Allegro přichází na Slovensko

20. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Allegro)
Po úspěšném spuštění tržiště allegro.cz přichází největší nákupní platforma evropského původu také na Slovensko. Nabízí přitom i zboží od tisíců českých obchodníků, kteří tak získávají přístup na nový trh s dosahem na téměř 5,5 milionu potenciálních zákazníků.

Z vlastního průzkumu platformy přitom vyplývá, že Allegro již nyní zná 42 % Slováků, přičemž každý osmý u něj během svých zahraničních nákupů již někdy nakoupil.

Spuštěním slovenské domény Allegro navazuje na úspěšné zavedení platformy allegro.cz v Česku a zároveň tak pokračuje v růstu napříč střední Evropou. Právě v Česku tržiště získalo za necelý rok působení více než 1,6 milionu aktivních nakupujících a stalo se druhou nejnavštěvovanější platformou v zemi. Stejně jako v České republice je i slovenský marketplace od počátku plně přizpůsoben lokálním zákazníkům a nabízí jim miliony nabídek napříč kategoriemi. Mezi produkty najdou spotřebitelé rovněž zboží od českých obchodníků, kterým se tak otevírá možnost prodávat své zboží mezinárodně a snadno si tak rozšířit zákaznickou základnu. Dobrou zprávou pro české obchodníky je i to, že Slováci jejich zboží mnohdy již znají – 77 % z nich totiž uvádí, že na českém e-shopu již někdy dříve nakoupilo.

Prodej napříč trhy prostřednictvím jediné platformy

Nová slovenská platforma funguje na principu „zalistuj jednou, prodávej všude“, který znamená, že obchodníci registrovaní na allegro.cz mohou spravovat své nabídky napříč doménami prostřednictvím jednoho již dříve využívaného panelu. Ten zahrnuje nejen pohodlné možnosti přeshraničního doručení prostřednictvím společnosti Zásilkovna a DPD, ale také lokální platební metody či přeshraniční program Smart!. Allegro navíc jejich nabídky překládá do lokálního jazyka a zároveň převádí jejich ceny do místní měny. Pro zákazníka je tak nákup od českého obchodníka stejně jednoduchý a pohodlný jako od slovenského prodejce. Obchodníci však mají možnosti spravovat své prodeje v Česku a na Slovensku také odděleně. Stačí, když si na allegro.sk zaregistrují samostatný účet a projdou zjednodušeným ověřovacím procesem.

Nedávný průzkum společnosti Allegro ukázal, že nakupování na marketplaces je pro Slováky poměrně běžnou praxí – po nákupech přímo na stránkách e-shopu či přes mobilní aplikaci jsou totiž online tržiště třetím nejčastěji využívaným prodejním kanálem. Allegro.sk si zároveň pro slovenské zákazníky připravilo uvítací dárek (přímo v aplikaci každý najde kupón v hodnotě deseti eur, který lze využít na objednávku v minimální výši 50 eur).

Po vstupu na český trh pro nás byla expanze na Slovensko dalším přirozeným krokem. Průzkumy nám totiž ukazují, že řada slovenských zákazníků již Allegro zná. Téměř 80 % z nich má zájem na allegro.sk nakoupit, přičemž pro bezmála polovinu jsou lákavé primárně výhodné ceny a více než třetina nejvíce oceňuje naši širokou nabídku. Spolu s pohodlným a bezpečným nákupem jsou to přesně ty aspekty, na kterých naši platformu dlouhodobě stavíme a které můžeme nyní i za pomoci českých obchodníků nabídnout slovenským zákazníkům,“ řekl Matthias Frechen, obchodní ředitel společnosti Allegro.

Akce pro nové obchodníky

Vstup Allegra na slovenský trh je tedy pro české e-shopy příležitostí, jak se na platformu snadno zapojit a využít tak nově nabízené možnosti zahraniční expanze. Noví obchodníci na allegro.sk mohou navíc benefitovat z Uvítacího programu, díky kterému neplatí prvních 180 dnů žádné poplatky z prodejů, vedení obchodního účtu mají zdarma a mohou využít Profesionální předplatné za 0 Kč. Zároveň byla na Slovensku spuštěna marketingová kampaň zaměřená nejen na platformu, ale také na nabídky samotných prodejců, kteří tak mohou jednoduše oslovit novou zákaznickou základnu.

Čeští prodejci mohou mít jistotu, že jim přeshraniční prodej maximálně usnadníme. Naše data ukazují, že jsou slovenští zákazníci platformě allegro.sk otevření, k čemuž přispívá i to, že 77 % z nich již někdy na online tržišti nakoupilo. Samozřejmě i slovenští zákazníci mají svá specifika, například stejně jako Češi rádi využívají nákup bez registrace. Naše tržiště proto vychází těmto požadavkům vstříc a umožňuje tak českým obchodníkům prodávat tak, aby splňovali očekávání slovenských spotřebitelů,“ dodal Frechen.

Allegro.sk jako další krok v evropské expanzi

Spuštění platformy allegro.sk je pro společnost dalším krokem v probíhající mezinárodní expanzi. Jejím cílem je stát se nákupní destinací číslo jedna v regionu a zároveň zprostředkovat svou širokou nabídku co možná nejširšímu počtu zákazníků. Ti jako největší výhody online nakupování vidí především výhodné ceny, úsporu času, možnost výběru zboží z pohodlí domova a také širokou nabídku produktů. Allegro vše zmíněné nabízí a zároveň poskytuje slovenským spotřebitelům přístup ke 100 milionům nabídek na jednom místě, což je desetkrát více produktů než v jakémkoli jiném internetovém obchodě na Slovensku. Uživatelé platformy allegro.sk přitom budou moci využívat řadu osvědčených a atraktivních řešení, která již úspěšně fungují na polském a českém trhu: kromě speciálních propagačních kampaní typu Allegro Days budou mít k dispozici také funkce, jako jsou Allegro Protect zajišťující bezpečnost nákupů, Záruka nejnižší ceny či bezplatné doručení a vrácení zboží Allegro Smart!.

Podobné články

Úspěšný prodejce potřebuje propojenou komunikační síť

19. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Konecta )
Digitální technologie transformovaly způsob, jakým zákazníci interagují s prodejci. Studie odhalují, že většina klientů dnes při nákupu využije hned několik online i offline komunikačních kanálů. To zvyšuje tlak na prodejce, kteří jsou nuceni poskytovat plynulé a konzistentní služby napříč všemi platformami. V ten moment přichází na scénu strategie omnichannel. Čtěte více

Česká e-commerce zakončila první kvartál roku se 4% růstem

18. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
První čtvrtletí roku 2024 přineslo pokračující vzestup v oblasti e-commerce. Podle dat společnosti Heureka Group se po úspěšném závěru předchozího roku podařilo udržet pozitivní trend a první kvartál roku skončil s celkovým růstem tržeb o 4 % ve srovnání s předchozím rokem. Mírně se také zvýšila průměrná hodnota objednávky na 1 512 Kč. Čtěte více

Češi se nebojí zkoušet nové e-shopy a svoji ekonomickou situaci vnímají lépe

17. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Loajalita zákazníků v on-line prostředí je každým rokem silnější a pro e-shopy důležitá. I tak mají nadále nové kvalitní internetové obchody slibnou šanci na trhu uspět. Jak totiž ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), čtyři z deseti internetových nakupujících jen v letošním prvním čtvrtletí vybrali pro svůj nákup z jejich pohledu dosud nevyzkoušený e-shop. Čtěte více

ShopRoku 2023 zná své vítěze

16. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Už popatnácté nákupní rádce Heureka.cz vyhlásil vítěze soutěže ShopRoku. Nejoblíbenější je největší český e-shop Alza.cz, speciální cenu Heureky získalo české hračkářství Hugo chodí bos, udržitelným e-shopem roku je Elis design. Výhercem kategorie Visa Special Award pro e-shopy zapojené do Heureka Marketplace je mall.cz. Ocenění za kvalitu získal knihobot.cz. Čtěte více