Češi za dárky přes internet nejčastěji utratí dva až pět tisíc korun

17. 12. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Nejintenzivnější předvánoční období pro obchodníky i nakupující je v plném proudu. Téměř každý Čech využívající internet plánuje nakoupit alespoň část dárků on-line, a tak i v letošním roce dosáhnou podle odhadů Asociace pro elektronickou komerci (APEK) obraty e-shopů rekordních hodnot.

Každoročně řada nakupujících čeká s objednávkou vánočních balíčků téměř na poslední chvíli. České e-shopy budou schopny dodávat zboží pro osobní odběry v podstatě až do Štědrého dne, pro objednávku s doručením domů či do zaměstnání je ale vhodné mít rezervu. „Doporučujeme s nákupem na internetu již příliš neotálet. Obchodníci i dopravci jsou na vrchol prodejů připraveni, přesto se vždy vyplatí zakoupit s předstihem. Pro doručení skladového zboží do ruky by měli zákazníci objednávat balíčky v nejzazším případě do 18. prosince. To ale za předpokladu, že veškeré podmínky pro dodání budou optimální a nenaruší je například počasí. Osobní odběry pak budou v některých případech možné až prakticky do poslední chvíle,“ řekl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

Jak ukázal předvánoční výzkum APEK mezi spotřebiteli, plánují na internetu Češi nejčastěji utratit za dárky mezi dvěma až pěti tisíci korunami.  Takové rozmezí uvedlo celkem 41 % respondentů. Za tisíc až dva tisíce korun hodlá nakoupit v e-shopech 22 % zákazníků. „Srovnávali jsme plány na nákupy v kamenných obchodech a na internetu. Z odpovědí vyplynulo, že Češi plánují nakupovat dražší dárky spíše on-line, levnější pak tradičním způsobem přímo v prodejnách,“ uvedl Jan Vetyška a upřesnil: „20 % nakupujících v e-shopech plánuje utratit pět až deset tisíc korun, šest procent dokonce více než deset tisíc. Naopak v kamenných obchodech nakoupí 15 % zákazníků pět set až tisíc korun, 32 % tisíc až dva.

Asociace pro elektronickou komerci (APEK) předpokládá, že celkové předvánoční obraty českých e-shopů přesáhnou 50 miliard korun a opět tak dosáhnou rekordních hodnot.

Podobné články

Úspěšný prodejce potřebuje propojenou komunikační síť

19. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Konecta )
Digitální technologie transformovaly způsob, jakým zákazníci interagují s prodejci. Studie odhalují, že většina klientů dnes při nákupu využije hned několik online i offline komunikačních kanálů. To zvyšuje tlak na prodejce, kteří jsou nuceni poskytovat plynulé a konzistentní služby napříč všemi platformami. V ten moment přichází na scénu strategie omnichannel. Čtěte více

Česká e-commerce zakončila první kvartál roku se 4% růstem

18. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
První čtvrtletí roku 2024 přineslo pokračující vzestup v oblasti e-commerce. Podle dat společnosti Heureka Group se po úspěšném závěru předchozího roku podařilo udržet pozitivní trend a první kvartál roku skončil s celkovým růstem tržeb o 4 % ve srovnání s předchozím rokem. Mírně se také zvýšila průměrná hodnota objednávky na 1 512 Kč. Čtěte více

Češi se nebojí zkoušet nové e-shopy a svoji ekonomickou situaci vnímají lépe

17. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Loajalita zákazníků v on-line prostředí je každým rokem silnější a pro e-shopy důležitá. I tak mají nadále nové kvalitní internetové obchody slibnou šanci na trhu uspět. Jak totiž ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), čtyři z deseti internetových nakupujících jen v letošním prvním čtvrtletí vybrali pro svůj nákup z jejich pohledu dosud nevyzkoušený e-shop. Čtěte více

ShopRoku 2023 zná své vítěze

16. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Už popatnácté nákupní rádce Heureka.cz vyhlásil vítěze soutěže ShopRoku. Nejoblíbenější je největší český e-shop Alza.cz, speciální cenu Heureky získalo české hračkářství Hugo chodí bos, udržitelným e-shopem roku je Elis design. Výhercem kategorie Visa Special Award pro e-shopy zapojené do Heureka Marketplace je mall.cz. Ocenění za kvalitu získal knihobot.cz. Čtěte více