Ježíšek i letos „přijde z internetu“

3. 12. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Shoptet.cz)
Až 90 % dotázaných letos nakoupí část dárků pro své blízké na internetu. Z toho více jak třetina zde pak pořídí více než 75 % dárků a utratí přes 8 000 korun. Online obchod volí z důvodu většího výběru (31 %) a možnosti nakoupit z pohodlí svého domova (24 %). Rychlost doručení a cena jsou těmi rozhodujícími faktory, proč lidé nakoupí v daném e-shopu. Při vánočních nákupech se pak lidé nejvíce obávají poškozeného zboží a pozdního doručení.
Foto: Freeimages.com

Vánoční nákupy jsou pro maloobchodníky hlavní sezónou, a to jak pro kamenné prodejny, tak i e-shopy, které získávají na populárnosti. Letos bude přes internet nakupovat 90 % dotázaných a 35 % lidí pořídí více než 75 % dárků on-line, dalších třetina 50 - 75 %. Za vánoční nadílku se chystá utratit 38 % lidí více než 8 000 Kč a mezi 4 000 až 8000 Kč pak 27 %. Obliba internetových obchodů rok od roku roste. Pro mnohé je to právě větší výběr a možnost nakoupit z domova bez nutnosti se někde tlačit s ostatními. Dalším důvodem je čas (17 %) a v neposlední řadě i cena (12 %). „Při výběru e-shopu stále přetrvává jistá nedůvěra, proto většina (69 %) nakupuje v ověřených nebo doporučených obchodech,“ uvedl Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.

Před prvním nákupem v novém e-shopu rozhoduje více faktorů. Rychlost doručení (32 %), cena (26 %) a předchozí dobrá zkušenost (22 %) jsou těmi hlavními. „Před prvním nákupem v daném internetovém obchodě čtou lidé recenze ostatních, a pokud získají pocit, že je něco v nepořádku, pak raději jdou jinam. „Internetová komunita je nesmlouvavá, a pokud není zákazník spokojený, pak o své zkušenosti rád informuje ostatní. V Čechách je mezi e-shopy veliká konkurence a čeští klienti jsou nároční, řekl bych, až rozmazlení,“ okomentoval Miroslav Uďan.

V souvislosti s nákupem vánočních dárků na internetu se letos lidé nejvíce obávají poškozeného zboží (34 %) a pozdního doručení (32 %). Rychlost je právě jednou z věcí, kterou zákazníci ocení. Většina chce mít doručené zboží do tří dnů.

„Pro letošní vánoční nákupy v e-shopech využívají letos lidé více i mobilní zařízení, jako jsou mobilní telefony a tablety. Dárky tak vybírají a nakupují ve volných chvílích, například v MHD apod. Oproti minulému roku došlo k nárůstu o cca 20 % a domnívám se, že s blížícím se Štědrým dnem, bude i počet lidí, kteří nakoupí přes mobil, stoupat,“ doplnil Miroslav Uďan.

Podobné články

Češi chtějí QR kódy. Více než polovina je vyhledává i při nakupování na internetu

5. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayU)
Online nakupování je pro Čechy samozřejmostí a stále častěji od něj očekávají maximálně pohodlný, rychlý a transparentní způsob platby. Výsledky aktuálního průzkumu agentury Perfect Crowd pro společnost PayU* ukazují, že platby pomocí QR kódu patří mezi metody, o které mají zákazníci skutečný zájem. Celkem 63 % z nich uvedlo, že by je využívalo častěji, pokud by k tomu měli příležitost. Čtěte více

DPD díky portálu myDPD for business zjednoduší proces doručování pro firemní zákazníky

20. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD spouští pro registrované firemní zákazníky nový flexibilní portál s transparentním a jednoduchým přístupem k procesu doručování balíků. Na jednom místě tak odesílatelé naleznou seznam všech sledovaných zásilek a mohou si kdykoliv ověřit, zda a kdy byly doručeny příjemci. Čtěte více

Čtyři důvody, proč by e-shopy měly implementovat e-mailová schémata

16. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
V době, kdy Google, Yahoo, Microsoft nebo iCloud zpřísňují pravidla doručování, hledají marketéři e-shopů způsoby, jak zajistit, že jejich sdělení skutečně dorazí do schránky příjemce. Jedním z nejefektivnějších, ale často přehlížených řešení, jsou e-mailová schémata. Čtěte více

DPD začíná doručovat do OX Point boxů

12. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
DPD rozšiřuje svou síť DPD Pickup o více než 300 OX Point boxů. Pro zákazníky DPD to znamená rozšíření možností, kde si mohou své balíčky z e-shopů vyzvednout. Po této integraci mohou využít již kolem 8 000 výdejních míst Pickup a boxů po celém Česku a více než 128 000 míst v celé Evropě. Čtěte více