Češi dávají e-mailům osm sekund

30. 8. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Acomware)
Téměř třetinu e-mailů zavřou Češi v prvních osmi sekundách. Delší dobu strávíme čtením zpráv v mobilním telefonu než na monitoru počítače, ovšem z hlediska konverzí stále vedou počítače. Nejpopulárnější jsou české e-mailové klienty například od Seznamu a s rostoucím využitím Gmailu a Apple zařízení budou častěji nasazovány interaktivní e-maily.

Analýza konzultační společnosti Acomware potvrdila, že Češi obětují příchozím zprávám od firem poměrně krátkou dobu. V průměru až třiceti procentům e-mailů věnujeme méně než osm sekund. Za tuto dobu Češi zprávu „proskenují“ očima, a pokud je obsah nezaujme, tak ji obvykle bez další akce zavřou. Na získání pozornosti příjemce zprávy tak mají firmy velmi málo času. „Data také potvrzují, že uživatelé konzumují obsah e-mailu delší dobu na mobilu než na obrazovce počítače. Přibližně tři čtvrtiny příjemců vydrží u zprávy v mobilu déle než 8 sekund, v případě počítače to je pouze 56 %. Přestože Češi čtou zprávy v mobilu déle, z hlediska konverzí vedou počítače. Konverzní poměr na mobilních zařízeních ovšem meziročně stoupá,“ dodal Petr Cikán, vedoucí oddělení E-mail marketingu a technologií společnosti Acomware.

Analýza se rovněž zaměřila na to, na jakém zařízení e-maily čteme a jaké jsou nejoblíbenější prohlížeče. V posledních letech roste podíl mobilních telefonů. Aktuálně 43 % Čechů sleduje příchozí poštu ve svém mobilu. Co se týče preferovaného e-mailového klienta, mají nejvyšší zastoupení s téměř 35% podílem české klienty, přičemž největší váhu má Seznam.cz. „V tomto ohledu jde o české specifikum, protože v globálním srovnání dominují zahraniční hráči jako Gmail (28 %) či Apple iPhone (28 %). Například na Slovensku používá Gmail téměř každý druhý uživatel. Podíl českých e-mailových klientů úzce souvisí se stářím databáze kontaktů. Čím starší databázi projekt má, tím vyšší procento e-mailových odběratelů využívá tuzemské nástroje. U některých kampaní dosahuje tento podíl až 50 %,“ upřesnil Cikán.

Gmail v Česku aktuálně využívá necelých 20 % uživatelů a Apple iPhone téměř 16 %. K těmto číslům Petr Cikán poznamenal: „Z pohledu inovací považujeme za klíčový výrazný podíl Gmailu a Apple zařízení. Oba klienty totiž patří k leaderům v oblasti e-mailových nástrojů a již nyní podporují celou řadu interaktivních prvků, které je možné využívat a zobrazit je významnému množství uživatelů. Velkou revoluci v této oblasti očekáváme po rozšíření podpory AMP pro e-mail (Accelerated Mobile Pages for email).“ Interaktivní e-maily mohou mít řadu podob od změny obrázku při přejetí kurzorem a hamburger menu přes pokročilejší carousel či hotspots až po expertní hry či microsites. Nasazení interaktivních e-mailů slibuje lepší uživatelský zážitek z obsahu e-mailu, příležitost odlišit se od konkurence a též nárůst konverzí.

Podobné články

Deset klíčových pravidel pro úspěšný e-mailový marketing

28. 7. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Contexto)
E-mailový marketing je důležitým nástrojem pro úspěšné podnikání. Ale jak zajistit, aby vaše e-mailové kampaně byly skutečně účinné a udržely vaše zákazníky spokojené? Úspěch závisí na mnoha faktorech, a proto vám přinášíme 10 klíčových pravidel, která vám pomohou vytvořit zajímavé e-maily a dosáhnout maximální efektivnosti. Čtěte více

Čtyři tipy pro úspěšný e-mailing v roce 2023

9. 1. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
Časy, kdy mailingy poháněla koronavirová pandemie skončily. Smysl bude e-mailing dávat jedině v případě, že se marketéři vrátí ke kořenům a své aktivity začnou stavět na kvalitních základech. Respekt vůči zákazníkům, atraktivní obsah a kvalitní databáze jsou zásadní. Jen tak budou hrát e-maily hlavní roli marketingu i v roce 2023. Čtěte více

Kolik je třeba e-mailů k úspěšnému prodeji?

7. 9. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Pipedrive)
Protipandemická opatření od základů změnila způsob práce obchodníků a komunikaci se zákazníky. To, co si obě strany dříve předávaly na osobních schůzkách, se nyní ještě více přesouvá do online světa. Čtěte více

Mailkit: Dvě třetiny příjemců otevírají e-maily na osobních počítačích, třetina na mobilech

14. 7. 2021. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: Mailkit)
Společnost Mailkit připravila infografiku věnující se trendům v e-mail marketingu za několik posledních let. Z dat například vyplývá, že více než čtvrtina e-mailů je otevřena do dvou hodin od doručení. Přes tři čtvrtiny zpráv je poté zobrazeno do 24 hodin od doručení. Čtěte více