Reagovat na zákaznický e-mail trvá e-shopům v průměru přes 21 hodin

14. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zebra systems)
Podle zjištění společnosti GFI Software čekají zákazníci na odpověď na svůj e-mailový dotaz směřovaný na e-shop v průměru 21,5 hodiny. Kromě pomalé reakce na zákaznické dotazy navíc řeší většina dnešních e-shopů nedostatečnou kvalitu odpovědí a nesprávně nastavené priority, čímž přicházejí o nemalé peníze.

Konkurence v segmentu e-shopů je dnes obrovská. Zákazníci očekávají snadnou orientaci na webu, kvalitu za rozumnou cenu, nekomplikovaný a rychlý nákup a vysoké nároky mají i na komunikaci s e-shopem. Podle některých údajů až 90 % zákazníků očekává okamžitou odpověď na dotaz přes chatovací aplikaci, na telefonu jsou ochotni čekat maximálně 28 sekund, a na e-mailový dotaz očekává až 88 % zákazníků odpověď do jedné hodiny. Pokud se tak nestane, odcházejí ke konkurenci.

Společnost GFI Software proto otestovala více než 130 e-shopů z celého světa (včetně ČR a Slovenska) – od malých a specializovaných až po velké a všeobecné e-shopy prostřednictvím e-mailových dotazů na produkty, jež se pohybovaly od nejlevnějších až po tisícidolarové. Jedním ze zajímavých zjištění je fakt, že rychlost ani kvalita e-mailových odpovědí příliš nesouvisí s velikostí e-shopu ani s cenou dotazovaných produktů.

GFI na identifikovala základě průzkumu tyto hlavní komunikační výzvy:

  • Dlouhé odpovědní časy – Průměrná čekací doba na odpověď dosáhla 21,5 hodiny, přičemž u kontaktovaných e-shopů se pohybovala od 6 minut do 22 dní.
  • Emaily putující po celé firmě – Na dotaz odpovídali různí lidé, často například i CEO společností (u menších e-shopů). Někdy e-mail koloval po celé firmě, než doputoval ke správnému člověku, což velmi prodlužovalo reakční dobu.
  • Nekonzistentní kvalita odpovědí – Řada odpovědí byla velmi povrchních a vůbec neřešila původní dotaz, některé odpovědi dokonce porušovaly zásady kybernetické bezpečnosti a ochrany dat.  
  • Žádná prioritizace podle hodnoty dotazovaného produktu – Často na dotaz k produktu zanedbatelné ceny odpovídal živý operátor, jehož cena práce přesahovala hodnotu produktu.
  • Nejednotný look & feel odpovědí od více lidí ze stejné firmy – Odpovědi byly často psány volnou formou, včetně nesprávné gramatiky, nepřesností, chybějícího brandingu apod.

„Aby v současné době byly e-shopy schopné růstu a zákazníci jim neutíkali ke konkurenci, musejí odpovídat na dotazy svých zákazníků,“ řekl Jozef Kačala, Vicepresident of Global Sales Engineering ve společnosti GFI Software. „Ale to nestačí: tyto odpovědi musejí přijít rychle bez ohledu na pracovní dobu, přesně odpovídat na konkrétní dotaz, a mít konzistentní a profesionální kvalitu. A protože pracovní síla je čím dál dražší a dostupnost pracovníků složitější, ukazuje se pro tyto účely ideální technologie postavené na umělé inteligenci (AI).“

Eloquens AI je nástroj pro automatizaci podnikové e-mailové komunikace, který eliminuje neefektivní činnosti v podnikové e-mailové komunikaci. S využitím pokročilé technologie umělé inteligence AI a s možnostmi lidské asistence mění Eloquens způsob, jakým organizace všech velikostí a zaměření mohou zvládat intenzivní e-mailovou komunikaci.  Řešení nabízí okamžité, konzistentní a správné odpovědi postavené na znalostní bázi – 24 hodin denně a ve více než 160 jazycích. Umožňuje automaticky vyřizovat rutinní dotazy a operátorům e-shopů se dovoluje soustředit na komplikovanější případy a produkty s vyšší hodnotou.

Profilová karta firmy

ZEBRA SYSTEMS, s.r.o.

ZEBRA SYSTEMS, s.r.o.

Společnost Zebra systems s.r.o. je s více než 20 lety na trhu předním distributorem s přidanou hodnotou v segmentu IT bezpečnosti a ochrany dat v České republice a na Slovensku. Vedle prodeje produktů poskytuje svým zákazníkům špičkové služby podpory a školení. Společnost je výhradním distributorem produktů značky Acronis a GFI Software a distributorem Cloudflare, N-able a Virtuozzo. O Acronis Acronis poskytuje řešení pro zálohování, ob novu po haváriích a bezpečné sdílení a synchronizaci dat.

Zobrazit detail firmy

Podobné články

Jak umělá inteligence změní nakupování a celou e-commerce?

25. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: ASPEN.PR )
Ve světě online nakupování se rodí proměna, kterou lze přirovnat k posunu od psacích strojů k počítači. Umělá inteligence (AI) má potenciál změnit samotnou podstatu, jak lidé nakupují, jak značky soutěží a jak budou fungovat e-shopy budoucnosti. Čtěte více

Čeští a slovenští e-shopaři tápou v datech a cenotvorbě

24. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Seyfor)
Více než polovina e-shopařů v Česku a na Slovensku přiznává problémy při práci s daty nebo nastavením cenové strategie a 49 % velkých e-shopů se potýká s tvorbou pokročilých reportů. Průzkum společnosti Seyfor dále naznačuje, že ani zavedený ERP systém není zárukou efektivního rozhodování, pokud s ním e-shop neumí správně pracovat. Čtěte více

České e-commerce se daří, průměrná měsíční útrata na zákazníka v e-shopech opět rostla

16. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak ukázal pravidelný měsíční výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK) mezi spotřebiteli, chuť Čechů nakupovat na internetu stále roste. Průměrná měsíční útrata jednoho on-line nakupujícího dosáhla téměř 5 000 korun, což je o necelých 300 více než v roce 2024. Nejvíce přitom utráceli spotřebitelé v kategorii 25 – 34 let. Čtěte více

Skip Pay se na Slovensku integroval do platebních bran GoPay a Comgate

15. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Skip Pay, fintech ČSOB, na Slovensku potvrzuje, že chytré financování má i za hranicemi Česka své místo. Vedle úspěšné integrace do platebních bran GoPay a Comgate rozšířil fintech své služby také do kamenných poboček cestovní agentury Invia a navázal spolupráci s novými e-shopy. Slovenští zákazníci si také oblíbili nákup na Třetinu. Čtěte více