Češi za dárky přes internet nejčastěji utratí dva až pět tisíc korun

17. 12. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Nejintenzivnější předvánoční období pro obchodníky i nakupující je v plném proudu. Téměř každý Čech využívající internet plánuje nakoupit alespoň část dárků on-line, a tak i v letošním roce dosáhnou podle odhadů Asociace pro elektronickou komerci (APEK) obraty e-shopů rekordních hodnot.

Každoročně řada nakupujících čeká s objednávkou vánočních balíčků téměř na poslední chvíli. České e-shopy budou schopny dodávat zboží pro osobní odběry v podstatě až do Štědrého dne, pro objednávku s doručením domů či do zaměstnání je ale vhodné mít rezervu. „Doporučujeme s nákupem na internetu již příliš neotálet. Obchodníci i dopravci jsou na vrchol prodejů připraveni, přesto se vždy vyplatí zakoupit s předstihem. Pro doručení skladového zboží do ruky by měli zákazníci objednávat balíčky v nejzazším případě do 18. prosince. To ale za předpokladu, že veškeré podmínky pro dodání budou optimální a nenaruší je například počasí. Osobní odběry pak budou v některých případech možné až prakticky do poslední chvíle,“ řekl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

Jak ukázal předvánoční výzkum APEK mezi spotřebiteli, plánují na internetu Češi nejčastěji utratit za dárky mezi dvěma až pěti tisíci korunami.  Takové rozmezí uvedlo celkem 41 % respondentů. Za tisíc až dva tisíce korun hodlá nakoupit v e-shopech 22 % zákazníků. „Srovnávali jsme plány na nákupy v kamenných obchodech a na internetu. Z odpovědí vyplynulo, že Češi plánují nakupovat dražší dárky spíše on-line, levnější pak tradičním způsobem přímo v prodejnách,“ uvedl Jan Vetyška a upřesnil: „20 % nakupujících v e-shopech plánuje utratit pět až deset tisíc korun, šest procent dokonce více než deset tisíc. Naopak v kamenných obchodech nakoupí 15 % zákazníků pět set až tisíc korun, 32 % tisíc až dva.

Asociace pro elektronickou komerci (APEK) předpokládá, že celkové předvánoční obraty českých e-shopů přesáhnou 50 miliard korun a opět tak dosáhnou rekordních hodnot.

Podobné články

Česká e-commerce by letos mohla růst až o 18 %, koronavirus může paradoxně pomoci

31. 3. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: PackWay)
Tuzemská e-commerce scéna loni meziročně rostla o 15 %. V letošním roce odborníci odhadují růst až o 18 %. K ještě vyšším číslům může segmentu pomoci i aktuální dění kolem pandemie koronaviru. Vyšší prodeje vedle potravin totiž hlásí také další prodejci například ze segmentu potřeb pro domácnost. Nárůst tržeb lze očekávat i v segmentu firem, které pro oblast e-commerce poskytují logistické a další služby. Čtěte více

Objem rozesílaných e-mailů narostl o desítky procent. Co dělat, pokud je musíte posílat také?

26. 3. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
Společnost Mailkit, která stojí za stejnojmenným nástrojem pro marketingovou automatizaci, pozorně sleduje, jaký dopad má aktuální situace týkající se koronavirové nákazy na to, jakým způsobem firmy po celém světě rozesílají e-mailingové kampaně. Co odborníci vysledovali a co vám radí? Čtěte více

E-shopy jsou v plném provozu a dopravci minimalizují osobní kontakt se zákazníky

23. 3. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Zatímco řada kamenných obchodů musela v současné době na základě vyhlášeného nouzového stavu svůj provoz přerušit, e-shopy dodávají zboží zákazníkům dál. A je na ně, stejně jako na dopravce, kladena nečekaná zátěž. V některých segmentech přesahují prodeje předvánoční úroveň, přitom musí on-line obchody i doručovatelé dbát na přísná hygienická pravidla. Čtěte více

ShopRoku 2019: Lidl-shop, Spokojenýpes.cz a další

13. 3. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Heureka.cz už pojedenácté vyhlásila výsledky soutěže ShopRoku. Nejkvalitnějším e-shopem na českém trhu (Absolutní vítěz Ceny kvality) se stal e-shop Spokojenýpes.cz, který po třech letech vystřídal na první příčce tuzemského giganta s parfémy e-shop Notino.cz. V Ceně popularity udělili letos zákazníci 180 000 hlasů, „zlatý hattrick“ získal e-shop ONLINESHOP.cz. Jak si vedly další obchody? Čtěte více