Češi od e-shopů požadují hlavně poctivost a stále častěji i dopravu zdarma

10. 7. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPDgroup)
Podle nejnovějšího celoevropského průzkumu společnosti DPDgroup Češi od e-shopů požadují hlavně transparentnost a férovost v podobě jasných cen, dopravy a pravidel vrácení zboží. Většinu z nich dokáže před nákupem odradit i špatná reputace obchodníka na sociálních sítích.

E-shopy s nejasně uvedenými cenami produktů nebo skrytými poplatky vadí naprosté většině Čechů (93 %). Devět z deseti dotazovaných pak oceňuje transparentnost i v podmínkách a cenách za dopravu zboží. Neméně důležitá pro Čechy byla také jasně nastavená pravidla vrácení zboží (91 %). Ještě silněji to vyžadují zákazníci e-shopů s módou (93 %).

Právě komplikované vracení zboží dokáže drtivou většinu respondentů od nákupu i odradit (84 %), hlavně pokud jde o módu a obuv (89 a 87 %). Mnoho z nich také odmítá, pokud není vrácení zboží zcela zdarma (82 %). Podobný počet lidí se negativně staví k nakupování na e-shopech, které zákazníci kritizují na sociálních sítích (81 %).

Přibylo Čechů, kteří vyžadují bezplatnou dopravu zboží. Oproti minulému průzkumu z roku 2016 jich je o dvě procenta více (63 %). Vrostl také počet lidí, kterým vadí, pokud nevědí, kdy přesně zboží dorazí (65 %).

V DPD se snažíme vyjít vstříc e-shopům, které reflektují požadavky zákazníků. Nejen s ohledem na milovníky módy tak nabízíme například službu Zpětný balík, díky níž lze zboží do e-shopu vrátit snadno a bezplatně. Prostřednictvím textové zprávy a e-mailu informujeme příjemce v den doručení o jednohodinovém okně, kdy kurýr balíček doručí. V naší webové aplikaci DPD Kurýr si mohou změnit adresu a termín doručení či si balíček přesměrovat do výdejního místa Pickup dle jejich přání. Doprava zdarma je pak v kompetenci jednotlivých e-shopů,” uvedl Miloš Malaník, ředitel DPD CZ.

Většina dotazovaných také uvedla, že by dala přednost e-shopům, které zboží dopraví rychle (73 %). Doručení do druhého dne zvyšuje pravděpodobnost zakoupení produktu u zhruba čtyř z pěti respondentů (82 %). Oproti roku 2016 o šest procent více Čechů upřednostňuje i převzetí zboží již v den nákupu (74 %).

Podobné články

Češi chtějí QR kódy. Více než polovina je vyhledává i při nakupování na internetu

5. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayU)
Online nakupování je pro Čechy samozřejmostí a stále častěji od něj očekávají maximálně pohodlný, rychlý a transparentní způsob platby. Výsledky aktuálního průzkumu agentury Perfect Crowd pro společnost PayU* ukazují, že platby pomocí QR kódu patří mezi metody, o které mají zákazníci skutečný zájem. Celkem 63 % z nich uvedlo, že by je využívalo častěji, pokud by k tomu měli příležitost. Čtěte více

DPD díky portálu myDPD for business zjednoduší proces doručování pro firemní zákazníky

20. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD spouští pro registrované firemní zákazníky nový flexibilní portál s transparentním a jednoduchým přístupem k procesu doručování balíků. Na jednom místě tak odesílatelé naleznou seznam všech sledovaných zásilek a mohou si kdykoliv ověřit, zda a kdy byly doručeny příjemci. Čtěte více

Čtyři důvody, proč by e-shopy měly implementovat e-mailová schémata

16. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
V době, kdy Google, Yahoo, Microsoft nebo iCloud zpřísňují pravidla doručování, hledají marketéři e-shopů způsoby, jak zajistit, že jejich sdělení skutečně dorazí do schránky příjemce. Jedním z nejefektivnějších, ale často přehlížených řešení, jsou e-mailová schémata. Čtěte více

DPD začíná doručovat do OX Point boxů

12. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
DPD rozšiřuje svou síť DPD Pickup o více než 300 OX Point boxů. Pro zákazníky DPD to znamená rozšíření možností, kde si mohou své balíčky z e-shopů vyzvednout. Po této integraci mohou využít již kolem 8 000 výdejních míst Pickup a boxů po celém Česku a více než 128 000 míst v celé Evropě. Čtěte více