Analýzy

IDC: Tržby z prodeje bezpečnostního hardwaru vzrostly v 1. čtvrtletí 2015 o 7,5 %

V prvním čtvrtletí roku 2015 vzrostl prodej bezpečnostního hardwaru v tržbách i v objemu. Celkově se tržby za bezpečnostní hardware meziročně zvýšily na 2,3 miliardy dolarů. Tento trend pokračuje již 22. čtvrtletí za sebou.

Michala Benešovská
Zdroj: IDC
  • 19. 6. 2015
  • 3 min
IDC: Tržby z prodeje bezpečnostního hardwaru vzrostly v 1. čtvrtletí 2015 o 7,5 %

V prvním čtvrtletí se prodalo 526 767 kusů bezpečnostního hardwaru, což představuje meziroční nárůst o 9,4 %. Ve srovnání se závěrem roku 2014 však v prvním letošním čtvrtletím spadly tržby i prodej o 12,8 %, respektive 12,6 %.

Situace v regionech

Spojené státy tvořily v prvním čtvrtletí 42,9 % z celosvětových tržeb, zároveň šlo o nejrychleji rostoucí trh. Na americkém trhu se prodalo 39,1 % veškerého bezpečnostního hardwaru, americký trh tak vrostl meziročně o 3,5 procentního bodu v prodejích a 2,9 procentního bodu sekvenčně.

V západní Evropě se bezpečnostnímu hardwaru dařilo. Dobré výsledky byly zaznamenány především ve Velké Británii a Německu, země získaly 24 % a 21,4 % podíl na západoevropském trhu.

Po mírnému růstu tržeb o 1,8 %, který nastal v posledním čtvrtletí roku 2014 v oblasti střední a východní Evropy, Středního východu a Afriky (CEMA), následoval v regionu prudký meziroční pokles o 11 % a 26,2 % činil pokles sekvenční. V oblasti CEMA se prodalo 7,2 % z celkového světového prodeje. Celková ztráta představovala 0,9 bodu sekvenčně a 1,2 bodu meziročně.

Prodej bezpečnostního hardwaru v 1. čtvrtletí 2015 (v milionech USD)
VýrobceTržby 1Q15Tržní podílTržby 1Q14Tržní podílMeziroční změna
Cisco40417,6 %37117,4 %8,8 %
Check Point30713,4 %27412,9 %12,2 %
Palo Alto Networks2189,5 %1416,6 %54,3 %
Fortinet1918,3 %1507 %27,4 %
Blue Coat1074,7 %1075 %0,2 %
Ostatní1 06446,5 %1 08851,1 %-2,2 %
Celkem2 291100 %2 131100 %7,5 %

Tržby v Latinské Americe vrostly o meziročně o 4,8 %, zatímco prodej stoupl v porovnání se stejným období roku 2014 o 8,8 %. Díky tomu trh Latinské Ameriky představoval 4,8 % z celosvětových tržeb a 6 % všech prodejů uskutečněných v prvním čtvrtletí 2015. Největší růst byl v oblastech Peru a Mexika, kde se tržby meziročně zvýšily o 31,3 % a prodeje o 15,8 %.

Oblasti Asie a Pacifiku (kromě Japonska se v prvním letošním čtvrtletí podílely 18,2 % na celosvětových tržbách s meziročním ziskem 0,4 bodu, sekvenčně zde však šlo ke ztrátě 4,5 bodu. Za výrazný 9,8% růst tržeb může především úspěšné tažení Huawei v Číně.

Kanada a Japonsko představovaly 3 % a 3,9 % z celosvětových tržeb, obě země si v tomto čtvrtletí polepšily o 0,3 bodu.

Dnešní hrozby jsou velmi dynamické, rychle se mění a přibývají,“ řekl Ebenezer Obeng-Nyarkoh, analytik z IDC. „Rostoucí množství a propracovanost kybernetických útoků vytvořila prostředí, ve kterém je nezbytná integrace různorodých bezpečnostních řešení. Jedině tak je možné ochránit citlivé obchodní a osobní informace a zajistit národní bezpečnost.

Situace u výrobců

Cisco zůstalo i nadále v čele trhu s bezpečnostním hardwarem, Cisco má 17,6% podíl na celkových tržbách. S 8,8% meziročním nárůstem získalo Cisco meziročně 0,2 bodu, o bod si Cislo polepšilo ve srovnání s předchozím čtvrtletím.

Check Point zůstal mezi výrobci bezpečnostního hardwaru dvojkou. Check Point ukončil čtvrtletí s 13,4% podílem na celosvětovém zisku.

Trojka mezi výrobci, Palo Alto Network, roste rychleji než trh, a to již od druhé poloviny roku 2013, kdy se společnost dostala mezi první pětku. Tržby v prvním čtvrtletí 2015 vzrostly společnosti meziročně o 54,3 %.

Fortinet se stal číslem čtyři s celosvětovým podílem na trhu 8,3 %, což představuje zisk 0,7 procentního bodu sekvenčně a 1,3 bodu meziročně. Fortinet zachoval stejný meziroční růst tržeb, růst o 27,4 % představuje 191 milionů dolarů.

Blue Coat uzavírá první pětku výrobců s 4,7% podílem na zisku a meziroční ztrátou 0,3 procentního bodu.