Alza dosáhla za rok 2020 obratu 37 miliard korun

18. 2. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Alza.cz)
Díky 28% meziročnímu nárůstu tržeb Alza vloni zaznamenala nejrychlejší růst za posledních 10 let. Za rok 2020 e-shop zpracoval 15,8 milionů objednávek a počet unikátních zákazníků vzrostl na téměř pět milionů.

„O tom, že nám zákazníci v náročných časech věřili, svědčí růst ve všech zemích, kde působíme. V ČR jsme rostli o 23 %, na Slovensku to bylo 36 % a v Maďarsku 27 %. Obrovský úspěch jsme zaznamenali v Rakousku a Německu, kde jsme vyrostli o 250, resp. 236 %,“ uvedl Tomáš Havryluk, místopředseda představenstva Alza.cz.

Kromě expanze investovala Alza do rozvoje svých služeb a nabízeného portfolia. „Zaměřili jsme se na naše privátní značky např. sportovní vybavení Campgo či Stormred, ořechy Bery Jones nebo příslušenství k mobilním telefonům AlzaGuard a produkty AlzaPower či ekologickou drogerii AlzaEco,“ okomentoval rostoucí šíři sortimentu Petr Bena, místopředseda představenstva Alza.cz a dodal: „Také obrat programu Alza Dropshipment meziročně vzrostl o 220 %, i díky zapojení nových velkých partnerů jako například prodejce módy Zoot nebo Alkohol.cz. Zároveň jsme spustili program Alza Partner pro prodej dárkových poukazů třetích stran či program Sdílej a ušetři pro skupinové nakupování.“

Zásadním se během pandemie ukázalo rozhodnutí intenzivně budovat síť samoobslužných výdejních AlzaBoxů, které umožňují jedno z nejbezpečnějších vyzvednutí objednávek. E-shop během roku jejich počet více než ztrojnásobil na 700. „Rychlost a současně bezpečnost doručení se stala jednou z hlavních potřeb zákazníků. Proto jsme rozšířili služby AlzaExpresu na 11 měst v Česku, západní Slovensko a Budapešť a spolupráci s Liftagem do 20 měst. S ním jsme vloni rozvezli přes 100 tisíc objednávek,“ zdůraznil Tomáš Havryluk.

V roce 2020 pokořilo 15 specializovaných segmentů miliardovou hranici. „Mezi nové miliardové speciálky se zařadily beauty a drogerie, hobby a zahrada, hračky, nositelná elektronika, služby, sport a tiskárny a spotřební materiál. Alza se tak stala opravdovým širokosortimentním prodejcem zboží a služeb,“ uvedl Jan Sadílek, ředitel marketingu v Alza.cz. Mobilní telefony přesáhly obrat čtyř miliard, těsně pod touto metou skončily notebooky, domácí elektro a příslušenství pro IT a mobilní telefony. „Rekordním dnem pro nás byl 14. prosinec s tržbami 292,5 milionu korun a 119 715 objednávkami. To představuje v průměru 1,39 objednávky za sekundu,“ doplnil Sadílek.

Změny v chování zákazníků se projevily v preferenci bezhotovostních platebních metod. Téměř 70 % všech plateb bylo provedeno platební kartou. Na úkor dříve velmi oblíbené platby dobírkou nebo v hotovosti při převzetí zboží se zvýšil podíl online plateb kartou na 46 %. U dodavatelů zase díky možnosti rychleji financovat jejich pohledávky vzrostlo meziročně využití služby Alza Invoice Financing o více než 440 %.

Podobné články

Z-BOXy od Zásilkovny jsou nově v obchodech Žabka, dostupné i o svátcích

26. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Packeta)
Nakoupit si pečivo a rovnou vyzvednout balíček? Ano. Zásilkovna a Žabka propojují své služby a přinášejí zákazníkům pohodlí 21. století – výdejní Z-BOX uvnitř prodejny. A to i ve svátky nebo pozdě večer. Čtěte více

Češi chtějí QR kódy. Více než polovina je vyhledává i při nakupování na internetu

5. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayU)
Online nakupování je pro Čechy samozřejmostí a stále častěji od něj očekávají maximálně pohodlný, rychlý a transparentní způsob platby. Výsledky aktuálního průzkumu agentury Perfect Crowd pro společnost PayU* ukazují, že platby pomocí QR kódu patří mezi metody, o které mají zákazníci skutečný zájem. Celkem 63 % z nich uvedlo, že by je využívalo častěji, pokud by k tomu měli příležitost. Čtěte více

DPD díky portálu myDPD for business zjednoduší proces doručování pro firemní zákazníky

20. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD spouští pro registrované firemní zákazníky nový flexibilní portál s transparentním a jednoduchým přístupem k procesu doručování balíků. Na jednom místě tak odesílatelé naleznou seznam všech sledovaných zásilek a mohou si kdykoliv ověřit, zda a kdy byly doručeny příjemci. Čtěte více

Čtyři důvody, proč by e-shopy měly implementovat e-mailová schémata

16. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
V době, kdy Google, Yahoo, Microsoft nebo iCloud zpřísňují pravidla doručování, hledají marketéři e-shopů způsoby, jak zajistit, že jejich sdělení skutečně dorazí do schránky příjemce. Jedním z nejefektivnějších, ale často přehlížených řešení, jsou e-mailová schémata. Čtěte více