ShopRoku 2019: Lidl-shop, Spokojenýpes.cz a další

13. 3. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Heureka.cz už pojedenácté vyhlásila výsledky soutěže ShopRoku. Nejkvalitnějším e-shopem na českém trhu (Absolutní vítěz Ceny kvality) se stal e-shop Spokojenýpes.cz, který po třech letech vystřídal na první příčce tuzemského giganta s parfémy e-shop Notino.cz. V Ceně popularity udělili letos zákazníci 180 000 hlasů, „zlatý hattrick“ získal e-shop ONLINESHOP.cz. Jak si vedly další obchody?

„Češi vloni udělili 4,5 miliónu recenzí a hodnocení e-shopů, a na jejich základě je vítězný e-shop v této kategorii vybírán,“ vysvětlil Tomáš Braverman, ředitel nákupního rádce Heureka.cz, a doplnil: „Jsme rádi, že můžeme cenu pro absolutního vítěze Ceny kvality předat e-shopu Spokojenýpes.cz. „Mezi špičku českých e-shopů se po dvou letech od spuštění probojoval také e-shop obchodního řetězce Lidl – lidl-shop.cz, který získal Cenu kvality v segmentu Obchodní domy. „Zákazníci v recenzích Lidlu nejčastěji chválí především rychlost doručení, cenu zboží a také kvalitu nabízeného zboží. V neposlední řadě jsou spokojeni s jeho reklamačním procesem,“ poodkryl tajemství úspěchu Lidlu Tomáš Braverman. Mezi dalšími letošními vítězi Ceny kvality je například e-shop 4camping.cz, Kosmas.cz nebo 4kids.cz.

Cena kvality 2019
Absolutní vítězSpokojenyPes.cz
Název sekceVítěz
ElektroONLINESHOP.cz
Výpočetní a telekomunikační technikaT.S.BOHEMIA a.s.
Móda a doplňkyAltisport
Krása a zdravíNotino
Dětské zboží4kids
Auto-motoAUTO HOTAREK
Sport a fitness4camping
Dům a zahradaSvet-svítidel.cz
Bydlení a designMatejovský povlecení
HobbySpokojenyPes.cz
Zábava a volný časKosmas.cz
Erotické zbožíe-kondomy.cz
Obchodní domyLidl-shop.cz

V Ceně popularity mohou hlasovat všichni internetoví uživatelé

Celkové prvenství v Ceně popularity obhájil loňský vítěz, e-shop Onlineshop.cz. „V ceně popularity mohli hlasovat všichni internetoví uživatelé. Celkem udělili téměř 180 000 hlasů, ze kterých vzešel potřetí za sebou e-shop Onlineshop.cz,“ doplnil Braverman. Zajímavostí je, že v kategorii Obchodní domy se stal jedničkou největší český e-shop Alza.cz.

Cena popularity 2019
Absolutní vítězONLINESHOP.cz
ElektroONLINESHOP.cz
Výpočetní a telekomunikační technikaCZC.cz
Móda a doplňkyastratex.cz
Krása a zdravíNotino
Dětské zboží4kids
Auto-motoMotoZem
Sport a fitnessFITNESS4U.cz
Dům a zahradaSIGMAshop.cz
Bydlení a designdecoDoma
HobbyMojeGalanterka.cz
Zábava a volný časKnihy Dobrovský
Erotické zbožíRuzovySlon.cz
Obchodní domyAlza.cz

Cena Heureky pro Ovečkárna.cz

Do boje o Cenu Heureky se můžou každoročně hlásit e-shopy, které mají za svým vznikem nebo podnikáním zajímavý příběh, osobitý nápad nebo mají sociální přesah. O vítězi rozhoduje vždy devítičlenná porota složená z předních osobností e-commerce včetně loňského vítěze této kategorie. „Každý rok je ze stovek přihlášených e-shopů se skvělým příběhem velmi težké vybrat ty nejlepší". Letos nakonec putuje ocenění pro e-shop, který podporuje české firmy a tradice, Ovečkárna.cz,“ řekl Braverman. Jak sami zástupci e-shopu přiznávali hned při registraci do soutěže, pro vítězství v této kategorii udělali tento rok maximum: „Po loňském třetím místě jsme v letošním roce udělali redesign, upravili jsme systém, otevřeli nový a lepší sklad, vylepšili sortiment. A to vše při maximálním komfortu zákazníka, který je u nás na prvním místě.“

Cena Heureky 2019
Ovečkárna
Econea
MasoHere

Kompletní výsledky letošního ročníku jsou dostupné na webu soutěže ShopRoku.cz

Podobné články

Mobilní aplikace mění pravidla hry - Češi přesouvají nákupy do telefonu

15. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Datart)
Zkušenosti s online nákupem elektroniky a IT techniky dnes deklaruje zhruba 66 % Čechů. Mění se však způsob, jakým lidé k online nákupům přistupují. Zatímco dříve dominoval počítač, dnes více než polovina objednávek probíhá přes mobilní telefony, často přímo v aplikacích konkrétních prodejců. Nadále si však důležitost drží i kamenné prodejny. Čtěte více

Heureka upravuje model služby „Ověřeno zákazníky“

13. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Skupina Heureka oznámila změny u své klíčové služby „Ověřeno zákazníky“, který vstoupí v platnost v září 2025 pro Česko a Slovensko. Zavedení nového, odstupňovaného modelu je strategickým rozhodnutím, jehož cílem je zajistit dlouhodobou udržitelnost této funkce. Čtěte více

České e-shopy využívají internetová tržiště ve velkém, tržby zde ale často nepřesáhnou ani 10 %

6. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Seyfor)
Více než polovina českých a slovenských e-shopů prodává své zboží přes některý marketplace, který působí na lokálním trhu. A další se na to chystají. Jenže zkušenosti těch, kteří tuto cestu už vyzkoušeli, jsou velmi rozpačité. Čtěte více

Česká e-commerce ve druhém čtvrtletí vzrostla o 8 %, nejsilnějším měsícem byl červen

30. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Po slabším dubnu zažila tuzemská e-commerce scéna v květnu oživení, které vyvrcholilo silným červnovým růstem. Ten byl poháněn především nákupy spojenými s příchodem letní sezóny a dovolených. Stabilní zůstává průměrná výše objednávky i vysoká míra spokojenosti zákazníků. Čtěte více