Jsou slevy skutečně takové, jak obchodníci slibují?

20. 1. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka.cz)
V období povánočních výprodejů a lednových slevy Češi nakupují zhruba o třetinu více než v průběhu roku. Obchodníci slibují slevy až do výše osmdesáti procent, realita trhu je však často jiná. Jaká je skutečnost dle portálu Heureka.cz?
Foto: Freeimages.com

„I když obchodníci deklarují často slevy v řádech vyšších desítek procent, výsledné ceny se od těch dlouhodobě průměrných na internetu neliší. Z našich údajů vyplývá, že se reálné slevy pohybovaly těsně pod hranicí 20 %,“ řekl Dan Blažek, marketingový ředitel Heureka.cz a doplnil: „V některých segmentech byly slevy vyšší, například u oblečení, v některých segmentech byl však průměrná výše lednových slev na hranici 16 %.“

Pokud pomineme elektroniku, o kterou měli klasicky Češi o výprodejích nejvyšší zájem, nejvíce se zajímali o oblečení, které zároveň bylo v průměru zlevňováno nejvíce. „Ve výprodejích byl největší zájem o pánské a dámské bundy a kabáty, o pánskou a dětskou obuv nebo o dámské kalhoty. Obecně se nejvíce nakupovalo především zimní oblečení, čemuž samozřejmě nahrály také mrazy, které přišly s počátkem roku,“ uvedl Dan Blažek.

„Tradičně nejvíce nakupovali Češi ve slevách hned v úterý (27. prosince) po Vánocích, a samozřejmě i s návratem do práce v pondělí 2. ledna,“ uzavřel Dan Blažek.

Podobné články

Zásilkovna už má v Česku 6 000 Z-BOXů. Ten jubilejní spustila ve Vsetíně

15. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Packeta)
Zásilkovna, logistická technologická firma ze skupiny Packeta, dosáhla významného milníku. V České republice provozuje už 6 000 výdejních boxů a má tak zdaleka nejširší a nejhustší síť v zemi. Jubilejní Z-BOX začal fungovat ve Vsetíně. Od instalace prvního boxu uplynulo pět let a tato metoda doručování se stala nejrozšířenějším způsobem vyzvedávání zásilek. Čtěte více

Reagovat na zákaznický e-mail trvá e-shopům v průměru přes 21 hodin

14. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zebra systems)
Podle zjištění společnosti GFI Software čekají zákazníci na odpověď na svůj e-mailový dotaz směřovaný na e-shop v průměru 21,5 hodiny. Kromě pomalé reakce na zákaznické dotazy navíc řeší většina dnešních e-shopů nedostatečnou kvalitu odpovědí a nesprávně nastavené priority, čímž přicházejí o nemalé peníze. Čtěte více

Jak umělá inteligence změní nakupování a celou e-commerce?

25. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: ASPEN.PR )
Ve světě online nakupování se rodí proměna, kterou lze přirovnat k posunu od psacích strojů k počítači. Umělá inteligence (AI) má potenciál změnit samotnou podstatu, jak lidé nakupují, jak značky soutěží a jak budou fungovat e-shopy budoucnosti. Čtěte více

Čeští a slovenští e-shopaři tápou v datech a cenotvorbě

24. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Seyfor)
Více než polovina e-shopařů v Česku a na Slovensku přiznává problémy při práci s daty nebo nastavením cenové strategie a 49 % velkých e-shopů se potýká s tvorbou pokročilých reportů. Průzkum společnosti Seyfor dále naznačuje, že ani zavedený ERP systém není zárukou efektivního rozhodování, pokud s ním e-shop neumí správně pracovat. Čtěte více