Češi od e-shopů požadují hlavně poctivost a stále častěji i dopravu zdarma

10. 7. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPDgroup)
Podle nejnovějšího celoevropského průzkumu společnosti DPDgroup Češi od e-shopů požadují hlavně transparentnost a férovost v podobě jasných cen, dopravy a pravidel vrácení zboží. Většinu z nich dokáže před nákupem odradit i špatná reputace obchodníka na sociálních sítích.

E-shopy s nejasně uvedenými cenami produktů nebo skrytými poplatky vadí naprosté většině Čechů (93 %). Devět z deseti dotazovaných pak oceňuje transparentnost i v podmínkách a cenách za dopravu zboží. Neméně důležitá pro Čechy byla také jasně nastavená pravidla vrácení zboží (91 %). Ještě silněji to vyžadují zákazníci e-shopů s módou (93 %).

Právě komplikované vracení zboží dokáže drtivou většinu respondentů od nákupu i odradit (84 %), hlavně pokud jde o módu a obuv (89 a 87 %). Mnoho z nich také odmítá, pokud není vrácení zboží zcela zdarma (82 %). Podobný počet lidí se negativně staví k nakupování na e-shopech, které zákazníci kritizují na sociálních sítích (81 %).

Přibylo Čechů, kteří vyžadují bezplatnou dopravu zboží. Oproti minulému průzkumu z roku 2016 jich je o dvě procenta více (63 %). Vrostl také počet lidí, kterým vadí, pokud nevědí, kdy přesně zboží dorazí (65 %).

V DPD se snažíme vyjít vstříc e-shopům, které reflektují požadavky zákazníků. Nejen s ohledem na milovníky módy tak nabízíme například službu Zpětný balík, díky níž lze zboží do e-shopu vrátit snadno a bezplatně. Prostřednictvím textové zprávy a e-mailu informujeme příjemce v den doručení o jednohodinovém okně, kdy kurýr balíček doručí. V naší webové aplikaci DPD Kurýr si mohou změnit adresu a termín doručení či si balíček přesměrovat do výdejního místa Pickup dle jejich přání. Doprava zdarma je pak v kompetenci jednotlivých e-shopů,” uvedl Miloš Malaník, ředitel DPD CZ.

Většina dotazovaných také uvedla, že by dala přednost e-shopům, které zboží dopraví rychle (73 %). Doručení do druhého dne zvyšuje pravděpodobnost zakoupení produktu u zhruba čtyř z pěti respondentů (82 %). Oproti roku 2016 o šest procent více Čechů upřednostňuje i převzetí zboží již v den nákupu (74 %).

Podobné články

eD system na tři dny vypne eD Shop a pozastaví další služby

11. 7. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: eD system)
Distributor eD system od pátku 13. července do neděle 15. července odstaví kvůli údržbě systému eD Shop a pozastaví objednávky i expedici zboží na všech trzích. Čtěte více

Jak připravit e-shop na GDPR?

2. 5. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Již za měsíc nabyde účinnosti jedno z nejvíce diskutovaných nařízení Evropské komise posledních měsíců – GDPR. Jsou české e-shopy na tuto novinku připraveny? A na co hlavně je třeba se před účinností nařízení zaměřit? Čtěte více

Mall využívá Uloženku a rozšiřuje partnerský prodej do zahraničí

3. 4. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mall.cz)
Mall.cz dále rozvíjí koncept partnerského prodeje a představuje novinky pro letošní rok, které přináší další vylepšení pro partnerské značky. Od dubna bude nově komplexní dopravní služby pro partnerský prodej zajišťovat Uloženka.cz, která nabídne logistické pokrytí díky své síti výdejen po celé ČR a na Slovensku. Čtěte více

Známe nejlepší české e-shopy roku 2017

26. 3. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka.cz)
Nejkvalitnějším e-shopem na českém trhu byl v uplynulém roce e-shop s parfémy Notino.cz – už podruhé za sebou se stal absolutním vítězem Ceny kvality soutěže ShopRoku. Nejvíce hlasů od internetových uživatelů dostal e-shop ONLINESHOP.cz a cenu Heureky získal e-shop Mixit. Čtěte více