Umělá inteligence
Perspektivy datových center v digitálně orientovaném světě roku 2025
Datová centra tvoří základ digitalizace a umožňují provoz technologií, které pohánějí náš stále propojenější svět. Celospolečensky rostoucí závislost na technologiích založených na datech činí z datových center zcela nepostradatelnou infrastrukturu. Tato závislost však na odvětví vyvíjí tlak, aby se rychle rozšiřovalo, přijímalo inovativní technologie a současně plnilo cíle v udržitelnosti.
Přečíst celý článekIntegrace dat je pro nadcházející éru AI agentů klíčová
S rostoucími nároky na IT zdroje podle nového průzkumu 93 % vedoucích pracovníků IT v podnicích implementovalo nebo plánuje v příštích dvou letech implementovat agenty umělé inteligence. Problémy s integrací však podle průzkumu společnosti MuleSoft brání firmám plně využít potenciál této technologie k vytvoření neomezené digitální pracovní síly, která může významně snížit pracovní zátěž IT.
Přečíst celý článekCelosvětové příjmy z prodeje polovodičů v roce 2024 vzrostly o 18 %
Podle společnosti Gartner dosáhly celosvětové tržby z prodeje polovodičů v roce 2024 celkem 626 miliard dolarů, což představuje meziroční nárůst o 18,1 %. V roce 2025 se předpokládají příjmy ve výši 705 miliard USD.
Přečíst celý článekTrendy v oblasti telekomunikací pro rok 2025: AI, 6G a pozorovatelnost pro autonomní infrastrukturu
Tempo změn se neustále zrychluje a ekosystém obklopující telekomunikační průmysl prosperuje na základě inovací prostřednictvím otevřené spolupráce. Vzhledem k přetrvávajícím provozním a ekonomickým výzvám poskytovatelé služeb v zájmu udržení své konkurenceschopnosti balancují mezi obchodními přínosy a nutností se přizpůsobovat probíhajícím změnám.
Přečíst celý článekŠkálovatelní autonomní AI agenti: Agentforce od Salesforce
Nový systém CRM s umělou inteligencí Agentforce, který je přelomovou sadou autonomních agentů AI doplňující lidské zaměstnance, představila společnost Salesforce. Převádí tak řešení rutinních úkolů v oblasti služeb, prodeje, marketingu a obchodu na umělou inteligenci, čímž zvyšuje efektivitu firem a spokojenost jejich zákazníků.
Přečíst celý článekProgress Data Cloud zjednodušuje operace s firemními daty a AI v cloudu
Progress uvedl na trh službu Progress Data Cloud, která zjednodušuje operace s firemními daty a AI v cloudu. Díky tomu mohou zákazníci urychlit své projekty digitální transformace a zároveň snížit provozní složitost a náklady na IT.
Přečíst celý článekČesko a AI? Tuzemské firmy zůstávají pasivní, může to znamenat problém pro celou ekonomiku
České firmy se nacházejí v celoevropském žebříčku pod unijním průměrem ve využívání AI nástrojů. Faktorů, proč se tak děje se nabízí hned několik – nízká ochota experimentovat, strach o bezpečnost sdílených dat nebo technologické překážky.
Přečíst celý článekBoom v IT prostředí. Rostou výdaje i vliv umělé inteligence
IT sektor patří mezi nejdynamičtěji se rozvíjející odvětví. Podle prognózy společnosti Gartner by výdaje na IT v Evropě měly v roce 2025 dosáhnout 1,28 bilionu dolarů, což představuje meziroční nárůst o 8,7 %. Tento růst je z velké části poháněn investicemi do technologií a do umělé inteligence, která se stává klíčovým faktorem pro inovace a konkurenceschopnost.
Přečíst celý článekAI agenti změní pravidla byznysu: Připravte se na B2A
Nástup které technologie nás letos nejvíce ovlivní? Odpověď je naprosto jednoznačná. Je to umělá inteligence. Ne že by se neobjevily žádné jiné zajímavé technologie, ale právě dopad AI a změny, které přinese, budou mít na celou společnost zdaleka největší vliv.
Přečíst celý článekOtevřete si možnosti pro úspěšné používání umělé inteligence
Pro společnosti, které chtějí držet krok s technologickými inovacemi, je nezbytná flexibilita a agilita. Ani v případě umělé inteligence tomu není jinak. Ačkoli se tato technologie někdy popisuje téměř mysticky, je lepší ji považovat „jednoduše“ za novou aplikaci. A stejně jako každá moderní a komplexní aplikace vyžaduje i AI otevřenou, na dodavateli nezávislou hybridní infrastrukturu.
Přečíst celý článek