Češi dávají e-mailům osm sekund

30. 8. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Acomware)
Téměř třetinu e-mailů zavřou Češi v prvních osmi sekundách. Delší dobu strávíme čtením zpráv v mobilním telefonu než na monitoru počítače, ovšem z hlediska konverzí stále vedou počítače. Nejpopulárnější jsou české e-mailové klienty například od Seznamu a s rostoucím využitím Gmailu a Apple zařízení budou častěji nasazovány interaktivní e-maily.

Analýza konzultační společnosti Acomware potvrdila, že Češi obětují příchozím zprávám od firem poměrně krátkou dobu. V průměru až třiceti procentům e-mailů věnujeme méně než osm sekund. Za tuto dobu Češi zprávu „proskenují“ očima, a pokud je obsah nezaujme, tak ji obvykle bez další akce zavřou. Na získání pozornosti příjemce zprávy tak mají firmy velmi málo času. „Data také potvrzují, že uživatelé konzumují obsah e-mailu delší dobu na mobilu než na obrazovce počítače. Přibližně tři čtvrtiny příjemců vydrží u zprávy v mobilu déle než 8 sekund, v případě počítače to je pouze 56 %. Přestože Češi čtou zprávy v mobilu déle, z hlediska konverzí vedou počítače. Konverzní poměr na mobilních zařízeních ovšem meziročně stoupá,“ dodal Petr Cikán, vedoucí oddělení E-mail marketingu a technologií společnosti Acomware.

Analýza se rovněž zaměřila na to, na jakém zařízení e-maily čteme a jaké jsou nejoblíbenější prohlížeče. V posledních letech roste podíl mobilních telefonů. Aktuálně 43 % Čechů sleduje příchozí poštu ve svém mobilu. Co se týče preferovaného e-mailového klienta, mají nejvyšší zastoupení s téměř 35% podílem české klienty, přičemž největší váhu má Seznam.cz. „V tomto ohledu jde o české specifikum, protože v globálním srovnání dominují zahraniční hráči jako Gmail (28 %) či Apple iPhone (28 %). Například na Slovensku používá Gmail téměř každý druhý uživatel. Podíl českých e-mailových klientů úzce souvisí se stářím databáze kontaktů. Čím starší databázi projekt má, tím vyšší procento e-mailových odběratelů využívá tuzemské nástroje. U některých kampaní dosahuje tento podíl až 50 %,“ upřesnil Cikán.

Gmail v Česku aktuálně využívá necelých 20 % uživatelů a Apple iPhone téměř 16 %. K těmto číslům Petr Cikán poznamenal: „Z pohledu inovací považujeme za klíčový výrazný podíl Gmailu a Apple zařízení. Oba klienty totiž patří k leaderům v oblasti e-mailových nástrojů a již nyní podporují celou řadu interaktivních prvků, které je možné využívat a zobrazit je významnému množství uživatelů. Velkou revoluci v této oblasti očekáváme po rozšíření podpory AMP pro e-mail (Accelerated Mobile Pages for email).“ Interaktivní e-maily mohou mít řadu podob od změny obrázku při přejetí kurzorem a hamburger menu přes pokročilejší carousel či hotspots až po expertní hry či microsites. Nasazení interaktivních e-mailů slibuje lepší uživatelský zážitek z obsahu e-mailu, příležitost odlišit se od konkurence a též nárůst konverzí.

Podobné články

Spamové pasti i GDPR zabraly. Obchodníci dělají e-mailing zodpovědněji

26. 7. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: SmartEmailing)
Hrozby blokací kvůli „trefování“ spamových pastí, GDPR i přísnější požadavky poskytovatelů e-mailingových řešení přispěly k tomu, že obchodníci začali v posledních měsících přistupovat k rozesílání obchodních sdělení zodpovědněji. Více než na kvantitu odeslaných zpráv hledí na kvalitu databází a správný postup pro získávání kontaktů. Čtěte více

Infografika: Na Moravě se spamem bojují, v Čechách takových lidí ubývá

9. 4. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
Nejčastěji si Češi spojují spam s nevyžádanou poštou. V průzkumu z roku 2018 takto odpovědělo 65 % dotázaných. Jako e-maily s nebezpečnou přílohou chápe spam 18 % respondentů. Deset procent z nich pak spam vnímá jako e-maily, které jsou posílané hromadně mnoha adresátům. Čtěte více

Vánoce vrátily množství marketingových sdělení do stavu před GDPR

29. 3. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: SmartEmailing)
Podle některých znamenalo datum 25. května 2018, tedy nástup GDPR, konec e-mail marketingu. Aktuální čísla ale ukazují, že nové nařízení mělo vliv zejména na čistotu databází, na něž komerční sdělení obchodníci posílají. Množství odesílaných e-mailů je přitom po deseti měsících jeho platnosti již zpět na loňské úrovni. Čtěte více

Spam a phishing v roce 2017 – ve znamení Bitcoinu i fotbalu

6. 3. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: Kaspersky Lab)
V roce 2017 sledovali kyberzločinci aktuální světové dění a události, které se následně snažili využít k oklamání uživatelů. Podle reportu společnosti Kaspersky Lab mezi takové události patřilo například blížící se mistrovství světa ve fotbale nebo stoupající popularita Bitcoinu. Čtěte více