Říjnová e-commerce rostla o 31 %

18. 11. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Byť se kamenné obchody zavřely až koncem měsíce, měla vládní opatření ve spojení se začátkem vánoční sezóny na růst e-commerce velký vliv. Nákupní rádce Heureka.cz srovnal meziroční růst top kategorií na internetu během první a druhé koronavirové krize.

„Zajímavým z pohledu růstu jsou během druhé vlny pandemie koronaviru třeba webkamery, které rostou meziročně o tisíce procent – zhruba trojnásobně oproti březnovým číslům,“ řekl Tomáš Braverman, ředitel nákupního rádce Heureka.cz.

Letos roste e-commerce už od samého začátku roku,kovidové vlny (a s tím spojená vládní opatření) nastartovaly opravdový boom. „Březnová a dubnová čísla byla meziročně na růstu 39 respektive 35 %,“ řekl Tomáš Braverman z Heureky a doplnil: „V říjnu jsme sledovali meziroční nárůst o 31 %. A to je potřeba zdůraznit, že se offline svět zavřel až kolem dvacátého října. E-commerce letos čeká z pohledu čísel neuvěřitelné období.“ Některé e-shopy zažívaly „první Vánoce“ už během jara, a teď se maximálně soustředí na ty ‚pravé‘. Ve spojení s vánoční sezónou budou rozhodně další měsíce atakovat rekordy, celý rok by mohl oproti loňsku vyrůst meziročně až o 33 %.

Šicí stroje má z jara každý, webkamery se dají sehnat až teď

Rozdíl oproti první vlně lze pozorovat například v elektronice, třeba u šicích strojů. „Je vidět, že ten, kdo chtěl a uměl šít, si šicí stroj pořídil už v březnu. Oproti březnovému meziročnímu skoku o 666 % vyskočil jejich prodej v říjnu ‚jen‘ o 45 %,“ poznamenal Braverman. Opačný trend je vidět zase u webkamer. Ty vyrostly v říjnu o tisíce procent oproti necelé tisícovce na jaře, tedy v březnu. „V březnu došlo totiž k poměrně rychlému vyprodání skladových zásob webkamer. Navíc, teď v říjnu nastal i kompletní přechod na distanční výuku, který poptávku po webkamerách oproti jaru posílil,“ vysvětlil Braverman. „Dalším zajímavým příkladem je třeba alkohol. V březnu válcoval tuto kategorii líh, ze kterého se vyráběla ‚domácí‘ dezinfekce. Během druhé vlny to vypadá, že lidé spíš než na výrobu dezinfekce pořizuji alkohol pro vlastní potěšení. Nejprodávanějším říjnovým druhem je rum Don Papa,“ uzavřel Braverman.

Přehled růstu dalších kategorií a srovnání březnových a říjnových čísel včetně zajímavých nejprodávanějších produktů najdete zde.

Podobné články

Reagovat na zákaznický e-mail trvá e-shopům v průměru přes 21 hodin

14. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zebra systems)
Podle zjištění společnosti GFI Software čekají zákazníci na odpověď na svůj e-mailový dotaz směřovaný na e-shop v průměru 21,5 hodiny. Kromě pomalé reakce na zákaznické dotazy navíc řeší většina dnešních e-shopů nedostatečnou kvalitu odpovědí a nesprávně nastavené priority, čímž přicházejí o nemalé peníze. Čtěte více

Jak umělá inteligence změní nakupování a celou e-commerce?

25. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: ASPEN.PR )
Ve světě online nakupování se rodí proměna, kterou lze přirovnat k posunu od psacích strojů k počítači. Umělá inteligence (AI) má potenciál změnit samotnou podstatu, jak lidé nakupují, jak značky soutěží a jak budou fungovat e-shopy budoucnosti. Čtěte více

Čeští a slovenští e-shopaři tápou v datech a cenotvorbě

24. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Seyfor)
Více než polovina e-shopařů v Česku a na Slovensku přiznává problémy při práci s daty nebo nastavením cenové strategie a 49 % velkých e-shopů se potýká s tvorbou pokročilých reportů. Průzkum společnosti Seyfor dále naznačuje, že ani zavedený ERP systém není zárukou efektivního rozhodování, pokud s ním e-shop neumí správně pracovat. Čtěte více

České e-commerce se daří, průměrná měsíční útrata na zákazníka v e-shopech opět rostla

16. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak ukázal pravidelný měsíční výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK) mezi spotřebiteli, chuť Čechů nakupovat na internetu stále roste. Průměrná měsíční útrata jednoho on-line nakupujícího dosáhla téměř 5 000 korun, což je o necelých 300 více než v roce 2024. Nejvíce přitom utráceli spotřebitelé v kategorii 25 – 34 let. Čtěte více