Na rychlosti e-shopu záleží

1. 9. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Shoptet.cz)
Zboží, které si lidé nakoupí v e-shopech, chtějí mít doručeno do tří dnů, a proto si většinou vybírají zboží skladem. Tomuto se samozřejmě přizpůsobili i samotní provozovatelé internetových obchodů, kteří mají více než 73 % nabízených produktů ihned k dispozici a expedují je do druhého dne. Hrozí, že pokud vybraný produkt nebude na skladě, tak jej zákazník v 74 % případů objedná jinde.
Foto: Freeimages.com

Rychlost doručení je jedním z aspektů, který lidé při online nákupech sledují. Pro 27 % zákazníků je to po ceně a předchozí dobré zkušenosti rozhodující faktor, proč právě nakoupit v daném e-shopu. Více než polovina (54 %) lidí chce své zboží mít doručené do tří dnů, dalších 34 % pak do týdne. Pokud není požadovaný produkt skladem, pak v 74 % případů využije zákazník služeb jiného obchodu.

Provozovatelé internetových obchodů jsou si vědomi náročnosti svých klientů, a proto mají 73 % zboží ihned k dispozici, aby mohli expedovat druhý den po objednávce. „Ve snaze přilákat zákazníky, někteří e-shopaři mylně uvádí, že zboží mají skladem. To se jim ale nemusí vyplatit, neboť téměř 30 % lidí poté, co jim je oznámeno zdržení, objednávku ruší a dalších 44 % už znovu v tomto obchodě nenakoupí,“ dodal Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.

Spolu s tím souvisí i způsob dopravy. Pokud si mohou nakupující vybrat, pak v 52 procentech využijí služeb přepravce zásilek, prim mezi nimi hraje PPL. Přesto si Česká pošta udržuje své prvenství. Stejně tak je stále nejvíce využívaným způsobem platba dobírkou (54 %), což má na svědomí přetrvávající nedůvěra v on-line platby a obava, že nebude zboží po zaplacení posláno.

„V Česku máme přes 37 000 e-shopů, konkurence je opravdu veliká. Zákazníci jsou „rozmazleni“ a očekávají bezchybný a rychlý servis. Nechtějí na svou objednávku čekat déle než týden. Rychlost a důvěryhodnost jsou to, co lidé od e-shopů očekávají,“ řekl Miroslav Uďan.

Štítky: 

Podobné články

Podnikatelé se bojí ztráty dat i krádeže identity, zabezpečení však podceňují

6. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: MasterCard)
Povědomí o významu kybernetické bezpečnosti mezi českými podnikateli roste, často jí však nepřisuzují dostatečnou prioritu. Jen 39 % dotázaných mikro- a malých podnikatelů uvádí, že jsou ochotní do zabezpečení své firmy investovat více než 500 korun měsíčně. Pětina dokonce na bezpečnost nedá měsíčně ani korunu. Čtěte více

Stabilní start pro českou e-commerce: První čtvrtletí přineslo 4% meziroční růst

25. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Česká e-commerce zaznamenala v prvním čtvrtletí roku 2025 meziroční růst ve výši čtyř procent. Zatímco v lednu a únoru zůstávala výkonnost pod očekáváním, výrazné zlepšení přišlo v březnu, kdy došlo k meziročnímu růstu. Zvýšený zájem byl především v sezónních kategoriích jako zahrada, cyklistické vybavení a obecně vybavení na venkovní sporty. Čtěte více

Velký test e-shopů: Jak si vedly české online obchody pohledem odborníků z e-commerce?

11. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Shopsys, Skladon, Retino)
Třetí ročník rozsáhlého testování české e-commerce scény se nově uskutečnil pod názvem Velký test e-shopů. Společnosti Shopsys, Skladon a Retino v něm opět v průběhu vánoční špičky hodnotily standardy českých e-shopů, které zásadně ovlivňují zákaznickou zkušenost – uživatelskou přívětivost nákupního košíku, úroveň logistiky a kvalitu vratkových procesů. Čtěte více

Heureka vyhlásila vítěze soutěže ShopRoku 2024. Které obchody uspěly?

4. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Soutěž ShopRoku zná své vítěze za rok 2024. Nákupní rádce Heureka.cz letos už pošestnácté ocenil nejlepší české e-shopy napříč několika kategoriemi od zákaznické oblíbenosti až po kvalitu služeb. O výsledcích jako každý rok rozhodovali, jak samotní zákazníci, tak odborná porota. Novinkou letošního ročníku je kategorie Značka roku. Čtěte více