Češi od e-shopů požadují hlavně poctivost a stále častěji i dopravu zdarma

10. 7. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPDgroup)
Podle nejnovějšího celoevropského průzkumu společnosti DPDgroup Češi od e-shopů požadují hlavně transparentnost a férovost v podobě jasných cen, dopravy a pravidel vrácení zboží. Většinu z nich dokáže před nákupem odradit i špatná reputace obchodníka na sociálních sítích.

E-shopy s nejasně uvedenými cenami produktů nebo skrytými poplatky vadí naprosté většině Čechů (93 %). Devět z deseti dotazovaných pak oceňuje transparentnost i v podmínkách a cenách za dopravu zboží. Neméně důležitá pro Čechy byla také jasně nastavená pravidla vrácení zboží (91 %). Ještě silněji to vyžadují zákazníci e-shopů s módou (93 %).

Právě komplikované vracení zboží dokáže drtivou většinu respondentů od nákupu i odradit (84 %), hlavně pokud jde o módu a obuv (89 a 87 %). Mnoho z nich také odmítá, pokud není vrácení zboží zcela zdarma (82 %). Podobný počet lidí se negativně staví k nakupování na e-shopech, které zákazníci kritizují na sociálních sítích (81 %).

Přibylo Čechů, kteří vyžadují bezplatnou dopravu zboží. Oproti minulému průzkumu z roku 2016 jich je o dvě procenta více (63 %). Vrostl také počet lidí, kterým vadí, pokud nevědí, kdy přesně zboží dorazí (65 %).

V DPD se snažíme vyjít vstříc e-shopům, které reflektují požadavky zákazníků. Nejen s ohledem na milovníky módy tak nabízíme například službu Zpětný balík, díky níž lze zboží do e-shopu vrátit snadno a bezplatně. Prostřednictvím textové zprávy a e-mailu informujeme příjemce v den doručení o jednohodinovém okně, kdy kurýr balíček doručí. V naší webové aplikaci DPD Kurýr si mohou změnit adresu a termín doručení či si balíček přesměrovat do výdejního místa Pickup dle jejich přání. Doprava zdarma je pak v kompetenci jednotlivých e-shopů,” uvedl Miloš Malaník, ředitel DPD CZ.

Většina dotazovaných také uvedla, že by dala přednost e-shopům, které zboží dopraví rychle (73 %). Doručení do druhého dne zvyšuje pravděpodobnost zakoupení produktu u zhruba čtyř z pěti respondentů (82 %). Oproti roku 2016 o šest procent více Čechů upřednostňuje i převzetí zboží již v den nákupu (74 %).

Podobné články

Přímý marketing nemá obtěžovat, ale prodávat

3. 9. 2018. (redaktor: Reseller Magazine OnLine, zdroj: Emailkampane.cz)
S přímým marketingem se setkal asi každý z nás. Ne všichni si to však uvědomují. Termín "přímý marketing" je známý zejména v reklamní komunitě. Běžní lidé definici přímého marketing ani znát nepotřebují. Nijak jim to neovlivní život. Slovní spojení přímý marketing vzniklo doslovným překladem z anglického výrazu "direct marketing". V praxi se často používá i tento cizojazyčný termín. Oč tedy jde? Čtěte více

Za první pololetí Češi v e-shopech utratili 51,5 miliardy korun

31. 8. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka.cz)
V uplynulém pololetí nakoupili Češi online zboží za 51,5 miliardy korun. Utráceli tak opět více než za stejné období vloni, a to o 11 %. Meziroční nárůst zbrzdilo letní počasí, které přišlo do Česka prakticky už v dubnu. Čtěte více

I v českých e-shopech již lze platit prostřednictvím Google Pay

29. 8. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: Google)
Do Česka, Slovenska a Rumunska přichází možnost online placení prostřednictvím Google Pay. Zatímco placení mobilem v obchodech prostřednictvím této jednoduché a bezpečné platební metody si uživatelé už osvojili a oblíbili, online bylo touto metodou donedávna možné platit vesměs pouze u globálních partnerů. Čtěte více

Bechtle direct v ČR spustilo nové digitální tržiště

15. 8. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: Bechtle Direct)
V první fázi portál spojuje e-shop s podnikovými informacemi. Komunikační okno na každé stránce umožňuje zákazníkům při dotazech přímý kontakt s dodavatelem a změněná struktura navigace má zájemce dovést rychleji k cíli. Webová stránka bude postupně rozšiřována v několika dalších fázích. Čtěte více