Black Friday odstartuje rekordní týdny, nejvíce Češi v e-shopech utratí v polovině prosince

25. 11. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Štědrý den se nezadržitelně blíží a s ním i nejvytíženější období pro internetové obchody. České e-shopy čekají rekordní dny a týdny, které by měly vyvrcholit v pondělky 9. a 16. prosince. On-line obchody dokáží připravit k osobnímu odběru zboží prakticky do poslední možné chvíle, objednávku balíčků s doručením domů či do práce by ale neměli zákazníci odkládat.

Nejen pro e-shopy je vánoční sezona klíčovou z pohledu celoročních prodejů. Internetové obchody ale oproti kamenným musí ve spolupráci s dopravci vždy dobře nachystat logistiku tak, aby balíčky dorazily pod stromeček včas. V současné době startuje vrchol roku v počtu zpracovaných objednávek. E-shopy odstartovaly toto rekordní období za pomocí promoakcí navázaných na Black Friday,“ uvedl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

Černý pátek, marketingový svátek spojený s výraznými slevami a výprodeji, dorazil do Evropy původně z USA. Navazuje na Den díkůvzdání a letos tak ve Státech připadá na 29. listopad. Nejen české e-shopy ale „Black Friday“ spustily již v současné době a lákají zákazníky na zajímavé nabídky.

Očekáváme, že v následujících čtyřech týdnech utratí Češi on-line přes 20 miliard korun. Nejvíce pak v týdnu od 9. prosince,“ dplnil Jan Vetyška. Podle odhadů APEK dosáhnou obraty nejvyšších hodnot za jeden den během dvou pondělků, a to konkrétně 9. a 16. prosince. „Letos připadá Štědrý den na úterý, což posunulo možnosti dodání dárků na poslední chvíli. S ohledem na vylepšené možnosti doručení zboží očekáváme, že spotřebitelé budou intenzivně nakupovat on-line až do poslední možné chvíle.

Asociace pro elektronickou komerci tradičně doporučuje, aby zákazníci se svými objednávkami nečekali na poslední chvíli. „E-shopy jsou na Vánoce dobře připravené, stejně tak dopravci. Přesto může nastat situace, kdy distribuci zbrzdí počasí nebo požadované zboží bude již vyprodáno. Proto by neměli nakupující nechávat zakoupení vánočních dárků na poslední moment,“ varoval Jan Vetyška. „Na druhou stranu internetové obchody v uplynulých letech významně zvýšili pro své zákazníky dostupnost osobních odběrů zboží. Opozdilci či váhající kupující tak budou moci tento způsob dodání využít prakticky až do Štědrého dne.“ APEK obecně doporučuje objednat vánoční balíčky nejpozději ve středu 18. prosince. Pro pohodlné dodání a jistotu i v případě komplikací je pak nejvhodnější nakoupit do pátku 13. prosince.

Podobné články

Češi chtějí QR kódy. Více než polovina je vyhledává i při nakupování na internetu

5. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayU)
Online nakupování je pro Čechy samozřejmostí a stále častěji od něj očekávají maximálně pohodlný, rychlý a transparentní způsob platby. Výsledky aktuálního průzkumu agentury Perfect Crowd pro společnost PayU* ukazují, že platby pomocí QR kódu patří mezi metody, o které mají zákazníci skutečný zájem. Celkem 63 % z nich uvedlo, že by je využívalo častěji, pokud by k tomu měli příležitost. Čtěte více

DPD díky portálu myDPD for business zjednoduší proces doručování pro firemní zákazníky

20. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD spouští pro registrované firemní zákazníky nový flexibilní portál s transparentním a jednoduchým přístupem k procesu doručování balíků. Na jednom místě tak odesílatelé naleznou seznam všech sledovaných zásilek a mohou si kdykoliv ověřit, zda a kdy byly doručeny příjemci. Čtěte více

Čtyři důvody, proč by e-shopy měly implementovat e-mailová schémata

16. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
V době, kdy Google, Yahoo, Microsoft nebo iCloud zpřísňují pravidla doručování, hledají marketéři e-shopů způsoby, jak zajistit, že jejich sdělení skutečně dorazí do schránky příjemce. Jedním z nejefektivnějších, ale často přehlížených řešení, jsou e-mailová schémata. Čtěte více

DPD začíná doručovat do OX Point boxů

12. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
DPD rozšiřuje svou síť DPD Pickup o více než 300 OX Point boxů. Pro zákazníky DPD to znamená rozšíření možností, kde si mohou své balíčky z e-shopů vyzvednout. Po této integraci mohou využít již kolem 8 000 výdejních míst Pickup a boxů po celém Česku a více než 128 000 míst v celé Evropě. Čtěte více