V menším počtu e-shopů letos Češi utratí o 15 miliard korun více než vloni

26. 10. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka.cz)
Odhadovaný obrat českých e-shopů pro letošní rok činí dle Heureky 96 miliard korun, což je o 19 % více, než tomu bylo vloni. Nejdynamičtěji, stejně jako v pololetí, rostly segmenty oblečení, jídla, ale i domu a zahrady, kosmetiky nebo sportu. Počet e-shopů tento rok opět klesl na aktuálních 36 200.
Foto: Freeimages.com

O 15 miliard korun naroste podle odhadů Heureky letošní obrat českých internetových obchodů. „I když letní sezóna nebývá pro e-shopy tou nejúspěšnější, ze zkušeností víme, že Vánoce táhnou celý rok. Díky tomu by se  mohl celoroční obrat e-commerce vyšplhat přes 96 miliard,“ vysvětlil Tomáš Braverman, ředitel nákupního portálu Heureka.cz, a přidal důvody, proč tomu tak je: „Před Vánoci využívají e-shopy k nákupu samozřejmě zkušení zákazníci, kteří jsou v nich zvyklí nakupovat často. Dále pak online nakupují ti, pro které to není běžnou záležitostí, ale s nákupem přes e-shopy už určitou zkušenost mají. No a každoročně se samozřejmě přidají ti, pro které je právě nákup vánočního dárku impulsem k prvnímu online nákupu.“

E-shopů ubývá. Pomalu, ale jistě.

Opačný, tedy klesající, trend zaznamenal počet e-shopů, které na českém trhu působí. Letos opět nepatrně klesl o dvě procenta, aktuální stav je 36 200. „Konsolidace trhu je nastartovaná, i když e-shopů ubývá pomalými krůčky,“ řekl Tomáš Braverman a pokračuje: „Lidé se naučili kromě velkých nákupních galerií k nákupu využívat také úzce specializované e-shopy. Ty vždy využívá už 15 % zákazníků, nejčastěji pak pro nákup erotických pomůcek nebo knih, filmů a her, kde je to až 33 resp. 28 %.“

Online už se oblékáme, nakupujeme potraviny i zubní kartáčky

Stále nejsilnějším segmentem je elektronika – jak mobily či notebooky, tak černá a bílá technika. Meziročně však zájem o tuto kategorii vzrostl jen mírně. Naopak, celý tento rok se nese v duchu rostoucího zájmu o online nakupování potravin nebo oblečení – zájem o online nákup těchto segmentů vzrostl meziročně nejvíce. „Růst vidíme také v kategoriích kosmetika a zdraví, dům a zahrada nebo sportovní vybavení,“doplnil Tomáš Braverman.

Na mobilu pro mobil i gril

Nedílnou součástí nákupu na internetu se staly také mobilní telefony. Podíl návštěv z mobilních zařízení dosáhl 36 %. „Neoblíbenější kategorií na mobilu, je stejně jako na počítači samozřejmě elektronika – mobily nebo notebooky. Velmi oblíbené je i bílé elektro jako pračky, myčky nebo lednice. U tohoto sortimentu lidé na mobilech porovnávají parametry, čtou recenze a srovnávají,“ řekl Braverman a doplnil: „Zajímavé jsou však další kategorie, které lidé z mobilu navštěvují nejčastěji – jízdní kola, grily, pneumatiky nebo stany. I na mobilních zařízeních tak vidíme v průběhu roku zájem o čistě sezónní zboží.“

Údaje vyplývají z dat nákupního portálu Heureka.cz a veřejně dostupných dat e-commerce.

Podobné články

Z-BOXy od Zásilkovny jsou nově v obchodech Žabka, dostupné i o svátcích

26. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Packeta)
Nakoupit si pečivo a rovnou vyzvednout balíček? Ano. Zásilkovna a Žabka propojují své služby a přinášejí zákazníkům pohodlí 21. století – výdejní Z-BOX uvnitř prodejny. A to i ve svátky nebo pozdě večer. Čtěte více

Češi chtějí QR kódy. Více než polovina je vyhledává i při nakupování na internetu

5. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayU)
Online nakupování je pro Čechy samozřejmostí a stále častěji od něj očekávají maximálně pohodlný, rychlý a transparentní způsob platby. Výsledky aktuálního průzkumu agentury Perfect Crowd pro společnost PayU* ukazují, že platby pomocí QR kódu patří mezi metody, o které mají zákazníci skutečný zájem. Celkem 63 % z nich uvedlo, že by je využívalo častěji, pokud by k tomu měli příležitost. Čtěte více

DPD díky portálu myDPD for business zjednoduší proces doručování pro firemní zákazníky

20. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD spouští pro registrované firemní zákazníky nový flexibilní portál s transparentním a jednoduchým přístupem k procesu doručování balíků. Na jednom místě tak odesílatelé naleznou seznam všech sledovaných zásilek a mohou si kdykoliv ověřit, zda a kdy byly doručeny příjemci. Čtěte více

Čtyři důvody, proč by e-shopy měly implementovat e-mailová schémata

16. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
V době, kdy Google, Yahoo, Microsoft nebo iCloud zpřísňují pravidla doručování, hledají marketéři e-shopů způsoby, jak zajistit, že jejich sdělení skutečně dorazí do schránky příjemce. Jedním z nejefektivnějších, ale často přehlížených řešení, jsou e-mailová schémata. Čtěte více