Češi v létě na internetu utráceli dosud nejvíc z celého roku 2024

23. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Skoro každý třetí Čech, který je uživatelem internetu, si během letních měsíců objednal některou ze služeb on-line. V červenci to přitom bylo v průměru za více než osm tisíc korun, což je letošní jednoznačný rekord. Spotřebitelé v létě utráceli nadstandardně také v e-shopech.

Asociace pro elektronickou komerci (APEK) se od začátku roku 2024 ptá internetových nakupujících, zda vůbec a případně kolik korun přibližně v daném měsíci utratili za zboží a kolik za služby, které objednali on-line. „Byli jsme zvědaví na výsledky během letních prázdnin, které jsou v průběhu celého roku naprosto specifické. Ukázalo se, že především v červenci Češi objednávali služby prostřednictvím internetu. A to za nejvyšší částky od letošního ledna,“ okomentoval výsledky výzkumu výkonný ředitel APEK Jan Vetyška. „Průměrná útrata za služby byla v červenci více než 8 100 Kč, přičemž spotřebitelé nejvíce objednávali z kategorií souvisejících s dovolenou. Srpen už byl v tomto směru o poznání klidnější.

Výdaje na zboží v e-shopech byly v létě také nadstandardní

Že se on-line prodeji po slabších letech opět daří potvrdil výzkum mezi spotřebiteli i v oblasti prodeje zboží. Alespoň jeden balíček si v červenci i srpnu objednalo 84 % internetových zákazníků. Ti v průměru udělali 3,75 nákupů a celkem utratili 4 728 Kč (v červenci), resp. 4 715 Kč (v srpnu). To znamená opět nejvyšší měsíční výdaje z celého roku.

Češi nakupují v e-shopech rádi, o prázdninách obvykle vybavení na dovolenou, ale také například vybavení pro děti do školy. V každém případě sledujeme od začátku roku pozitivní vývoj, pokud jde o útraty spotřebitelů a vše nasvědčuje tomu, že se e-commerce vrátila na cestu růstu,“ zhodnotil Vetyška.

Metodika

Asociace pro elektronickou komerci (APEK) zveřejňuje nejzajímavější výstupy z výzkumu pravidelně každý měsíc. Výzkum byl proveden prostřednictvím internetového sběru (CAWI) agenturou Nielsen ve spolupráci s agenturou ResSOLUTION na vzorku 1 063 respondentů.

Štítky: 

Podobné články

Češi chtějí QR kódy. Více než polovina je vyhledává i při nakupování na internetu

5. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayU)
Online nakupování je pro Čechy samozřejmostí a stále častěji od něj očekávají maximálně pohodlný, rychlý a transparentní způsob platby. Výsledky aktuálního průzkumu agentury Perfect Crowd pro společnost PayU* ukazují, že platby pomocí QR kódu patří mezi metody, o které mají zákazníci skutečný zájem. Celkem 63 % z nich uvedlo, že by je využívalo častěji, pokud by k tomu měli příležitost. Čtěte více

DPD díky portálu myDPD for business zjednoduší proces doručování pro firemní zákazníky

20. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD spouští pro registrované firemní zákazníky nový flexibilní portál s transparentním a jednoduchým přístupem k procesu doručování balíků. Na jednom místě tak odesílatelé naleznou seznam všech sledovaných zásilek a mohou si kdykoliv ověřit, zda a kdy byly doručeny příjemci. Čtěte více

Čtyři důvody, proč by e-shopy měly implementovat e-mailová schémata

16. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
V době, kdy Google, Yahoo, Microsoft nebo iCloud zpřísňují pravidla doručování, hledají marketéři e-shopů způsoby, jak zajistit, že jejich sdělení skutečně dorazí do schránky příjemce. Jedním z nejefektivnějších, ale často přehlížených řešení, jsou e-mailová schémata. Čtěte více

DPD začíná doručovat do OX Point boxů

12. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
DPD rozšiřuje svou síť DPD Pickup o více než 300 OX Point boxů. Pro zákazníky DPD to znamená rozšíření možností, kde si mohou své balíčky z e-shopů vyzvednout. Po této integraci mohou využít již kolem 8 000 výdejních míst Pickup a boxů po celém Česku a více než 128 000 míst v celé Evropě. Čtěte více