihne v roce 2016 příjmy z reklamy v novinách

22. 9. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: ZenithOptimedia)
Mobilní marketing příští rok předstihne příjmy z reklamy v tištěných novinách. Podle předpovědi agentury ZenithOptimedia bude tržní podíl mobilního marketingu na celkových výdajích na reklamu tvořit 12,4 %, zatímco podíl reklamy v novinách bude 11,9 %. Mobilní internet se stane třetím největším marketingovým polem. Čtěte více