E-shopy letos v prvním pololetí zlevňovaly hlavně mobily a paměťové karty

27. 8. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Karsa Technologies)
Cena mobilních telefonů prodávaných v tuzemských e-shopech klesla letos v prvním pololetí o 9 % na průměrných 6 390 korun. Lidem, kteří nákup mobilu odložili, se tak čekání vyplatilo. Letos v prvním pololetí stabilně klesaly i ceny paměťových karet.

Cena mobilních telefonů padala zejména v lednu a únoru, tedy v době povánočních slev. Klesající trend však bylo možné registrovat v průběhu celého pololetí. Červnová průměrná cena byla o 616 korun nižší oproti lednové, která byla po vánočních svátcích ještě na hodnotě převyšující 7 000 korun.

Stabilní pokles cen panoval v e-shopech také u paměťových karet. Oproti lednovým cenám, které v průměru činily 3 685 korun, klesly ceny paměťových karet v červnu až na 2 703 korun. „Pokud si zákazník počkal, znamenalo to pro něj úsporu bezmála tisíc korun. V procentuálním vyjádření to znamená 27 %,“ uvedl Michal Ježek, ředitel společnosti Karsa Technologies, která nabízí provozovatelům e-shopů moderní cloudový nástroj Karsa Monitor pro analýzu cen produktů v reálném čase.

Zatímco ceny paměťových karet a mobilů v českých e-shopech klesaly v prvním pololetí letošního roku prakticky rovnoměrně, výkyvy cen bylo možné registrovat v případě tabletů a notebooků. V této kategorii byla v lednu průměrná cena 15 972 korun. „Cena tohoto zboží ale dosáhla svého maxima v květnu, kdy se vyšplhala na 16 152 korun. Pak ale ceny začaly prudce klesat, až se ustálily na průměrných 15 000 korunách. Lidé tak mohli při správném nákupu ušetřit i 1 150 korun,“ uvedl Ježek.

Podle analytika společnosti Akcenta Miroslava Nováka je spotřební elektronika dlouhodobě zbožím, kde vyšší kvalita a lepší technologie výrazně předbíhají cenu. „Navíc je mezi výrobci velká konkurence, a nelze se proto divit, že v elektronice panuje dlouhodobá deflace, kdy za nižší cenu lze koupit kvalitnější výrobek,“ uvedl Novák.

V první polovině letošního roku se do cen elektroniky podle odborníků sice promítl silný kurz amerického dolaru, ale ani to nestačilo k tomu, aby elektronika pro spotřebitele zdražila. „Ceny v první polovině roku mírně vzrostly u výrobců počítačů a elektronických a optických přístrojů. Naopak v případě výrobců elektronických součástek a komunikačních zařízení ceny v první polovině roku mírně poklesly,“ uvedl Novák. Podobný cenový vývoj podle něj lze v případě elektroniky očekávat i ve druhé polovině letošního roku. „Elektronika tahounem inflace tak rozhodně nebude,“ dodal Novák.

Podobné články

České e-commerce se daří, průměrná měsíční útrata na zákazníka v e-shopech opět rostla

16. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak ukázal pravidelný měsíční výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK) mezi spotřebiteli, chuť Čechů nakupovat na internetu stále roste. Průměrná měsíční útrata jednoho on-line nakupujícího dosáhla téměř 5 000 korun, což je o necelých 300 více než v roce 2024. Nejvíce přitom utráceli spotřebitelé v kategorii 25 – 34 let. Čtěte více

Skip Pay se na Slovensku integroval do platebních bran GoPay a Comgate

15. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Skip Pay, fintech ČSOB, na Slovensku potvrzuje, že chytré financování má i za hranicemi Česka své místo. Vedle úspěšné integrace do platebních bran GoPay a Comgate rozšířil fintech své služby také do kamenných poboček cestovní agentury Invia a navázal spolupráci s novými e-shopy. Slovenští zákazníci si také oblíbili nákup na Třetinu. Čtěte více

Mobilní aplikace mění pravidla hry - Češi přesouvají nákupy do telefonu

15. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Datart)
Zkušenosti s online nákupem elektroniky a IT techniky dnes deklaruje zhruba 66 % Čechů. Mění se však způsob, jakým lidé k online nákupům přistupují. Zatímco dříve dominoval počítač, dnes více než polovina objednávek probíhá přes mobilní telefony, často přímo v aplikacích konkrétních prodejců. Nadále si však důležitost drží i kamenné prodejny. Čtěte více

Heureka upravuje model služby „Ověřeno zákazníky“

13. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Skupina Heureka oznámila změny u své klíčové služby „Ověřeno zákazníky“, který vstoupí v platnost v září 2025 pro Česko a Slovensko. Zavedení nového, odstupňovaného modelu je strategickým rozhodnutím, jehož cílem je zajistit dlouhodobou udržitelnost této funkce. Čtěte více