IDC: Trh s nositelnou elektronikou vzrostl v 1. čtvrtletí 2015 o 200 %
Celosvětový prodej nositelné elektroniky vzrostl během prvního čtvrtletí 2015 o 200 % na 11,4 milionu zařízení.
„Pokles prodeje, který je se začátkem roku obvykle spojován, se segmentu nositelné elektroniky tentokrát zcela vyhnul, což je pro celý trh velmi dobré znamení,“ uvedl Ramon Llamas, ředitel výzkumu ve společnosti IDC. „Můžeme tak sledovat nejen rostoucí zájem koncových uživatelů, ale také schopnost výrobců dodat na trh různé druhy uživatelsky zajímavých zařízení. Výrazná je navíc i poptávka nejen v ekonomicky rozvinutých, ale také v rozvojových regionech.“
„Důležité bude sledovat také úspěch Apple Watch, protože právě tento přístroj se stane měřítkem i pro ostatní, ať již je to spravedlivé, nebo ne,“ doplnil Llamas.
„Podobně jako na jiných rozvíjejících se trzích se dá očekávat výrazný pokles cen,“ doplnil Jitesh Ubrani, analytik společnosti IDC. „V současné chvíli spadá zhruba 40 % tržní nabídky do cenové kategorie pod 100 USD, což je jedním z důvodů, proč pět hlavních výrobců drží téměř tříčtvrtinový tržní podíl. I přes klesající prodejní ceny Apple se svým produktem vstoupil do opačného cenového spektra a bude testovat ochotu uživatelů připlatit si za produkt, který je středem pozornosti.“
Trh z pohledu výrobců
Na postu celosvětové jedničky se nic nezměnilo – stejně jako v prvním čtvrtletí loňského roku si ji i nadále drží společnost Fitbit. Prodej společnosti Fitbit byl tažen jako novými modely (Charge, Charge HR a Surge), tak přetrvávající poptávkou po starších přístrojích.
| Prodej nositelné elektroniky v 1. čtvrtletí 2015 (v milionech kusů) | |||||
| Výrobce | Prodej 1Q15 | Tržní podíl | Prodej 1Q14 | Tržní podíl | Meziroční změna |
| Fitbit | 3,9 | 34,2 % | 1,7 | 44,7 % | 129,4 % |
| Xiaomi | 2,8 | 24,6 % | 0 | 0 % | 0 % |
| Garmin | 0,7 | 6,1 % | 0,3 | 7,9 % | 133,3 % |
| Samsung | 0,6 | 5,3 % | 0,3 | 7,9 % | 100 % |
| Jawbone | 0,5 | 4,4 % | 0,2 | 5,3 % | 150 % |
| Ostatní | 2,9 | 25,4 % | 1,3 | 34,2 % | 123,1 % |
| Celkem | 11,4 | 100 % | 3,8 | 100 % | 100 % |
Xiaomi zahájilo rok překonáním milionu prodaných náramků Mi Band, což je vzhled k tomu, že se tento přístroj začal prodávat až ve druhé polovině roku 2014, značný úspěch. Podobně jako telefony stejné značky byl náramek prodáván hlavně v domovské Číně, ale společnost se v poslední době snaží stále více zasahovat i na mezinárodní scénu.
Portfolio společnosti Garmin se rozpíná přes více oblastí zdraví a fitness, včetně modelů pro sledování aktivity, běhání, horolezectví, golfu, triatlonu nebo včetně univerzálních přístrojů vhodný pro použití při více druzích sportů. Velká část modelů Garmin navíc obsahuje i GPS modul pro přesné zaznamenávání trasy a některé umožňují i instalaci přídavných aplikací.
Celosvětová čtvrtá příčka patří společnosti Samsung. Modely řady Gear se prodávají již od roku 2013 a v současné době jsou k dispozici ve vícero variantách a s různými operačními systémy. Omezením je však schopnost většiny z nich spolupracovat pouze s telefony Samsung.
Pátou příčku si před firmami Pebble a Sony ukořistila společnost Jawbone. Vděčí za to jak novému modelu Move up, tak i starším přístrojům.