Česká e-commerce byla opět rekordní, obraty přesáhly 155 miliard korun

6. 1. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Velmi úspěšné druhé pololetí roku 2019 a především podařené Vánoce podpořily další růst prodejů českých internetových obchodů. Podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) a nákupního rádce Heureka.cz dosáhly obraty e-shopů více než 155 miliard korun, což znamená meziroční růst 15 %. Na celém českém maloobchodu už se e-commerce podílí téměř z 13 %.

Celkové on-line prodeje zboží v roce 2019 předčily naše očekávání. Druhé pololetí bylo pro internetové obchody velmi úspěšné, a tak můžeme hovořit o 15% růstu v porovnání s rokem 2018. Za e-shopy můžeme vyjádřit jednoznačnou spokojenost s konečnými výsledky,“ zhodnotil výkonný ředitel APEK Jan Vetyška. V předvánočním období nakonec zákazníci nakoupili on-line za více než 52 miliard korun.

Úspěšný rok se projevuje také na celkovém podílu e-commerce na českém maloobchodě. Ten již dosahuje 12,7 % a každoročně roste. „Češi našim e-shopům důvěřují. Díky stále se zlepšujícím službám a široké nabídce doručení objednávají nakupující po internetu stále více zboží z kategorií, kterým ještě nedávno zcela dominovaly kamenné obchody. Zmínit můžeme nadále raketově rostoucí prodej potravin, ale také například drogerii. Obecně platí, že Češi nakupují on-line stále častěji a pravidelněji,“ doplnil Vetyška.

Také v roce 2020 očekává Asociace pro elektronickou komerci další růst obratů z prodaného zboží po internetu. Vzhledem k již dosaženým vysokým hodnotám prodejů lze předpokládat mírné zpomalení. „Očekáváme, že česká e-commerce v novém roce poroste v rozmezí 10 až 15 %. Více nám ale prozradí až výsledky za první měsíce roku 2020,“ uvedl Vetyška. A jaká je největší výzva pro e-shopy na následujících 12 měsíců? „Internetové obchody se budou nadále snažit posunout především kvalitu doručení objednaných zásilek. Zlepšení v tzv. poslední míli bude i v roce 2020 velkým úkolem pro dopravce z oblasti e-commerce.

Štítky: 

Podobné články

Češi chtějí QR kódy. Více než polovina je vyhledává i při nakupování na internetu

5. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayU)
Online nakupování je pro Čechy samozřejmostí a stále častěji od něj očekávají maximálně pohodlný, rychlý a transparentní způsob platby. Výsledky aktuálního průzkumu agentury Perfect Crowd pro společnost PayU* ukazují, že platby pomocí QR kódu patří mezi metody, o které mají zákazníci skutečný zájem. Celkem 63 % z nich uvedlo, že by je využívalo častěji, pokud by k tomu měli příležitost. Čtěte více

DPD díky portálu myDPD for business zjednoduší proces doručování pro firemní zákazníky

20. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD spouští pro registrované firemní zákazníky nový flexibilní portál s transparentním a jednoduchým přístupem k procesu doručování balíků. Na jednom místě tak odesílatelé naleznou seznam všech sledovaných zásilek a mohou si kdykoliv ověřit, zda a kdy byly doručeny příjemci. Čtěte více

Čtyři důvody, proč by e-shopy měly implementovat e-mailová schémata

16. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
V době, kdy Google, Yahoo, Microsoft nebo iCloud zpřísňují pravidla doručování, hledají marketéři e-shopů způsoby, jak zajistit, že jejich sdělení skutečně dorazí do schránky příjemce. Jedním z nejefektivnějších, ale často přehlížených řešení, jsou e-mailová schémata. Čtěte více

DPD začíná doručovat do OX Point boxů

12. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
DPD rozšiřuje svou síť DPD Pickup o více než 300 OX Point boxů. Pro zákazníky DPD to znamená rozšíření možností, kde si mohou své balíčky z e-shopů vyzvednout. Po této integraci mohou využít již kolem 8 000 výdejních míst Pickup a boxů po celém Česku a více než 128 000 míst v celé Evropě. Čtěte více