Affiliate marketing v ČR rostl čtyřikrát rychleji než ecommerce

31. 1. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: VIVnetworks.com)
Affiliate marketing (forma online reklamy založená na provizních platbách) v roce 2017 rostl v ČR a SR čtyřikrát rychleji než sektor ecommerce. Meziroční nárůst obratu affiliate reklamy v obou zemích přesáhl 68 %.

Zatímco podle údajů APEK (Asociace pro elektronickou komerci) činil vloni obrat českého ecommerce sektoru 115 miliard korun, o 17 % více než předchozí rok, obrat affiliate sítě VIVnetworks.com stoupl vloni o 68,4 %, tedy více než čtyřnásobně, z 1,17 miliardy korun v roce 2016 na 1,98 miliardy v roce 2017.

Největším a nejúspěšnějším českým a slovenským e-shopům přitom affiliate reklama generuje kolem 15 % obratu,“ uvedl Vladan Hejnic, CEO VIVnetworks.com. „Rostoucí význam affiliate v ČR a SR dokládá růst všech důležitých ukazatelů - počtu partnerů, inzerentů i objemu prostředků, které do propagace přes affiliate investují.

Největší podíl na celkovém obratu trhu affiliate marketingu v ČR a SR mají internetové obchodní domy (33 %, růst o 36 %), následuje segment Krása (24 %, růst o 40 %) a Móda (14 %, růst o 50 %). Nejvyšší meziroční nárůst měly vloni kategorie Domácnost a zahrada (227 %) a Zdraví a wellness (133 %).

Celkový obrat affiliate sítě VIVnetworks.com, zahrnující i další země regionu, stoupl v roce 2017 meziročně o 57 % na 2,35 miliardy korun. Uskutečněných objednávek v síti VIVnetworks.com bylo přes 1,4 milionu, tedy o 32 % než o rok dříve, přičemž průměrná hodnota objednávky stoupla z 1 385 Kč na 1 648 Kč. Nejnižší průměrné objednávky byly vloni zaznamenány mezi únorem a květnem (pod 1 600 Kč), naopak nejvyšší (nad 1 700 Kč) od září do prosince. Nejvíce se na internetu přes affiliate reklamu v roce 2017 prodávalo v prosinci (16 % celoročního obratu), listopadu (14,6 %), říjnu (8,4 %) a v lednu (8,2 %), naopak nejméně v únoru (5,9 %).

Podobné články

Zákazníci při nákupech spoléhají na uživatelské recenze. Pomůže jim nová aplikace

23. 12. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Cyrrus Advisory)
Reputace produktů, které si spotřebitel chystá zakoupit, se do značné míry odvíjí od online recenzí. Podle portálu Powerreviews.com se na recenze spoléhá až devadesát sedm procent zákazníků a osmdesát pět procent nakupujících nejdříve vyhledá negativní recenze, než potvrdí svou objednávku. S výběrem produktů nově pomáhá aplikace „Opinio – hodnocení produktů“. Čtěte více

Zrecenzované produkty se prodávají výrazně lépe

3. 9. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Lesensky)
Zákazník při výběru zboží mnohem více věří produktům, které jsou recenzované. Pokud navíc své zkušenosti se zbožím předává vlivná osoba, kterou zákazník zná a věří jí, pravděpodobnost nákupu markantně roste. Dobře jsou si toho vědomy i velké e-shopy, které do svých řad vábí ta největší jména na trhu a do obsahu pod svou značkou investují nemalé finanční prostředky. Čtěte více

Češi dávají e-mailům osm sekund

30. 8. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Acomware)
Téměř třetinu e-mailů zavřou Češi v prvních osmi sekundách. Delší dobu strávíme čtením zpráv v mobilním telefonu než na monitoru počítače, ovšem z hlediska konverzí stále vedou počítače. Nejpopulárnější jsou české e-mailové klienty například od Seznamu a s rostoucím využitím Gmailu a Apple zařízení budou častěji nasazovány interaktivní e-maily. Čtěte více

Péče o zákazníka? Těchto sedm rad je dobré mít na paměti

29. 8. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Nordic Telecom)
Ne nadarmo se říká „náš zákazník – náš pán“. Snad každá společnost na světě dělá vše pro to, aby si své zákazníky udržela. Věrnost zákazníků však není samozřejmostí. Je potřeba se o ně patřičně starat a snažit se maximálně vyhovět všem jejich požadavkům. Protože jen spokojený zákazník může být věrný. Čtěte více