Češi si na zahraničních e-shopech oblíbili platbu kartou

3. 3. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: Visa)
Statistiky Visa ukazují, že Češi využívají platební karty Visa každým rokem stále více. Nárůst objemu útrat kartami lze sledovat jak u plateb v kamenných prodejnách, tak ve sféře e-commerce. Vloni Češi na zahraničních e-shopech zaplatili kartou Visa zhruba 8,7 miliardy korun.
Foto: Freeimages.com

V porovnání s předchozím rokem vzrostly celkové útraty Čechů kartou o 17 %. Nejvíce jsme utráceli na britských e-shopech (40 % z celkových útrat), amerických (8 %) a irských (7 %). V porovnání s rokem 2015 zaznamenala loni markantní nárůst tržeb irská e-commerce (o 43 %), dále pak americká (o 19 %).

„Nákupů na zahraničních e-shopech viditelně přibývá. V oblasti e-commerce jsme jistější, dobře se orientujeme a naše případné obavy z placení kartou online s množstvím pozitivních zkušeností postupně mizí. Díky široké nabídce může český spotřebitel porovnávat parametry a vybrat si tu nabídku, která mu nejlépe vyhovuje. Kouzlo on-line nakupování je v rychlosti a dostupnosti. Naší rolí je zajistit, aby i placení kartou bylo rychlé, pohodlné a bezpečné,“ řekl Marcel Gajdoš, regionální manažer Visa pro Česko a Slovensko.

Co se týká výjezdů do zahraničí, Češi nejčastěji platí kartami Visa u našich sousedů. Konkrétně na Slovensku v loňském roce utratili zhruba 1,7 miliardy korun (60,6 milionů eur), což je 11 % z celkových útrat v zahraničí. V těsném závěsu se drží Německo (60,5 milionu eur), které patří dlouhodobě mezi oblíbené nákupní destinace Čechů. Na třetím místě je pak Rakousko s útratami ve výši 1,5 miliardy korun (52 milionů eur).

Štítky: 

Podobné články

Zásilkovna už má v Česku 6 000 Z-BOXů. Ten jubilejní spustila ve Vsetíně

15. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Packeta)
Zásilkovna, logistická technologická firma ze skupiny Packeta, dosáhla významného milníku. V České republice provozuje už 6 000 výdejních boxů a má tak zdaleka nejširší a nejhustší síť v zemi. Jubilejní Z-BOX začal fungovat ve Vsetíně. Od instalace prvního boxu uplynulo pět let a tato metoda doručování se stala nejrozšířenějším způsobem vyzvedávání zásilek. Čtěte více

Reagovat na zákaznický e-mail trvá e-shopům v průměru přes 21 hodin

14. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zebra systems)
Podle zjištění společnosti GFI Software čekají zákazníci na odpověď na svůj e-mailový dotaz směřovaný na e-shop v průměru 21,5 hodiny. Kromě pomalé reakce na zákaznické dotazy navíc řeší většina dnešních e-shopů nedostatečnou kvalitu odpovědí a nesprávně nastavené priority, čímž přicházejí o nemalé peníze. Čtěte více

Jak umělá inteligence změní nakupování a celou e-commerce?

25. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: ASPEN.PR )
Ve světě online nakupování se rodí proměna, kterou lze přirovnat k posunu od psacích strojů k počítači. Umělá inteligence (AI) má potenciál změnit samotnou podstatu, jak lidé nakupují, jak značky soutěží a jak budou fungovat e-shopy budoucnosti. Čtěte více

Čeští a slovenští e-shopaři tápou v datech a cenotvorbě

24. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Seyfor)
Více než polovina e-shopařů v Česku a na Slovensku přiznává problémy při práci s daty nebo nastavením cenové strategie a 49 % velkých e-shopů se potýká s tvorbou pokročilých reportů. Průzkum společnosti Seyfor dále naznačuje, že ani zavedený ERP systém není zárukou efektivního rozhodování, pokud s ním e-shop neumí správně pracovat. Čtěte více