Alza.cz vylepšila podmínky vratek pro firemní zákazníky

2. 2. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Alza)
Alza.cz na začátku nového roku vylepšila své služby pro firemní zákazníky. E-shop se rozhodl srovnat podmínky pro vrácení zboží během 14denní lhůty. Díky tomu mohou i firmy a podnikatelé vrátit nepoužité zboží do 14 dní bez udání důvodu a bez poplatků, stejně jako mají ze zákona tuto možnost koncoví zákazníci.

„U B2B zákazníků evidujeme až dvojnásobně nižší procento odstoupení než u koncových zákazníků. Narovnáním podmínek chceme primárně vylepšit zákaznickou zkušenost a spokojenost firem i drobných živnostníků, což je součástí i naší celofiremní vize a mise. Zrušení poplatku za vrácení nepoužitého zboží ve 14denní lhůtě má odbourat možnou obavu nebo překážku v nákupu u firemních zákazníků. Pokud zjistí, že jim produkt nevyhovuje kvůli rozměrům nebo jiným specifikacím, mohou nyní bez jakýchkoliv sankcí od smlouvy odstoupit stejně jako běžní nakupující, což není na trhu vůbec běžné,“ uvedl Lukáš Glöckl, ředitel Alzy pro firmy.

Srovnání podmínek při vracení zboží však není jedinou změnou, kterou Alza v letošním roce pro segment B2B připravuje. E-shop dále plánuje například vylepšit oblast dopravy, rozšířit nabídku služeb i individuální B2B nabídky ve spolupráci s dodavateli nebo možnost propojit jednotlivé firemní nákupní systémy. V neposlední řadě chce inovovat produkt Alza NEO, jehož prostřednictvím si mohou zákazníci pronajímat vybrané druhy zboží.

Podobné články

DPD a GLS si v Česku vzájemně otevírají sítě svých výdejních boxů

22. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnosti DPD a GLS se domluvily na sdílení svých sítí zhruba 2 100 výdejních boxů. Zákazníkům obou společností tak přibyde mnohem více možností, kde si své balíčky mohou vyzvedávat 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Jde o první spolupráci tohoto typu na českém trhu – dosavadní doručování do partnerských sítí probíhá vždy jednostranně. Čtěte více

Zásilkovna už má v Česku 6 000 Z-BOXů. Ten jubilejní spustila ve Vsetíně

15. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Packeta)
Zásilkovna, logistická technologická firma ze skupiny Packeta, dosáhla významného milníku. V České republice provozuje už 6 000 výdejních boxů a má tak zdaleka nejširší a nejhustší síť v zemi. Jubilejní Z-BOX začal fungovat ve Vsetíně. Od instalace prvního boxu uplynulo pět let a tato metoda doručování se stala nejrozšířenějším způsobem vyzvedávání zásilek. Čtěte více

Reagovat na zákaznický e-mail trvá e-shopům v průměru přes 21 hodin

14. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zebra systems)
Podle zjištění společnosti GFI Software čekají zákazníci na odpověď na svůj e-mailový dotaz směřovaný na e-shop v průměru 21,5 hodiny. Kromě pomalé reakce na zákaznické dotazy navíc řeší většina dnešních e-shopů nedostatečnou kvalitu odpovědí a nesprávně nastavené priority, čímž přicházejí o nemalé peníze. Čtěte více

Jak umělá inteligence změní nakupování a celou e-commerce?

25. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: ASPEN.PR )
Ve světě online nakupování se rodí proměna, kterou lze přirovnat k posunu od psacích strojů k počítači. Umělá inteligence (AI) má potenciál změnit samotnou podstatu, jak lidé nakupují, jak značky soutěží a jak budou fungovat e-shopy budoucnosti. Čtěte více