Black Friday odstartuje rekordní týdny, nejvíce Češi v e-shopech utratí v polovině prosince

25. 11. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Štědrý den se nezadržitelně blíží a s ním i nejvytíženější období pro internetové obchody. České e-shopy čekají rekordní dny a týdny, které by měly vyvrcholit v pondělky 9. a 16. prosince. On-line obchody dokáží připravit k osobnímu odběru zboží prakticky do poslední možné chvíle, objednávku balíčků s doručením domů či do práce by ale neměli zákazníci odkládat.

Nejen pro e-shopy je vánoční sezona klíčovou z pohledu celoročních prodejů. Internetové obchody ale oproti kamenným musí ve spolupráci s dopravci vždy dobře nachystat logistiku tak, aby balíčky dorazily pod stromeček včas. V současné době startuje vrchol roku v počtu zpracovaných objednávek. E-shopy odstartovaly toto rekordní období za pomocí promoakcí navázaných na Black Friday,“ uvedl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

Černý pátek, marketingový svátek spojený s výraznými slevami a výprodeji, dorazil do Evropy původně z USA. Navazuje na Den díkůvzdání a letos tak ve Státech připadá na 29. listopad. Nejen české e-shopy ale „Black Friday“ spustily již v současné době a lákají zákazníky na zajímavé nabídky.

Očekáváme, že v následujících čtyřech týdnech utratí Češi on-line přes 20 miliard korun. Nejvíce pak v týdnu od 9. prosince,“ dplnil Jan Vetyška. Podle odhadů APEK dosáhnou obraty nejvyšších hodnot za jeden den během dvou pondělků, a to konkrétně 9. a 16. prosince. „Letos připadá Štědrý den na úterý, což posunulo možnosti dodání dárků na poslední chvíli. S ohledem na vylepšené možnosti doručení zboží očekáváme, že spotřebitelé budou intenzivně nakupovat on-line až do poslední možné chvíle.

Asociace pro elektronickou komerci tradičně doporučuje, aby zákazníci se svými objednávkami nečekali na poslední chvíli. „E-shopy jsou na Vánoce dobře připravené, stejně tak dopravci. Přesto může nastat situace, kdy distribuci zbrzdí počasí nebo požadované zboží bude již vyprodáno. Proto by neměli nakupující nechávat zakoupení vánočních dárků na poslední moment,“ varoval Jan Vetyška. „Na druhou stranu internetové obchody v uplynulých letech významně zvýšili pro své zákazníky dostupnost osobních odběrů zboží. Opozdilci či váhající kupující tak budou moci tento způsob dodání využít prakticky až do Štědrého dne.“ APEK obecně doporučuje objednat vánoční balíčky nejpozději ve středu 18. prosince. Pro pohodlné dodání a jistotu i v případě komplikací je pak nejvhodnější nakoupit do pátku 13. prosince.

Podobné články

Mobilní aplikace mění pravidla hry - Češi přesouvají nákupy do telefonu

15. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Datart)
Zkušenosti s online nákupem elektroniky a IT techniky dnes deklaruje zhruba 66 % Čechů. Mění se však způsob, jakým lidé k online nákupům přistupují. Zatímco dříve dominoval počítač, dnes více než polovina objednávek probíhá přes mobilní telefony, často přímo v aplikacích konkrétních prodejců. Nadále si však důležitost drží i kamenné prodejny. Čtěte více

Heureka upravuje model služby „Ověřeno zákazníky“

13. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Skupina Heureka oznámila změny u své klíčové služby „Ověřeno zákazníky“, který vstoupí v platnost v září 2025 pro Česko a Slovensko. Zavedení nového, odstupňovaného modelu je strategickým rozhodnutím, jehož cílem je zajistit dlouhodobou udržitelnost této funkce. Čtěte více

České e-shopy využívají internetová tržiště ve velkém, tržby zde ale často nepřesáhnou ani 10 %

6. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Seyfor)
Více než polovina českých a slovenských e-shopů prodává své zboží přes některý marketplace, který působí na lokálním trhu. A další se na to chystají. Jenže zkušenosti těch, kteří tuto cestu už vyzkoušeli, jsou velmi rozpačité. Čtěte více

Česká e-commerce ve druhém čtvrtletí vzrostla o 8 %, nejsilnějším měsícem byl červen

30. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Po slabším dubnu zažila tuzemská e-commerce scéna v květnu oživení, které vyvrcholilo silným červnovým růstem. Ten byl poháněn především nákupy spojenými s příchodem letní sezóny a dovolených. Stabilní zůstává průměrná výše objednávky i vysoká míra spokojenosti zákazníků. Čtěte více