Black Friday odstartuje rekordní týdny, nejvíce Češi v e-shopech utratí v polovině prosince

25. 11. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Štědrý den se nezadržitelně blíží a s ním i nejvytíženější období pro internetové obchody. České e-shopy čekají rekordní dny a týdny, které by měly vyvrcholit v pondělky 9. a 16. prosince. On-line obchody dokáží připravit k osobnímu odběru zboží prakticky do poslední možné chvíle, objednávku balíčků s doručením domů či do práce by ale neměli zákazníci odkládat.

Nejen pro e-shopy je vánoční sezona klíčovou z pohledu celoročních prodejů. Internetové obchody ale oproti kamenným musí ve spolupráci s dopravci vždy dobře nachystat logistiku tak, aby balíčky dorazily pod stromeček včas. V současné době startuje vrchol roku v počtu zpracovaných objednávek. E-shopy odstartovaly toto rekordní období za pomocí promoakcí navázaných na Black Friday,“ uvedl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

Černý pátek, marketingový svátek spojený s výraznými slevami a výprodeji, dorazil do Evropy původně z USA. Navazuje na Den díkůvzdání a letos tak ve Státech připadá na 29. listopad. Nejen české e-shopy ale „Black Friday“ spustily již v současné době a lákají zákazníky na zajímavé nabídky.

Očekáváme, že v následujících čtyřech týdnech utratí Češi on-line přes 20 miliard korun. Nejvíce pak v týdnu od 9. prosince,“ dplnil Jan Vetyška. Podle odhadů APEK dosáhnou obraty nejvyšších hodnot za jeden den během dvou pondělků, a to konkrétně 9. a 16. prosince. „Letos připadá Štědrý den na úterý, což posunulo možnosti dodání dárků na poslední chvíli. S ohledem na vylepšené možnosti doručení zboží očekáváme, že spotřebitelé budou intenzivně nakupovat on-line až do poslední možné chvíle.

Asociace pro elektronickou komerci tradičně doporučuje, aby zákazníci se svými objednávkami nečekali na poslední chvíli. „E-shopy jsou na Vánoce dobře připravené, stejně tak dopravci. Přesto může nastat situace, kdy distribuci zbrzdí počasí nebo požadované zboží bude již vyprodáno. Proto by neměli nakupující nechávat zakoupení vánočních dárků na poslední moment,“ varoval Jan Vetyška. „Na druhou stranu internetové obchody v uplynulých letech významně zvýšili pro své zákazníky dostupnost osobních odběrů zboží. Opozdilci či váhající kupující tak budou moci tento způsob dodání využít prakticky až do Štědrého dne.“ APEK obecně doporučuje objednat vánoční balíčky nejpozději ve středu 18. prosince. Pro pohodlné dodání a jistotu i v případě komplikací je pak nejvhodnější nakoupit do pátku 13. prosince.

Podobné články

Český zákazník začíná být opět loajální, o to složitější ale je si jeho důvěru získat

2. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Česká e-commerce se po dvou letech červených čísel opět nadechuje. Zákazníci ovšem byli nuceni přizpůsobit zdivočelé inflaci své rozpočty a nákupní zvyklosti – a řadu nových návyků si uchovají i letos, i když očekávají reálný růst mezd. Čtěte více

Úspěšný prodejce potřebuje propojenou komunikační síť

19. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Konecta )
Digitální technologie transformovaly způsob, jakým zákazníci interagují s prodejci. Studie odhalují, že většina klientů dnes při nákupu využije hned několik online i offline komunikačních kanálů. To zvyšuje tlak na prodejce, kteří jsou nuceni poskytovat plynulé a konzistentní služby napříč všemi platformami. V ten moment přichází na scénu strategie omnichannel. Čtěte více

Česká e-commerce zakončila první kvartál roku se 4% růstem

18. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
První čtvrtletí roku 2024 přineslo pokračující vzestup v oblasti e-commerce. Podle dat společnosti Heureka Group se po úspěšném závěru předchozího roku podařilo udržet pozitivní trend a první kvartál roku skončil s celkovým růstem tržeb o 4 % ve srovnání s předchozím rokem. Mírně se také zvýšila průměrná hodnota objednávky na 1 512 Kč. Čtěte více

Češi se nebojí zkoušet nové e-shopy a svoji ekonomickou situaci vnímají lépe

17. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Loajalita zákazníků v on-line prostředí je každým rokem silnější a pro e-shopy důležitá. I tak mají nadále nové kvalitní internetové obchody slibnou šanci na trhu uspět. Jak totiž ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), čtyři z deseti internetových nakupujících jen v letošním prvním čtvrtletí vybrali pro svůj nákup z jejich pohledu dosud nevyzkoušený e-shop. Čtěte více