Analýzy

IDC: Celosvětové prodeje monitorů ve 2. čtvrtletí 2013 klesaly
Analýzy

IDC: Celosvětové prodeje monitorů ve 2. čtvrtletí 2013 klesaly

Ve druhém čtvrtletí letošního roku se celosvětově prodalo 33,5 milionu kusů monitorů, což představuje meziroční pokles o 0,7 %. Poprvé od roku 2007 se na první místo v počtu prodaných kusů dostal Dell, který s pěti miliony monitory přeskočil Samsung.

Přečíst celý článek
GfK: Trh s počítači zažívá nevídané změny
Analýzy

GfK: Trh s počítači zažívá nevídané změny

Celosvětová poptávka po počítačích stoupla v prvním pololetí roku 2013 o 18 %. To ovšem platí pouze v případě, že do údaje započítáme i tablety, u kterých se prodeje zvýšily o 126 %. Takové jsou výsledky GfK.

Přečíst celý článek
Foťáky na dovolených jsou nahrazovány telefony
Analýzy

Foťáky na dovolených jsou nahrazovány telefony

Chytré mobilní telefony začínají na dovolených vytlačovat klasické fotoaparáty. Zatímco ještě vloni zachycovalo zážitky z dovolených na mobilní telefony 15 % Čechů, v letošním roce už jich takto fotí 24 %. Může to být způsobeno snižující se cenou chytrých telefonů s fotoaparáty. Vyplývá to z dat webu Heureka.cz.

Přečíst celý článek
V Česku plně chrání firemní mobilní zařízení pouze každá devátá firma
Analýzy

V Česku plně chrání firemní mobilní zařízení pouze každá devátá firma

Celosvětově pouze 14 % společností, v Česku dokonce pouze 11 %, plně zavedlo ochranu mobilních zařízení připojovaných do korporátní sítě. Spolu s dalšími fakty to vyplývá z průzkumu Kaspersky Lab a B2B International Global Corporate IT Security Risks 2013, kterého se zúčastnilo na 3 000 IT podnikových profesionálů ze 24 zemí.

Přečíst celý článek
Zájem o mobilní aplikace prudce stoupá
Analýzy

Zájem o mobilní aplikace prudce stoupá

Průzkum společností Embarcadero odhalil, že většina vývojářů pro Windows čelí vysoké poptávce po vývoji mobilních aplikací, avšak nově vytvořené aplikace často musí slevovat z požadovaných vlastností kvůli značným nákladům na vývoj a složitosti vývoje pro více platforem.

Přečíst celý článek
IDC: Prodeje tabletů překonají prodeje PC již na konci letošního roku
Analýzy

IDC: Prodeje tabletů překonají prodeje PC již na konci letošního roku

Souhrnné prodeje počítačů, tabletů a chytrých telefonů během roku 2013 dle IDC při meziročním porovnání vzrostou o 27,8 % (v předchozím roce byl růst 30,3 %). Za růstem prodejů stojí především chytré telefony a tablety, prodeje počítačů naopak budou klesat. Již na konci letošního roku pak prodeje tabletů překonají prodeje počítačů (stolních i přenosných dohromady).

Přečíst celý článek
IDC: Trh s mobilními telefony v západní Evropě ve 2Q13 meziročně rostl
Analýzy

IDC: Trh s mobilními telefony v západní Evropě ve 2Q13 meziročně rostl

Během druhého čtvrtletí roku 2013 se v západní Evropě prodalo 43,3 milionu mobilních telefonů, což představuje 2,6% meziroční nárůst. I nadále se podle očekávání zvětšoval podíl chytrých telefonů a zmenšoval podíl obyčejných telefonů bez operačního systému.

Přečíst celý článek
EMC: Češi si cestu k big datům hledají pomalu
Analýzy

EMC: Češi si cestu k big datům hledají pomalu

Češi na jedné straně stále příliš big datům nevěří, na druhé straně ale 64 % českých firem říká, že big data povedou k lepšímu obchodnímu rozhodování. Tato zjištění vyplývají z průzkumu společnosti EMC.

Přečíst celý článek
IDC: Tržby z prodeje diskových úložných systémů klesly ve 2Q 13 o 5 %
Analýzy

IDC: Tržby z prodeje diskových úložných systémů klesly ve 2Q 13 o 5 %

Celosvětové tržby výrobců úložných diskových systémů klesly ve druhém čtvrtletí letošního roku o 5 % na 7,7 miliardy USD. Celosvětové prodeje externích úložných diskových systémů pak v tomto období klesly o 0,8 % na výsledných 5,9 miliardy USD. Celková kapacita prodaných systémů činila 8,2 exabytů, což je o 21,5 % více než ve stejném období loňského roku.

Přečíst celý článek
Online prodejní kanál v 2. čtvrtletí 2013 vzrostl o 47 %
Analýzy

Online prodejní kanál v 2. čtvrtletí 2013 vzrostl o 47 %

Za druhé letošní čtvrtletí Icecat zaznamenal na 435 milionů stažení produktových listů k produktům 6 609 značek, a to z 88 zemí světa. To znamená, že online kanál vzrostl o 47 % ve srovnání se stejným obdobím loňského roku. Počet monitorovaných značek stoupl meziročně o 25 % a počet sledovaných kategorií narostl o 24 %. Počet připojených platforem narostlo o 19 %.

Přečíst celý článek