Návštěvnost e-shopů na Black Friday překonala rekord, online prodeje velkých kamenných hráčů však klesly

30. 11. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: vshosting~)
Česko má za sebou Black Friday. Během uplynulého týdne Češi v počtu kliků v online obchodech opět překonali rekord. Jejich průměrný počet za vteřinu od pondělí 22. 11. do neděle 28. 11. dosáhl čísla 417. E-shopy velkých kamenných hráčů, které celý loňský rok v prodejích meziročně rostly, si však oproti loňskému Black Friday pohoršily asi o 30 %.

Asi všichni obchodníci byli zvědaví, jak letos oblíbený svátek slev dopadne. Najdou lidé peníze na utrácení? Bude dostatek zboží? Nezavřou opět kamenné prodejny a nebude se celá republika bát přetížených logistických služeb? Nikoliv. Black Friday proběhl bez větších omezení a sféra e-commerce si zapisuje, i když v porovnání s předchozími lety mírnější, úspěch.

Jak Češi letos přes celý slevový týden klikali?

Průměrná hodnota kliků za vteřinu (návštěvnost) dosáhla hodnoty 417, což představuje oproti loňským 365 nárůst o 14,2 %. Z hlediska náporu na české servery šlo o rekord. „Toto zjištění neznamená, že čísla rostla všem e-shopům, jsou mezi nimi velké rozdíly. Některým návštěvnost oproti loňskému extrémnímu nárůstu klesla, jiné vystřelily na více než dvojnásobek,” uvedl David Lintimer, obchodní ředitel společnosti vshosting~, a doplnil: „Poukazuje to na fakt, že za poslední rok, kdy došlo k masivnímu přesunu do online prostředí, dochází k tříbení a konsolidaci trhu. Šikovným e-shopům se disproporčně daří, postupně vytlačují ty méně úspěšné. Řada elektronických obchodů se také během roku 2021 spojila.”

Black Friday letos u většiny e-shopů velkých kamenných hráčů nebyl tak silný

Tržby elektronických obchodů velkých kamenných hráčů za rok 2020 vzrostly meziročně na dvojnásobek. Z pohledu akce Black Friday si ale letos v porovnání s loňským svátkem slev pohoršily asi o 30 %. Důvodů, proč tomu tak letos je, může být mnoho. Mezi již dobře známé patří vysoká míra inflace a s tím související spoření u Čechů. Lidé letos nakupují relativně více v kamenných prodejnách. Vloni touto dobou totiž kvůli uzavření většiny z nich jednoduše nemohli. Obchodníci však zoufat rozhodně nemusí. „Při pohledu na celkové dosavadní tržby za rok 2021je zřejmé, že e-shopy velkých kamenných hráčů si meziročně opět polepší,” řekl Matěj Kapošváry, provozní ředitel společnosti Shopsys, a vysvětlil: „Pro zmíněný segment vyplývá, že v porovnání s loňským rokem důležitost Black Friday poklesla. Vysvětlení může být několik, tím nejčastějším však je právě skutečnost, že se lidé částečně vrátili k nákupům v kamenných obchodech.“

Statistiky vyplývají z analýzy poskytovatele hostingových služeb vshosting~, který provozuje více než 60 % českých a slovenských e-shopů, a firmy Shopsys zabývající se tvorbou e-shopů pro největší hráče na trhu v ČR.

Podobné články

Reagovat na zákaznický e-mail trvá e-shopům v průměru přes 21 hodin

14. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zebra systems)
Podle zjištění společnosti GFI Software čekají zákazníci na odpověď na svůj e-mailový dotaz směřovaný na e-shop v průměru 21,5 hodiny. Kromě pomalé reakce na zákaznické dotazy navíc řeší většina dnešních e-shopů nedostatečnou kvalitu odpovědí a nesprávně nastavené priority, čímž přicházejí o nemalé peníze. Čtěte více

Jak umělá inteligence změní nakupování a celou e-commerce?

25. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: ASPEN.PR )
Ve světě online nakupování se rodí proměna, kterou lze přirovnat k posunu od psacích strojů k počítači. Umělá inteligence (AI) má potenciál změnit samotnou podstatu, jak lidé nakupují, jak značky soutěží a jak budou fungovat e-shopy budoucnosti. Čtěte více

Čeští a slovenští e-shopaři tápou v datech a cenotvorbě

24. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Seyfor)
Více než polovina e-shopařů v Česku a na Slovensku přiznává problémy při práci s daty nebo nastavením cenové strategie a 49 % velkých e-shopů se potýká s tvorbou pokročilých reportů. Průzkum společnosti Seyfor dále naznačuje, že ani zavedený ERP systém není zárukou efektivního rozhodování, pokud s ním e-shop neumí správně pracovat. Čtěte více

České e-commerce se daří, průměrná měsíční útrata na zákazníka v e-shopech opět rostla

16. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak ukázal pravidelný měsíční výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK) mezi spotřebiteli, chuť Čechů nakupovat na internetu stále roste. Průměrná měsíční útrata jednoho on-line nakupujícího dosáhla téměř 5 000 korun, což je o necelých 300 více než v roce 2024. Nejvíce přitom utráceli spotřebitelé v kategorii 25 – 34 let. Čtěte více