Infografika: Jak se vidí české e-shopy v roce 2014

17. 3. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Acomware)
České e-shopy v loňském roce znovu významně rostly a stejné očekávání mají jejich provozovatelé také pro rok 2014. Vyplývá to z průzkumu Acomware, kterého se v období od 25. 2. do 7. 3. 2014 zúčastnilo 137 českých e-shopů.

Z výzkumu vyplynuly tyto hlavní poznatky:

  • 76 % e-shopů loni zvýšilo svůj obrat a 81 % očekává růst také letos
  • největší příležitost k růstu vidí e-shopy u vlastních zákazníků
  • české e-shopy loni nezměnily svou cenovou politiku: 59 % zachovalo stejné ceny zboží, pouze 18 % zlevnilo a 23 % dokonce ceny zvýšilo
  • provozovatelé e-shopů plánují letos zvýšit finanční investice do svého rozvoje (55 % dotázaných)
  • e-shopy považují za svou největší slabinu marketing (49 %) a za největší riziko v roce 2014 tlak na snižování cen
  • 60 % e-shopů se nebojí vstupu retailových hráčů do online - věří ve vlastní silnou pozici na trhu nebo sází na přesah svých obchodů do retailu (pobočky, výdejní místa)

Štítky: 

Podobné články

České e-shopy využívají internetová tržiště ve velkém, tržby zde ale často nepřesáhnou ani 10 %

6. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Seyfor)
Více než polovina českých a slovenských e-shopů prodává své zboží přes některý marketplace, který působí na lokálním trhu. A další se na to chystají. Jenže zkušenosti těch, kteří tuto cestu už vyzkoušeli, jsou velmi rozpačité. Čtěte více

Česká e-commerce ve druhém čtvrtletí vzrostla o 8 %, nejsilnějším měsícem byl červen

30. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Po slabším dubnu zažila tuzemská e-commerce scéna v květnu oživení, které vyvrcholilo silným červnovým růstem. Ten byl poháněn především nákupy spojenými s příchodem letní sezóny a dovolených. Stabilní zůstává průměrná výše objednávky i vysoká míra spokojenosti zákazníků. Čtěte více

Češi jsou při nákupech impulsivnější, radost z utrácení se ale nevrací a trh deformují slevy

28. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Jak se vyvíjí běžný zákazník českých e-shopů? A co si z toho mají odnést obchodníci? Nová sonda Skip Pay ukazuje, že po letech přestáváme být při nakupování ve vleku ekonomické situace a vracíme se k impulsivnějším nákupům. Zároveň ale překvapivě klesá loajalita a také důvěra v obchodníky. A hlavně – radost z nakupování a utrácení se stále nevrací tam, kde byla před inflační vlnou. Čtěte více

Průměrná měsíční on-line útrata na e-shopech v červnu rostla. Muži utráceli víc než ženy

25. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak utráceli Češi v červnu v e-shopech? Na to se opět ve svém pravidelném výzkumu mezi spotřebiteli ptala Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Jak ukázaly odpovědi on-line zákazníků, bylo to v meziročním srovnání opět víc než vloni. I nadále tak pokračuje pozitivní trend letošních e-commerce prodejů. Čtěte více