K meziročnímu růstu maloobchodních tržeb přispěl nejvíce internetový prodej

8. 8. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: ČSU)
Tržby v maloobchodě se v červnu dle ČSÚ reálně zvýšily meziročně o 4,4 % a meziměsíčně o 0,7 %. Internetovým a zásilkovým obchodům přitom tržby vzrostly o 22 %.

„Meziroční růst maloobchodních tržeb po očištění o cenové vlivy pokračoval sedmý měsíc v řadě. Zvýšily se tržby za prodej potravin, nepotravinářského zboží i pohonných hmot. Nejvíce rostly tržby internetovým a zásilkovým obchodům a prodejnám s kosmetickými a toaletními výrobky,“ uvedla Jana Gotvaldová, vedoucí oddělení statistiky obchodu, dopravy a služeb ČSÚ.

Tržby ve specializovaných prodejnách s kosmetickými a toaletními výrobky meziročně vzrostly o 18,9 %, s farmaceutickým a zdravotnickým zbožím o 6,4 %, s počítačovým a komunikačním zařízením o 1,1 % a s oděvy a obuví o 0,2 %. Naopak tržby klesly v prodejnách s výrobky pro domácnost o 2,9 % a s výrobky pro kulturu, sport a rekreaci o 0,5 %. V nespecializovaných prodejnách s převahou potravin se tržby zvýšily o 2,9 % a ve specializovaných prodejnách potravin se snížily o 1,4 %. Tržby v nespecializovaných prodejnách s převahou nepotravinářského zboží se zvýšily o 14,9 %. Internetovým a zásilkovým obchodům tržby vzrostly o 22 %.

Další detaily získáte zde.

Štítky: 

Podobné články

Reagovat na zákaznický e-mail trvá e-shopům v průměru přes 21 hodin

14. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zebra systems)
Podle zjištění společnosti GFI Software čekají zákazníci na odpověď na svůj e-mailový dotaz směřovaný na e-shop v průměru 21,5 hodiny. Kromě pomalé reakce na zákaznické dotazy navíc řeší většina dnešních e-shopů nedostatečnou kvalitu odpovědí a nesprávně nastavené priority, čímž přicházejí o nemalé peníze. Čtěte více

Jak umělá inteligence změní nakupování a celou e-commerce?

25. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: ASPEN.PR )
Ve světě online nakupování se rodí proměna, kterou lze přirovnat k posunu od psacích strojů k počítači. Umělá inteligence (AI) má potenciál změnit samotnou podstatu, jak lidé nakupují, jak značky soutěží a jak budou fungovat e-shopy budoucnosti. Čtěte více

Čeští a slovenští e-shopaři tápou v datech a cenotvorbě

24. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Seyfor)
Více než polovina e-shopařů v Česku a na Slovensku přiznává problémy při práci s daty nebo nastavením cenové strategie a 49 % velkých e-shopů se potýká s tvorbou pokročilých reportů. Průzkum společnosti Seyfor dále naznačuje, že ani zavedený ERP systém není zárukou efektivního rozhodování, pokud s ním e-shop neumí správně pracovat. Čtěte více

České e-commerce se daří, průměrná měsíční útrata na zákazníka v e-shopech opět rostla

16. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak ukázal pravidelný měsíční výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK) mezi spotřebiteli, chuť Čechů nakupovat na internetu stále roste. Průměrná měsíční útrata jednoho on-line nakupujícího dosáhla téměř 5 000 korun, což je o necelých 300 více než v roce 2024. Nejvíce přitom utráceli spotřebitelé v kategorii 25 – 34 let. Čtěte více