České e-shopy čekají rekordní Vánoce

16. 9. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Acomware)
Počet objednávek uskutečněných před Vánocemi v českých e-shopech by letos mohl podle analýzy společnosti Acomware vzrůst o 20–25 %. Významně přitom vzroste množství nákupů uskutečněných z mobilních zařízení.
Foto: Freeimages.com

„Vánoce jsou pro e-shopy standardně nejsilnějším obdobím v roce. Z našich letošních dat vyplývá, že za první čtvrtletí rostly tržby e-shopů meziročně o 23 %, v druhém o 20 %. O Vánocích by to mohlo být ještě více,“ uvedl Jan Penkala, CEO společnosti Acomware. Důvodem tohoto pozitivního trendu je především neustále se zvyšující důvěra spotřebitelů v české e-shopy i rozšiřující se nabídka sortimentu, který lze na internetu objednat.

V silný meziroční růst tržeb věří také společností Acomware oslovení odborníci. Podle vyjádření Heureka.cz vzroste obrat e-shopů o minimálně 20 %, internetový obchod Sportobchod.cz očekává růst až o třetinu. O něco opatrnější je tuzemská Tescoma (15 %) nebo obchod s dětskými potřebami Malvik.cz, jenž odhaduje růst na 10 %. „Letošní růst je zajímavý tím, že je spjat s větším využíváním mobilních zařízení. Některé námi oslovené e-shopy věří, že nákupy z mobilů budou tvořit až 15 % vánočních tržeb. Je to ale velmi závislé na sortimentu,“ vysvětlil Penkala.

Podobné články

Česká e-commerce ve druhém čtvrtletí vzrostla o 8 %, nejsilnějším měsícem byl červen

30. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Po slabším dubnu zažila tuzemská e-commerce scéna v květnu oživení, které vyvrcholilo silným červnovým růstem. Ten byl poháněn především nákupy spojenými s příchodem letní sezóny a dovolených. Stabilní zůstává průměrná výše objednávky i vysoká míra spokojenosti zákazníků. Čtěte více

Češi jsou při nákupech impulsivnější, radost z utrácení se ale nevrací a trh deformují slevy

28. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Jak se vyvíjí běžný zákazník českých e-shopů? A co si z toho mají odnést obchodníci? Nová sonda Skip Pay ukazuje, že po letech přestáváme být při nakupování ve vleku ekonomické situace a vracíme se k impulsivnějším nákupům. Zároveň ale překvapivě klesá loajalita a také důvěra v obchodníky. A hlavně – radost z nakupování a utrácení se stále nevrací tam, kde byla před inflační vlnou. Čtěte více

Průměrná měsíční on-line útrata na e-shopech v červnu rostla. Muži utráceli víc než ženy

25. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak utráceli Češi v červnu v e-shopech? Na to se opět ve svém pravidelném výzkumu mezi spotřebiteli ptala Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Jak ukázaly odpovědi on-line zákazníků, bylo to v meziročním srovnání opět víc než vloni. I nadále tak pokračuje pozitivní trend letošních e-commerce prodejů. Čtěte více

Skip Pay zavádí možnost rozesplátkovat vyúčtování

22. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Skip Pay, fintech od ČSOB, rozšiřuje možnosti svých odložených plateb. Přibyla nabídka rozložit si vyúčtování na splátky po dobu 4–⁠⁠⁠⁠⁠⁠37 měsíců. Je určena především pro nečekané výdaje, které nejdou jednoduše pokrýt z běžného rozpočtu – například stěhování nebo nákladné opravy. Na rozdíl od klasických splátkových produktů na e-shopech zákazník získává větší volnost. Čtěte více