Black Friday odstartuje rekordní týdny, nejvíce Češi v e-shopech utratí v polovině prosince

25. 11. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Štědrý den se nezadržitelně blíží a s ním i nejvytíženější období pro internetové obchody. České e-shopy čekají rekordní dny a týdny, které by měly vyvrcholit v pondělky 9. a 16. prosince. On-line obchody dokáží připravit k osobnímu odběru zboží prakticky do poslední možné chvíle, objednávku balíčků s doručením domů či do práce by ale neměli zákazníci odkládat.

Nejen pro e-shopy je vánoční sezona klíčovou z pohledu celoročních prodejů. Internetové obchody ale oproti kamenným musí ve spolupráci s dopravci vždy dobře nachystat logistiku tak, aby balíčky dorazily pod stromeček včas. V současné době startuje vrchol roku v počtu zpracovaných objednávek. E-shopy odstartovaly toto rekordní období za pomocí promoakcí navázaných na Black Friday,“ uvedl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

Černý pátek, marketingový svátek spojený s výraznými slevami a výprodeji, dorazil do Evropy původně z USA. Navazuje na Den díkůvzdání a letos tak ve Státech připadá na 29. listopad. Nejen české e-shopy ale „Black Friday“ spustily již v současné době a lákají zákazníky na zajímavé nabídky.

Očekáváme, že v následujících čtyřech týdnech utratí Češi on-line přes 20 miliard korun. Nejvíce pak v týdnu od 9. prosince,“ dplnil Jan Vetyška. Podle odhadů APEK dosáhnou obraty nejvyšších hodnot za jeden den během dvou pondělků, a to konkrétně 9. a 16. prosince. „Letos připadá Štědrý den na úterý, což posunulo možnosti dodání dárků na poslední chvíli. S ohledem na vylepšené možnosti doručení zboží očekáváme, že spotřebitelé budou intenzivně nakupovat on-line až do poslední možné chvíle.

Asociace pro elektronickou komerci tradičně doporučuje, aby zákazníci se svými objednávkami nečekali na poslední chvíli. „E-shopy jsou na Vánoce dobře připravené, stejně tak dopravci. Přesto může nastat situace, kdy distribuci zbrzdí počasí nebo požadované zboží bude již vyprodáno. Proto by neměli nakupující nechávat zakoupení vánočních dárků na poslední moment,“ varoval Jan Vetyška. „Na druhou stranu internetové obchody v uplynulých letech významně zvýšili pro své zákazníky dostupnost osobních odběrů zboží. Opozdilci či váhající kupující tak budou moci tento způsob dodání využít prakticky až do Štědrého dne.“ APEK obecně doporučuje objednat vánoční balíčky nejpozději ve středu 18. prosince. Pro pohodlné dodání a jistotu i v případě komplikací je pak nejvhodnější nakoupit do pátku 13. prosince.

Podobné články

Zásilkovna už má v Česku 6 000 Z-BOXů. Ten jubilejní spustila ve Vsetíně

15. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Packeta)
Zásilkovna, logistická technologická firma ze skupiny Packeta, dosáhla významného milníku. V České republice provozuje už 6 000 výdejních boxů a má tak zdaleka nejširší a nejhustší síť v zemi. Jubilejní Z-BOX začal fungovat ve Vsetíně. Od instalace prvního boxu uplynulo pět let a tato metoda doručování se stala nejrozšířenějším způsobem vyzvedávání zásilek. Čtěte více

Reagovat na zákaznický e-mail trvá e-shopům v průměru přes 21 hodin

14. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zebra systems)
Podle zjištění společnosti GFI Software čekají zákazníci na odpověď na svůj e-mailový dotaz směřovaný na e-shop v průměru 21,5 hodiny. Kromě pomalé reakce na zákaznické dotazy navíc řeší většina dnešních e-shopů nedostatečnou kvalitu odpovědí a nesprávně nastavené priority, čímž přicházejí o nemalé peníze. Čtěte více

Jak umělá inteligence změní nakupování a celou e-commerce?

25. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: ASPEN.PR )
Ve světě online nakupování se rodí proměna, kterou lze přirovnat k posunu od psacích strojů k počítači. Umělá inteligence (AI) má potenciál změnit samotnou podstatu, jak lidé nakupují, jak značky soutěží a jak budou fungovat e-shopy budoucnosti. Čtěte více

Čeští a slovenští e-shopaři tápou v datech a cenotvorbě

24. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Seyfor)
Více než polovina e-shopařů v Česku a na Slovensku přiznává problémy při práci s daty nebo nastavením cenové strategie a 49 % velkých e-shopů se potýká s tvorbou pokročilých reportů. Průzkum společnosti Seyfor dále naznačuje, že ani zavedený ERP systém není zárukou efektivního rozhodování, pokud s ním e-shop neumí správně pracovat. Čtěte více