Český trh e-sportů dosáhne v roce 2019 na 4,5 milionu USD

16. 3. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayPal)
Podle nejnovějšího průzkumu společností PayPal a SuperData dosáhnou příjmy z elektronických sportů v Europě v roce 2018 hodnoty 325 milionů dolarů. V roce 2019 se v ČR očekává růst publika elektronických sportů o 51 %, což je mnohem více než evropský průměr (21 %).

První příčku v průzkumu obsadilo Rusko s příjmy za rok 2017 ve výši 38 milionů USD. V celé Evropě dosáhly v roce 2017 příjmy z elektronických sportů částky 253 milionů USD. Lídrem ve střední a východní Evropě je Polsko s příjmy ve výši 10 milionů USD. Česká republika zastává pozici druhého největšího regionálního trhu před Bulharskem, Maďarskem a Rumunskem.  Zajímavé je, že Česká republika předčila i několik západoevropských zemí, konkrétně Belgii, Irsko a Portugalsko.

Podle prognóz expertů zaznamená v roce 2018 trh v České republice 23% růst. Tato hodnota je pod evropským průměrem 29 %, ale převyšuje ostatní trhy ve střední a východní Evropě a také hodnoty ve Francii (19 %), Itálii (15 %) nebo Dánsku (18 %). Očekává se, že celkové příjmy z elektronických sportů v Evropě dosáhnou v roce 2018 objemu 325 milionů dolarů.

Do elektronických sportů se v Evropě zapojuje 27 milionů lidí, z toho 389 tisíc v České republice. Podle předpovědí analytiků budou počty diváků nadále stoupat a očekává se průměrný růst 13 %.

Elektronické sporty a související oblasti jsou často vnímány jako doména mladších lidí, a proto není překvapením, že více než polovina českých diváků elektronických sportů (54 %) se řadí do věkové skupiny 18 až 34 let. Věkové skupiny do 18 let a nad 55 let mají podle výsledků průzkumu jen okrajové zastoupení.

E-sportům v ČR stále dominují muži

Do příštího roku bude v České republice sledovat elektronické sporty téměř 600 000 jedinečných diváků, což je o něco více než v Maďarsku a představuje přibližně polovinu počtu diváků v Polsku, ale blíží se hodnotám v Dánsku a Finsku.

Elektronické sporty a hraní her jsou obecně považovány za mužskou záležitost, ale s růstem trhu se zvyšuje i vyváženost pohlaví. Polský trh elektronických sportů byl v roce 2017 nejvíce orientovaný na ženy z celé Evropy – elektronickým sportům se zde věnovalo 24 % žen a dívek. Ženy v České republice mají 18% zastoupení, což odpovídá celoevropskému průměru. Největší rozdíly mezi pohlavími byly zaznamenány v Bulharsku, Španělsku a Itálii. V těchto zemích se elektronickým sportům aktivně věnuje 11 až 13 % žen. O něco více žen je i v komunitě elektronických sportů ve Spojených arabských emirátech: 14 %.

„Stále více lidí si začíná uvědomovat, o co v elektronických sportech jde, a sledují zápolení v těchto sportech, a proto trh i nadále expanduje,“ řekl Matt Komorowski, generální ředitel společnosti PayPal pro severní a střední Evropu.„Jsem si jistý, že místní trh elektronických sportů bude dál růst. Společnost PayPal s radostí pomáhá online hráčům v získávání nejnovějších skinů a dalších položek s použitím nejbezpečnější platební platformy, která umožňuje provádět rychlé a jednoduché transakce se subjekty z více než 200 zemí světa a umožnuje také hráčům získat od společnosti PayPal pomoc, pokud se vyskytne nějaký problém.”

Štítky: 

Podobné články

Genesis: herní volant Seaborg 350

18. 1. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Genesis)
Genesis Seaborg 350 je volant pro hráče, kteří mají závodění v krvi. Seaborg 350 zprostředkuje zážitek z řízení při klasickém hraním i ve virtuální realitě a svými funkcemi i zpracováním pomůže překonat i ty nejtěžší trasy. Čtěte více

Čeští hráči počítačových her fandí značkám, které podporují esport

14. 1. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Česká asociace esportu )
Profesionální soutěžení v počítačových hrách, neboli esport, už globálně oslovuje přes půl miliardy diváků. I v Česku jeho popularita výrazně roste. Kdo ale jsou čeští fanoušci elektronických sportů? Čtěte více

ID: Prodej herních PC a monitorů za rok 2019 dosáhne téměř 44 milionů zařízení

8. 1. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celosvětový prodej gamingových monitorů, desktopů a notebooků dosáhl ve třetím čtvrtletí roku 2019 deseti milionů prodaných zařízení, což představuje meziroční nárůst o 10,1 %. Prodej monitorů meziročně vzrostl o 76,4 % na 2,2 milionu. Čtěte více

ASUS: ROG Mothership

24. 11. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Asus)
Společnost ASUS uvedla na trh výkonný herní přenosný počítač ROG Mothership určený primárně pro počítačové hráče a kreativce, kteří nestojí o kompromisy. Novinka, která svým výkonem bez potíží nahradí klasické stolní PC, zaujme unikátní konstrukcí – výkonné komponenty se totiž neskrývají pod klávesnicí jako u běžných notebooků ale za displejem. Čtěte více