Český trh e-sportů dosáhne v roce 2019 na 4,5 milionu USD

16. 3. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayPal)
Podle nejnovějšího průzkumu společností PayPal a SuperData dosáhnou příjmy z elektronických sportů v Europě v roce 2018 hodnoty 325 milionů dolarů. V roce 2019 se v ČR očekává růst publika elektronických sportů o 51 %, což je mnohem více než evropský průměr (21 %).

První příčku v průzkumu obsadilo Rusko s příjmy za rok 2017 ve výši 38 milionů USD. V celé Evropě dosáhly v roce 2017 příjmy z elektronických sportů částky 253 milionů USD. Lídrem ve střední a východní Evropě je Polsko s příjmy ve výši 10 milionů USD. Česká republika zastává pozici druhého největšího regionálního trhu před Bulharskem, Maďarskem a Rumunskem.  Zajímavé je, že Česká republika předčila i několik západoevropských zemí, konkrétně Belgii, Irsko a Portugalsko.

Podle prognóz expertů zaznamená v roce 2018 trh v České republice 23% růst. Tato hodnota je pod evropským průměrem 29 %, ale převyšuje ostatní trhy ve střední a východní Evropě a také hodnoty ve Francii (19 %), Itálii (15 %) nebo Dánsku (18 %). Očekává se, že celkové příjmy z elektronických sportů v Evropě dosáhnou v roce 2018 objemu 325 milionů dolarů.

Do elektronických sportů se v Evropě zapojuje 27 milionů lidí, z toho 389 tisíc v České republice. Podle předpovědí analytiků budou počty diváků nadále stoupat a očekává se průměrný růst 13 %.

Elektronické sporty a související oblasti jsou často vnímány jako doména mladších lidí, a proto není překvapením, že více než polovina českých diváků elektronických sportů (54 %) se řadí do věkové skupiny 18 až 34 let. Věkové skupiny do 18 let a nad 55 let mají podle výsledků průzkumu jen okrajové zastoupení.

E-sportům v ČR stále dominují muži

Do příštího roku bude v České republice sledovat elektronické sporty téměř 600 000 jedinečných diváků, což je o něco více než v Maďarsku a představuje přibližně polovinu počtu diváků v Polsku, ale blíží se hodnotám v Dánsku a Finsku.

Elektronické sporty a hraní her jsou obecně považovány za mužskou záležitost, ale s růstem trhu se zvyšuje i vyváženost pohlaví. Polský trh elektronických sportů byl v roce 2017 nejvíce orientovaný na ženy z celé Evropy – elektronickým sportům se zde věnovalo 24 % žen a dívek. Ženy v České republice mají 18% zastoupení, což odpovídá celoevropskému průměru. Největší rozdíly mezi pohlavími byly zaznamenány v Bulharsku, Španělsku a Itálii. V těchto zemích se elektronickým sportům aktivně věnuje 11 až 13 % žen. O něco více žen je i v komunitě elektronických sportů ve Spojených arabských emirátech: 14 %.

„Stále více lidí si začíná uvědomovat, o co v elektronických sportech jde, a sledují zápolení v těchto sportech, a proto trh i nadále expanduje,“ řekl Matt Komorowski, generální ředitel společnosti PayPal pro severní a střední Evropu.„Jsem si jistý, že místní trh elektronických sportů bude dál růst. Společnost PayPal s radostí pomáhá online hráčům v získávání nejnovějších skinů a dalších položek s použitím nejbezpečnější platební platformy, která umožňuje provádět rychlé a jednoduché transakce se subjekty z více než 200 zemí světa a umožnuje také hráčům získat od společnosti PayPal pomoc, pokud se vyskytne nějaký problém.”

Štítky: 

Podobné články

Acer: notebooky Predator Helios Neo 14 a Nitro 16

21. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Acer)
Společnost Acer rozšířila svou nabídku herních notebooků o dva modely Predator Helios Neo 14 a Nitro 16. Oba nabídnou nové procesory Intel Core Ultra s podporou umělé inteligence, kvalitními displeji, výkonnými grafickými kartami, spolehlivým chlazením a řadou dalších vlastností atraktivních pro hráče i tvůrce obsahu. Čtěte více

Logitech G: kompaktní klávesnice G PRO X TKL

14. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Logitech)
kompaktní profesionální herní klávesnice Logitech G PRO X 60 LIGHTSPEED Gaming Keyboardvyhovuje stále náročnějším požadavkům profesionálních hráčů. Kromě úspory místa zaujme např. spínači GX Optical s taktilním nebo lineárním průběhem stisknutí, funkcí KEYCONTROL pro přizpůsobení funkcí jednotlivých tlačítek, RGB podsvícením, širokou konektivitou a dalšími praktickými vlastnostmi. Čtěte více

XPG uvedla na trh zdroje CORE REACTOR II VE a ventilátory VENTO PWM

9. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: XPG)
Herní značka XPG uvedla na trh několik produktů pro náročné hráče s omezeným rozpočtem. S cílem vyjít vstříc stavitelům počítačů všech úrovní představila značka XPG novou řadu základních napájecích zdrojů s účinností na úrovni Gold a ventilátorů ARGB PWM. Čtěte více

ViewSonic představil svůj první herní OLED monitor

5. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: ViewSonic)
Společnost ViewSonic představila 27" herní OLED monitor XG272-2K-OLED. Použitý panel poskytuje výjimečně živé barvy a ostré kontrasty. Ostrý obraz a mimořádně rychlou odezvu pak zaručuje kombinace obnovovací frekvence 240 Hz a doby odezvy až 0,01 ms. Vedle svých funkcí monitor zaujme také elegantním bílým provedením s hladkými liniemi. Čtěte více