Skip Pay jde na Slovensko, nabídne nákup na Třetinu

10. 3. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Skip Pay, fintech od ČSOB, rozšiřuje své služby na Slovensko. Zákazníkům přináší svůj nejoblíbenější produkt, který v loňském roce v Česku dosáhl růstu objemu plateb o 407 % – nákup na Třetinu. Služba umožňuje rozložit platbu až 4 000 eur do tří bezúročných splátek.

Vstup na slovenský trh je pro Skip Pay logickým krokem – česká a slovenská e-commerce jsou úzce propojené a mnoho obchodníků působí na obou trzích současně. Skip Pay jim nyní nabízí možnost oslovit zákazníky komfortnějšími platebními možnostmi, aby nemuseli konkurovat jen cenou.

Česká e-commerce se po několika hubených letech opět rozjíždí – podle dat Heureky dosáhla v loňském roce obratu 194 miliard, což je meziroční nárůst o 5 %. Zákazníkům se opět vrací kupní síla – z let utahování opasků jim ovšem zůstal návyk dvakrát obrátit každou korunu. Zároveň se konstantou v rovnici zákaznického uvažování stali i zahraniční, často mimoevropští obchodníci a tržiště, kteří sice nekonkurují kvalitou, ale cenou – a ta je pro českého i slovenského zákazníka stále důležitým faktorem. Obchodníci tak potřebují maximálně využít potenciál lokálního trhu a oslovit více zákazníků. Lokální trh ovšem nemusí nutně znamenat pouze ten český. Skip Pay, fintech od ČSOB, proto nyní přináší svůj nákup na Třetinu na Slovensko.

„Česká a slovenská e-commerce jsou v lecčems spojené nádoby – srovnatelná cenová hladina, podobně konzervativní přístup k financím a samozřejmě potřeba konkurovat nadnárodním gigantům. Řada našich partnerů je aktivní i na Slovensku a my jim proto chtěli dát příležitost nabídnout zákazníkům stejné služby a oslovit je i jinak než jen cenou,“ řekl Richard Kotrlík, CEO Skip Pay. „Z našich dat vyplývá, že zájem o Třetinu, respektive objem plateb, vzrostl loni v Česku o 407 % a proto jsme pro slovenský trh zvolili jako první naši službu právě rozloženou platbu. Ta je pro odloženou platbou dosud nepolíbené zákazníky i nejvíce pochopitelná – nákup na tři části bez navýšení, který jim umožní zvládnout nenadálý výdaj bez díry v rodinném rozpočtu nebo třeba koupit kvalitnější zboží, které bude lépe sloužit či déle vydrží, aniž by rozpouštěli své úspory.“

Postupné představování služeb Skip Pay bude pro slovenský trh klíčové – narozdíl od českého trhu je na Slovensku asi „jen“ okolo 13 900 e-shopů na přibližně 5,5 milionu obyvatel, tedy poměrně méně než v Česku. V menšině jsou zejména nadšenecké e-shopy – ty se do e-commerce vůbec nepouštějí. Mnohem větší oblibě se také těší tradiční platba v hotovosti.

„Mimo kamennou prodejnu je na Slovensku stále poměrně rozšíření dobírka – v kontrastu s tím ale roste obliba online platebních metod. Pro Slováky, stejně jako pro Čechy, je důležitá bezpečnost nákupu, rychlé doručení a možnost bezproblémového vrácení. A samozřejmě dají i na reference,“ uvedl Kotrlík.„Naše obchodní partnery prověřujeme, zákazníci k nim tak mohou získat o to větší důvěru.“

Uspět na slovenském trhu nemusí být složité ani pro český e-shop

Řada českých obchodníků chce maximálně využít potenciál podobnosti obou trhů a proniknout i na ten slovenský. Nemusí to pro ně být složité. A benefit v podobě platby zboží v hodnotě až 4 000 eur, kterou si zákazník rozloží do tří bezúročných splátek, není vyhrazen jen pro české obchodníky expandující na Slovensko.

„Očekáváme, že slovenský trh pořádně poznáme až praxí, a počítáme s tím, že naše portfolio služeb na Slovensku časem rozšíříme a upravíme na míru potřebám slovenského trhu – zatím to ale vypadá, že s nákupem na Třetinu jsme rozhodně na správné cestě,“ řekl Kotrlík.

Aktuálně mohou zákazníci využít Třetinu na e-shopech, jako je Invia, Travelking, Benlemi, Olivie nebo třeba DroneRepublic. Postupně bude Skip Pay Třetinu spouštět kromě jednotlivých e-shopů i na platebních branách. V průběhu března bude Třetina od Skip Pay k dispozici i na platebních branách GoPay a Comgate, čímž se rozšíří na tisíce potencionálních e-shopů

„Máme radost, že můžeme našim slovenským obchodníkům přinést platbu na Třetiny přes Skip Pay – metodu, která si v Česku získala velkou popularitu a nyní ji zavádíme i na Slovensku. Díky ní mohou e-shopy nabídnout zákazníkům možnost rozložit platbu na tři části bez navýšení, což podporuje větší ochotu nakupovat a zvyšuje jejich tržby. Tuto možnost nyní může využít přes 6 000 slovenských e-shopů, které s GoPay přijímají platby v eurech,“ poznamenal Petr Vaněk, CEO GoPay.

Doplněk je taktéž k dispozici na Shoptetu. Zájem projevují i další partneři, kteří vnímají potenciál Třetiny oslovit zákazníka, jenž nejde prvoplánově po ceně a vyžaduje kvalitu zboží i služeb. Samozřejmě ale chce dostat za své peníze maximum a využít je maximálně efektivně, což mu umožňuje právě nákup na Třetinu.

Podobné články

Češi jsou při nákupech impulsivnější, radost z utrácení se ale nevrací a trh deformují slevy

28. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Jak se vyvíjí běžný zákazník českých e-shopů? A co si z toho mají odnést obchodníci? Nová sonda Skip Pay ukazuje, že po letech přestáváme být při nakupování ve vleku ekonomické situace a vracíme se k impulsivnějším nákupům. Zároveň ale překvapivě klesá loajalita a také důvěra v obchodníky. A hlavně – radost z nakupování a utrácení se stále nevrací tam, kde byla před inflační vlnou. Čtěte více

Skip Pay zavádí možnost rozesplátkovat vyúčtování

22. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Skip Pay, fintech od ČSOB, rozšiřuje možnosti svých odložených plateb. Přibyla nabídka rozložit si vyúčtování na splátky po dobu 4–⁠⁠⁠⁠⁠⁠37 měsíců. Je určena především pro nečekané výdaje, které nejdou jednoduše pokrýt z běžného rozpočtu – například stěhování nebo nákladné opravy. Na rozdíl od klasických splátkových produktů na e-shopech zákazník získává větší volnost. Čtěte více

Letošní platební trendy – tlak na bezpečnost, loajalitu i pohodlí

1. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Český zákazník se za poslední dva roky změnil k nepoznání. A spolu s ním se vyvíjí i ekosystém plateb, které mu obchodníci nabízí a které vyžaduje. Placení totiž nepřestává mít klíčovou roli během celého nákupního procesu – stále jde o moment, který v zákazníkovi nechává zásadní emoce, promítající se do dalšího potenciálního nákupu. Čtěte více

Čechům se vrátila kupní síla, jsou ale mnohem více nedůvěřiví

11. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Jsme na tom o trochu lépe než na jaře. Vrací se nám chuť utrácet, zesiluje pocit, že se již nemusíme tolik uskromňovat. Roste loajalita, zároveň jsme ale vůči obchodníkům stále nedůvěřivější, kontrolujeme ceny a každou korunu otočíme hned několikrát, než ji utratíme. Řada nákupů se ruší nebo odkládá. Slevy se opět staly běžnou součástí nákupního cyklu. Co dalšího odhalil průzkum Skip Pay? Čtěte více