Češi v létě na internetu utráceli dosud nejvíc z celého roku 2024

23. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Skoro každý třetí Čech, který je uživatelem internetu, si během letních měsíců objednal některou ze služeb on-line. V červenci to přitom bylo v průměru za více než osm tisíc korun, což je letošní jednoznačný rekord. Spotřebitelé v létě utráceli nadstandardně také v e-shopech.

Asociace pro elektronickou komerci (APEK) se od začátku roku 2024 ptá internetových nakupujících, zda vůbec a případně kolik korun přibližně v daném měsíci utratili za zboží a kolik za služby, které objednali on-line. „Byli jsme zvědaví na výsledky během letních prázdnin, které jsou v průběhu celého roku naprosto specifické. Ukázalo se, že především v červenci Češi objednávali služby prostřednictvím internetu. A to za nejvyšší částky od letošního ledna,“ okomentoval výsledky výzkumu výkonný ředitel APEK Jan Vetyška. „Průměrná útrata za služby byla v červenci více než 8 100 Kč, přičemž spotřebitelé nejvíce objednávali z kategorií souvisejících s dovolenou. Srpen už byl v tomto směru o poznání klidnější.

Výdaje na zboží v e-shopech byly v létě také nadstandardní

Že se on-line prodeji po slabších letech opět daří potvrdil výzkum mezi spotřebiteli i v oblasti prodeje zboží. Alespoň jeden balíček si v červenci i srpnu objednalo 84 % internetových zákazníků. Ti v průměru udělali 3,75 nákupů a celkem utratili 4 728 Kč (v červenci), resp. 4 715 Kč (v srpnu). To znamená opět nejvyšší měsíční výdaje z celého roku.

Češi nakupují v e-shopech rádi, o prázdninách obvykle vybavení na dovolenou, ale také například vybavení pro děti do školy. V každém případě sledujeme od začátku roku pozitivní vývoj, pokud jde o útraty spotřebitelů a vše nasvědčuje tomu, že se e-commerce vrátila na cestu růstu,“ zhodnotil Vetyška.

Metodika

Asociace pro elektronickou komerci (APEK) zveřejňuje nejzajímavější výstupy z výzkumu pravidelně každý měsíc. Výzkum byl proveden prostřednictvím internetového sběru (CAWI) agenturou Nielsen ve spolupráci s agenturou ResSOLUTION na vzorku 1 063 respondentů.

Štítky: 

Podobné články

PayU zjednodušuje integraci platební brány pro e-shopy na Shopify

26. 3. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayU)
PayU, poskytovatel platebních služeb pro e-commerce v Česku, vyvinul dva nové pluginy pro platformu Shopify, která slouží k vytváření a správě internetových obchodů. Nové aplikace od PayU umožňují e-shopům na Shopify nabízet pohodlnější způsoby platby. Čtěte více

Úvod roku přinesl meziroční zvýšení průměrné útraty spotřebitelů na e-shopech

14. 3. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Průměrná útrata spotřebitelů v e-shopech byla v lednu i únoru o více než 500 korun vyšší než ve stejném období v loňském roce. Zároveň si zboží v tomto období on-line objednalo více než 80 % českých internetových zákazníků. Čtěte více

Skip Pay jde na Slovensko, nabídne nákup na Třetinu

10. 3. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Skip Pay, fintech od ČSOB, rozšiřuje své služby na Slovensko. Zákazníkům přináší svůj nejoblíbenější produkt, který v loňském roce v Česku dosáhl růstu objemu plateb o 407 % – nákup na Třetinu. Služba umožňuje rozložit platbu až 4 000 eur do tří bezúročných splátek. Čtěte více

Výdejní boxy jsou i přes své slabiny nejvyužívanější. Jaké další služby by zákazníci ocenili?

17. 2. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DODO)
Lednová data ohledně nakupování jasně ukazují, že online nákupy jsou již skutečně nedílnou součástí života. Mezi metodami doručení čím dál jasněji dominují doručovací boxy, které využily dvě třetiny nakupujících. Data ovšem ukazují i jejich slabiny a také volání zákazníků po možnosti doručování zásilek domů v předem vybraném dni a konkrétních časových slotech. Čtěte více